שוב: התקהלויות המוניות במהלך היום

אלפים התקהלו משעות הבוקר (שבת) במוקדים שונים בתל אביב שעות לפני כניסתו של הסגר הלילי. בשוק הפשפשים ביפו מאות מבלים התקהלו בצפיפות בסמטאות השוק הצרות כשהם לא שומרים על ריחוק וחלקם לא עוטים מסכה. המשטרה הגיעה לפזר את ההתקהלות כעבור שעות ארוכות.
7 צפייה בגלריה
מסיבה בשוק הפשפשים
מסיבה בשוק הפשפשים
שוק הפשפשים, היום
(צילום: איתי בלומנטל )
7 צפייה בגלריה
מטיילים ברחבי הארץ והתקהלויות בתל אביב
מטיילים ברחבי הארץ והתקהלויות בתל אביב
מטיילים ברחבי הארץ והתקהלויות בתל אביב
(צילום: דודו פרו - רט"ג, גלעד כרמלי, דוברות קק"ל, יאיר שגיא)
לעומת החגיגות ביפו, בכיכר דיזינגוף דרשה המשטרה מהמבלים להתפזר אחרי שניסתה בתחילה לרווח את ההתקהלות באזור. מאות הגיעו גם אל נמל תל אביב, שם נרשמו התקהלויות רבות מחוץ לבתי העסק השונים.
במקביל, מאות אלפים ניצלו את מזג האוויר ופקדו את אתרי הטבע השונים. כ-130 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ, ומאות אלפים נוספים הגיעו אל הפארקים השונים ואל יערות קק"ל.

הערכה: איראן פגעה בספינה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן

מערכת הביטחון עוקבת אחר חקירת הפיצוץ בספינת המשא של איש העסקים הישראלי רמי אונגר, בזמן ששטה במפרץ עומאן. גורמים בכירים בישראל אמרו בצהריים לראשונה כי איראן עומדת מאחורי התקרית, שאירעה ביום חמישי ודווחה רק אתמול.
7 צפייה בגלריה
ספינת Helios Ray
ספינת Helios Ray
הספינה שנפגעה
(צילום: Katsumi Yamamoto, MarineTraffic.com)
הספינה, שהובילה מכוניות מסעודיה לסינגפור, נאלצה לחזור על עקבותיה למרות שאיש לא נפגע. כתוצאה מהפיצוץ נפערו שני חורים בקוטר של כמטר וחצי בדופן הספינה, אולם המנוע שלה לא נפגע. בשיחה עם ynet אמר אונגר כי "אנחנו לא יכולים לדעת מה בדיוק קרה עד שהאונייה תחזור לנמל. זה או טילים או מוקשים ששמו על הדופן". אונגר ציין כי הוא מצפה שהסוגיה תיבדק יחד עם גורמים בישראל, והעריך שהפגיעה בספינה, ששטה תחת דגל של איי הבהאמה, לא הייתה מכוונת כלפיו. "אני חושב שזה משחק בין איראן לארה"ב, ושבגלל זה הם פוגעים באוניות מערביות", אמר.

מנכ"ל פייזר: "ישראל - המעבדה של העולם"

בחברת התרופות פייזר, שמספקת את החיסונים נגד הקורונה, מתייחסים לישראל כ"מעבדה של העולם". כך כינה אתמול מנכ"ל החברה אלברט בורלא את מבצע החיסונים הישראלי, והביע תקווה שבעזרתו ניתן יהיה לדעת תוך כחודשיים אם החיסון נגד נגיף הקורונה מסייע לא רק בהגנה מפני מחלה – אלא גם מפני הדבקה. בראיון שהעניק לרשת NBC התייחס בורלא למבצע החיסונים בישראל ואמר: "מה שראינו הוא שהיעילות של החיסון בשטח גדלה כל רגע אחרי החיסון השני, כלומר היעילות אחרי המנה השנייה משתווה ואף עוקפת את מה שראינו בניסויים הקליניים".

בתוך כך, קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ וראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן יגיעו לארץ בשבוע הבא כדי לדון בהקמת מפעל חיסונים ותרופות. הקמת המפעלים אמורה לספק לשלוש המדינות עצמאות גדולה ברכישה ובייצור של חיסונים. ראש הממשלה נתניהו הודיע לאחרונה על מגעים עם חברת פייזר להקמת מפעל לייצור חיסונים בישראל ועל מגעים עם חברת מודרנה להקמת מפעל תרופות בארץ.

דיווח ערבי: רוסיה מחפשת את עצמותיו של אלי כהן

העיתון הערבי "ראי אל-יום", שיוצא לאור בלונדון, דיווח היום מפי מקורותיו כי בתקופה האחרונה רוסיה משקיעה מאמצים רבים כדי לאתר את עצמותיו של המרגל אלי כהן בסוריה ולהעבירן לישראל. על פי הדיווח, חיילים רוסים הגיעו לבית העלמין שבמחנה הפליטים אל-ירמוכ בדרום דמשק לפני כמה ימים כדי לבצע חיפושים במקום.
עוד דווח בידיעה כי ישראל החלה להגביר את מאמציה בנושא עם תחילת מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011. מאמציה החלו לשאת פרי רק עם תחילת מעורבותה של רוסיה בלחימה בסוריה עם ההבאה לארץ של שרידי החייל זכריה באומל, שנפל בקרב סולטן יעקב בתחילת שנות ה-80.

הדו"ח הסודי נחשף. ביידן: "החוקים השתנו"

ארצות הברית פרסמה אמש את הדו"ח המסווג של המודיעין האמריקני, לפיו יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, הוא זה שאישר את חיסולו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י בטורקיה. הדו"ח פורסם שעות ספורות לאחר שיחת הטלפון שקיים הנשיא ג'ו ביידן עם המלך סלמאן - ועל רקע כוונותיו לעצב מחדש את היחסים עם בעלת הברית מהמזרח התיכון.
על פי ההערכה האמריקנית, בן סלמאן ראה במבקר המשטר חשוקג'י כאיום על ההמלכה, ותמך בהפעלת אלימות אם הדבר היה עוזר להשתיקו. בריאד דחו את הטענות על הסף, ומשרד החוץ הסעודי מסר כי "הדו"ח כלל מסקנות שגויות. מדובר בפשע מתועב שמהווה הפרה בוטה של חוקי הממלכה וערכיה. הוא בוצע בידי קבוצה שחמקה מכל המנגנונים. כלל האמצעים המשפטיים הנדרשים ננקטו כדי לחקור אותם ולהביאם לדין".
7 צפייה בגלריה
מוחמד בן סלמאן, ג'מאל חשוקג'י, ג'ו ביידן
מוחמד בן סלמאן, ג'מאל חשוקג'י, ג'ו ביידן
מוחמד בן סלמאן, ג'מאל חשוקג'י וג'ו ביידן
(צילום: AP, AFP)
לאחר חשיפת הדו"ח אמר ביידן כי בכוונתו להודיע היום וביום שני על שינויים משמעותיים במערכת היחסים בין המדינות. "הבהרתי לו שהחוקים השתנו", אמר ביידן בריאיון טלוויזיוני על השיחה עם המלך סלמאן. "אמרתי לו שאנחנו מתכוונים לראות בסעודים אחראים להפרת זכויות אדם".

חשד לכתם שמן מול חופי ישראל

בעבודת מודלים שביצע המשרד להגנת הסביבה על בסיס מיפוי לווייני ובשילוב תצפית של כלי טיס של חיל האוויר, נראו סימנים לכתם שמן אפשרי בים מול חופי ישראל במרחק של כ-150-130 קילומטר מערבית לישראל - הרחק מהמים הטריטוריאליים של ישראל ומחוץ למים הכלכליים של ישראל. במשרד להגנת הסביבה אמרו כי לפי הבדיקה הראשונית הכתם לא צפוי להגיע לחופי ישראל לפחות עד טווח התחזית הנראית לעין ביום שני הקרוב, וכי לא התקבלה כל התראה מאף גורם בין-לאומי על הימצאות הכתם.

אישה נמצאה ללא רוח חיים בנוף הגליל, שני בניה נעצרו

אישה בת 69 נמצאה הבוקר ללא רוח חיים בנוף הגליל. שני בניה שגרים איתה, בני 42 ו-36, נעצרו ויובאו הערב לבית המשפט בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. לפי המשטרה, האישה נמצאה מוטלת על הארץ ברחוב סמוך לדירה שבו התגוררה.

זעם בחברה הערבית על פינוי אלים של הפגנה

הפיזור האלים של ההפגנה נגד הפשיעה באום אל פחם, שכלל הפעלת מכת"זיות נגד אזרחים, דחיפות אלימות וירי כדורי גומי, ממשיך לעורר הדים. ראשי רשויות, עמותות וגופים אחרים בחברה הערבית גינו את התנהלות המשטרה - וקראו לתושבים להמשיך במחאות נגדה.
7 צפייה בגלריה
שוטרים מכוונים נשק למפגינים בהפגנה נגד האלימות באום אל פחם
שוטרים מכוונים נשק למפגינים בהפגנה נגד האלימות באום אל פחם
שוטרים עם נשקים טעונים מול המפגינים באום אל פחם
(צילום: עלי אלקאעוד "מוטני 48")
7 צפייה בגלריה
שוטרים מכוונים נשק למפגינים בהפגנה נגד האלימות באום אל פחם
שוטרים מכוונים נשק למפגינים בהפגנה נגד האלימות באום אל פחם
(צילום: עלי אלקאעוד "מוטני 48")
בעקבות המהומות, היום צפויות להיערך הפגנות נוספות, אחת מהן מחוץ לבית משפט השלום בחיפה, שם ייערכו דיונים בעניין העצורים מאתמול. בהפגנה נפצעו כ-35 בני אדם, אך רובם לא נדרשו להתפנות לבית חולים. המסעדן מוהנד מחאמיד נפצע באורח קשה ככל הנראה מרימון הלם שפגע בראשו ופונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה, שם עבר ניתוח. מצבו עדיין מוגדר קשה ויציב. במשטרה טענו כי המהומות החלו לאחר שהמפגינים הפרו את הסדר ויידו אבנים לעבר השוטרים, וחבר הכנסת אחמד טיבי פרסם תמונה מההפגנה וצייץ: " למה כינון ישיר, ולמה נשק אוטומטי בהפגנה אזרחית נגד הפשיעה ובעד החיים?".