מחכים להכרזה על ביידן, בכיר רפובליקני: "תהיה העברת שלטון מסודרת"

ארבעה ימים אחרי הבחירות לנשיאות ארצות הברית, רשתות הטלוויזיה האמריקניות עדיין משתהות הערב (שבת) בהכרזה על המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן כמנצח, אף שבכולן מדגישים כי סיכוייו של הנשיא דונלד טראמפ להדביק את הפערים ממנו קלושים ביותר. ביידן נמצא על סף ניצחון בפנסילבניה, שתספיק לבדה כדי להביאו אל היעד של 270 אלקטורים, המספר הדרוש לניצחון בבחירות, והוא מוביל גם בג'ורג'יה, אריזונה ונבאדה, שלוש מדינות שדי לו בניצחון בשתיים מהן כדי להיבחר לנשיא.
ג'ו ביידן ציפה להכריז בלילה על ניצחון בבחירות - אך התוצאות הרשמיות איחרו להגיע, ומופע הזיקוקים שתכננו הדמוקרטים יאלץ לחכות לילה נוסף. המועמד הדמוקרטי, שלא רצה להכריז על ניצחון כל עוד אף רשת טלוויזיה גדולה לא תכריז עליו כמנצח, דחה לאורך הלילה את הנאום החגיגי כמה פעמים. בסופו של דבר הוא עלה לבמה בדלאוור לקראת השעה 06:00 (שעון ישראל) ואמר: "אנחנו לא יכולים להכריז על ניצחון כרגע, אבל המספרים מציגים לנו סיפור ברור ומשכנע - אנחנו הולכים לנצח בבחירות האלה".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, קרא ליריבו לפני הנאום שלא להכריז על ניצחון בבחירות - והזהיר אותו שגם הוא יכול לעשות כן. עם זאת, נראה שהכרזה רשמית על ניצחון של ביידן היא רק עניין של זמן, כשהפערים לטובתו במדינות המפתח פנסילבניה, ג'ורג'יה ונבאדה גדלו במהלך הלילה בעקביות. טראמפ, בינתיים, מתכנן מאבק משפטי נגד התוצאות הצפויות.


גמזו בכפר קרע: תפסיקו עם החתונות, הן יגרמו להלוויות

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, קרא פעם נוספת לחברה הערבית להימנע מחתונות לאור העלייה בתחלואה - והודיע כי יפעל לעצירת האירועים שמתקיימים בשטחי הרשות הפלסטינית כדי להתחמק מאכיפה. "נשקול לסגור את המעברים אם לא יהיה פתרון אחר", אמר גמזו בביקור שערך היום (שבת) בכפר קרע.
6 צפייה בגלריה
פרופ' גמזו בביקור בכפר קרע
פרופ' גמזו בביקור בכפר קרע
גמזו ואש בכפר קרע
(צילום: דוברות משרד הבריאות)
גמזו, שהגיע לביקור מלווה במחליפו נחמן אש, בירך את אנשי הרשות המקומית על הפיכת היישוב לירוק, אך הדגיש כי בעקבות נתונים בעייתיים בתחום מחלות הרקע והטיפול הרפואי במגזר, שיעור החולים הקשים בחברה הערבית גבוה יותר מבאוכלוסייה היהודית. "החברה הערבית חייבת לשמור על עצמה יותר", אמר גמזו. "כדאי לחכות עם החתונות כי אין דרך לקיים אותן בלי שיהיו יותר הלוויות".
6 צפייה בגלריה
סיישל
סיישל
המדינה היחידה שניתן לבקר בה בלי בידוד בארץ. איי סיישל

סיישל הכריזה על ישראל כמדינה ירוקה, תיירים לא יידרשו בבידוד

יוון נכנסת לסגר כללי - ואיי סיישל תהפוך למדינה היחידה שניתן להגיע אליה עם דרכון ישראלי ללא בידוד מניעתי בחזרה לארץ.
הרשויות במדינת האיים שבאוקיינוס ההודי הכריזו על ישראל כמדינה ירוקה, ובשגרירות ישראל בניירובי ציינו היום כי בהמשך להנחיית שר החוץ גבי אשכנזי, ישראלים שימלאו לפני הטיסה הצהרת בריאות ויצרפו בדיקת קורונה שלילית משלושת הימים שקדמו לטיסה, יוכלו להימנע מבידוד מניעתי.
נציגי חברת התעופה המקומית בסיישל יצרו קשר עם השגרירות ואמרו כי כבר ב-17 בנובמבר תצא הטיסה הראשונה מישראל, ולמחרת ימריא מטוס מסיישל. "כמה טיסות נוספות כבר נמצאות בקנה, בעיקר לקראת חנוכה", ציינו בשגרירות.

פעיל הג'יהאד האיסלאמי ששבת רעב ישוחרר ממעצר מינהלי

מאהר אל-אחרס, פעיל הג'יהאד האיסלאמי שנעצר מינהלית, סיים אמש את שביתת הרעב שלו אחרי שהגיע להסכם עם מערכת הביטחון בישראל ולפיו הוא ישוחרר בתום ריצוי מעצרו המינהלי ב-26 בנובמבר ומעצרו לא יוארך שוב. אל-אחרס שבת רעב במשך 103 ימים, מאז יומו הראשון במעצר מינהלי, במחאה על מעצרו.
6 צפייה בגלריה
מאהר אל-אחרס
מאהר אל-אחרס
המעצר לא יוארך שוב. פעיל הג'יהאד מאהר אל-אחרס בבית החולים קפלן
אל-אחרס אמר לאחר שהתבשר על שחרורו: "נכנסתי לשביתת הרעב הזאת בשם העם שלנו והאסירים. העם המסכן שלנו נרצח ונכלא ואף אחד לא שואל עליו. הבכנו את ישראל באמצעות שביתת הרעב הזאת, נגד המעצר המינהלי. מודה לכל אלה שהביעו הזדהות עם עמי. הצעד של סיום שביתת הרעב בא כמענה לדרישות בני עמי, לאחר הניצחון הגדול"

נסע נגד הכיוון, התנגש בעמוד והרכב עלה באש: הרוג במרדף משטרתי

גבר נהרג בלילה בתאונה שהתרחשה במהלך מרדף משטרתי בשדרות אבא חושי בחיפה. במשטרה ציינו כי הנהג התחמק ממחסום משטרתי והתנגש בעמוד תאורה ליד האוניברסיטה - שם עלה באש.
6 צפייה בגלריה
רכב עלה באש לאחר מרדף משטרתי בחיפה- הרוג אחד בתאונה
רכב עלה באש לאחר מרדף משטרתי בחיפה- הרוג אחד בתאונה
זירת האירוע
(דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)
האירוע החל סמוך ל-02:00. שוטרים שהיו באזור צומת דמון זיהו את הרכב שנוסע בפראות ונגד כיוון התנועה, הציבו מחסום בהמשך הדרך כדי לעכב את הנוסעים - אך הרכב התחמק מהם. לאחר שעלה באש במעלה הכביש הצליחו כמה מהנוסעים להימלט ממנו, ואדם שזהותו טרם התבררה נלכד בין גלגלי הרכב הבוער ומת במקום.
במשטרה מאמינים כי מדובר באחד הנוסעים. המשטרה פתחה בסריקות אחר חשודים אפשריים, ואיתרה חמישה צעירים מבסמת טבעון, בהם גם נער בן 17.

חשד לרצח: חסר בית נורה למוות בשגב שלום שבנגב

מוחמד סלימאן אבו רית, קבצן פלסטיני בן 44, נורה בלילה למוות בכיכר הכניסה ליישוב הבדואי שגב שלום שבנגב. הצוות הרפואי ביישוב נאלץ לקבוע את מותו במקום.
6 צפייה בגלריה
מוחמד סלימאן אבו ר'ית
מוחמד סלימאן אבו ר'ית
מוחמד סלימאן אבו ר'ית
(צילום: דוברות המשטרה)
הדיווח על הירי התקבל במשטרה סמוך לשעה 02:00. שוטרים שהגיעו למקום פתחו בסריקות בזירה והחלו לאסוף ממצאים, ובסיום הערכת מצב פתחו בחקירה בחשד לרצח. מפקד מרחב נגב, תת-ניצב יאיר חצרוני, הטיל את החקירה על היחידה המרכזית (ימ"ר) נגב.
מתחילת השנה נרצחו 90 בני אדם בחברה הערבית. את רוב מקרי הרצח המשטרה טרם פענחה.

שבת סתווית: רבבות מטיילים גדשו את אתרי הטבע והחופים

כ-100 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. פארק הכרמל נסגר בצהריים בשל עומס מבקרים. עוד רבים נוספים הגיעו לחופי הים והכינרת.
6 צפייה בגלריה
חוף הבונים
חוף הבונים
חוף הבונים
(צילום: מתן כרמל, רט"ג)
מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו הגן לאומי ירקון (תל אפק), הגן הלאומי קיסריה, שמורת הבניאס, שמורת עין גדי, הגן הלאומי בית גוברין והגן הלאומי תל אשקלון.
רבים הגיעו גם אל מוקדי פריחת הסתיו כמו שמורת רכס בשנית ברמת הגולן, יער ביריה בגליל ואגם ירוחם ורכס בוקר בנגב. כ-2,000 מטיילים העבירו את הלילה בחניוני הלילה, כשהבולטים שבהם היו חאן בארות, מצדה מערב, חורשת טל ואכזיב. כעשרת אלפים נופשים העבירו את השבת הנעימה בחופי הכינרת, כ-4,000 מתוכם בחופים השקטים של איגוד ערים כינרת שבחלקם הוארכה עונת הרחצה.
חזאי ynet דני רופ אומר כי בשבוע הקרוב תורגש התחממות נוספת ומזג האוויר יהיה נוח יחסית. עד לסוף השבוע הבא לא צפויה מערכת גשם משמעותית.
מידות החום החזויות להיום והלילה: ירושלים 11-19, תל אביב 16-23, חיפה 17-22, צפת 13-18, קצרין 16-24, טבריה 17-27, נצרת 15-23, עפולה 15-26, בית שאן 16-26, לוד 15-24, אשדוד 16-23, עין גדי 20-26, באר שבע 12-24, מצפה רמון 12-19 ואילת 19-27.