יומיים לאחר שפונה, מנסים שוב משפחות גרעין המאחז "אור חיים", שהקמתו נחשפה ב-ynet, להקים מבנים במקום. שוטרי מג"ב הוזעקו למקום בתוך דקות והחלו בהריסת המבנים ופינוי התושבים מהמקום תוך ביצוע מעצרים. כשבעה תושבים נעצרו עד כה.

סערת מאחז "אור חיים" - כתבות נוספות:

מגרעין "אור חיים" נמסר: "לצערנו גלנט בוחר להמשיך את מדיניות ממשלת השמאל הקודמת, שכללה התנכלות ורדיפת ההתיישבות עד חורמה - אותה הוביל שר הביטחון הקודם בני גנץ. העם בחר בגלנט כדי לקדם מדיניות ימין, וכעת מתברר שהוא מיישם מדיניות שמאל. בכוונתנו להמשיך ולהיאחז בגבעה גם אם נפונה שוב ושוב, אפילו 100 פעמים".
3 צפייה בגלריה
ניסיון עלייה נוסף למאחז גבעת אור החיים
ניסיון עלייה נוסף למאחז גבעת אור החיים
ניסיון הקמה נוסף של מאחז "אור חיים", היום
3 צפייה בגלריה
סמוטריץ' וגלנט
סמוטריץ' וגלנט
מתיחות על רקע סמכויות מתאם פעולות הממשלה בשטחים. סמוטריץ' וגלנט
(צילום: קובי קואנקס)
כזכור, פינוי המאחז, שהוקם בשעת לילה בשומרון לזכרו של הרב חיים דרוקמן, עורר משבר בקואליציה ועימות בין שר הביטחון יואב גלנט, שהורה על פינוי המאחז בגיבוי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שמכהן גם כשר שני במשרד הביטחון. היום שר האוצר אף החרים את ישיבת הממשלה, יחד עם שרי הציונות הדתית. בהמשך הוא נכח בפגישת ראשי סיעות הקואליציה.
מלשכתו של סמוטריץ' נמסר לאחר הפינוי שלשום: "השר הוציא הבוקר בהתאם לסמכותו הוראה כתובה לראש מתאם פעולות הממשלה בשטחים לעצור את הפינוי ולא לבצעו עד לקיום דיון אצלו בעניין בראשית השבוע. שר הביטחון גלנט הורה על ביצוע הפינוי למרות ההנחיה, בלא ששוחח עם השר סמוטריץ' ובניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים המהווים את הבסיס לקיומה של הממשלה".
מנגד, מלשכתו של השר גלנט נמסר אז כי "שר הביטחון שוחח עם הרמטכ"ל הרצי הלוי, והעניק גיבוי מלא לצה"ל וכוחות הביטחון. כל פעולה בשטח צריכה להיעשות לפי חוק, בתיאום מלא, ובכפוף להערכת המצב הביטחונית".