יום חמישי ברציפות עם יותר מ-1,000 מאומתים: 1,482 ישראלים אובחנו אתמול (יום ה') כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-106,600 בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 1.4%. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות והבוקר הוא עומד על 1.36 – דבר המעיד על התפשטות נרחבת של המגפה.
3 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות הקורונה בגני התערוכה בתל אביב, ערב יום כיפור
מתחם בדיקות הקורונה בגני התערוכה בתל אביב, ערב יום כיפור
יום חמישי ברציפות עם יותר מ-1,000 מאומתים
(צילום: מוטי קמחי)
מנתוני משרד הבריאות עולה כי מתחילת השבוע אובחנו בישראל 6,455 חיוביים לקורונה, זאת לעומת 3,616 בימים ראשון עד חמישי בשבוע שעבר. מדובר בעלייה של 78.5% במאומתים בהשוואה לשבוע שעבר.
רבים מהחולים שבו מחו"ל. למעשה יותר מרבע מהמאומתים אתמול, 387 איש, שבו מחו"ל. 112 מהמאומתים הגיעו מארצות הברית, 53 מאיחוד האמירויות, 37 מצרפת, 26 מטורקיה, 22 מהונגריה, 13 מאיטליה, 13 מבריטניה, 12 משווייץ ו-10 מפורטוגל. בנוסף הגיעו לארץ מאומתים לקורונה בין היתר מבלגיה, דרום אפריקה, גרמניה, אתיופיה, טנזניה, אוקראינה, הרפובליקה הדומיניקנית, פולין, הודו, ירדן, מצרים, סרי לנקה, קפריסין ורוסיה.

קורונה - כתבות נוספות

במקביל, מספר החולים הקשים עלה בצורה מתונה והוא עומד על 88. מהנתונים עולה כי 80.5% מהחולים הקשים אינם מחוסנים כלל. בקרב החולים הקשים, שטרם מלאו להם 60, יותר מ-93% אינם מחוסנים בכלל.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,241 חולי קורונה, האחרון שבהם אתמול. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מתחילת החודש נפטרו בארץ 39 חולי קורונה מסיבוכי המחלה.
במשרד הבריאות ציינו כי עד כה זוהו בישראל 527 מאומתים לאומיקרון, מהם 351 חוזרים מחו"ל. בימים האחרונים התגלו 183 מאומתים חדשים שתוצאות הריצוף שלהם התקבלו, וקיים חשד גבוה לעוד 1,346 מקרים של חשיפה לווריאנט.


כתוצאה מהעלייה החדה בתחלואה מספר החולים הפעילים ממשיך לעלות והיום הוא עומד על כ-10,500 – מרביתם במצב קל מאוד. 1,776 מהחולים הפעילים מתגוררים בירושלים, 608 בתל אביב יפו, 554 בראשון לציון, 399 במעלה אדומים – העיר האדומה היחידה בארץ. במעלה אדומים נרשם זינוק של 1,424% במספר החולים הפעילים בשבוע אחד.
בפתח תקווה 263 מתושבי העיר מוגדרים כחולים פעילים, בחיפה 254, בחולון 242, בבית שמש 200, בבאר שבע 194, ברמת גן 160, באשדוד 153, בנתניה 132, בבני ברק 115 וברחובות 111.
ויש גם נתונים מעודדים. אתמול קיבלו 11,354 ישראלים, רובם בני 5 עד 11, את מנת החיסון הראשונה. מדובר במספר היומי הגבוה ביותר של מתחסנים במנה זו מאז 3 באוקטובר. מתחילת החודש חוסנו בישראל יותר מ-152 אלף בני אדם במנה הראשונה ויותר מ-85 אלף במנה השנייה.
3 צפייה בגלריה
חיסון של פייזר מחסנים נגד קורונה ב מתחם של קופת חולים כללית ב בית חנינא מזרח ירושלים
חיסון של פייזר מחסנים נגד קורונה ב מתחם של קופת חולים כללית ב בית חנינא מזרח ירושלים
11,354 חוסנו אתמול לראשונה
(צילום: AFP)
אתמול הגיעו 7,630 ישראלים לקבל את מנת הדחף. מדובר במספר המתחסנים היומי הגבוה ביותר במנה השלישית מאז סוף אוקטובר. מתחילת החודש קיבלו יותר מ-98 אלף ישראלים את המנה השלישית של החיסון.

הגבלות בחינוך, בנט: "תהיה פה טרפת קצרה"

על רקע התפשטות הנגיף - והחשש מגל נרחב של זן האומיקרון - חברי קבינט הקורונה אישרו אמש הגבלות חדשות על מערכת החינוך. במסגרת מתווה הלימודים החדש, שדורש את אישור ועדת החינוך של הכנסת, בשכבות ז'-י"ב ביישובים אדומים וכתומים לא יתקיימו לימודים פרונטאליים בכיתות שבהן שיעור המחוסנים נמוך מ-70%, אלא בשטח פתוח או בלמידה מקוונת.
לימודים פרונטאליים בכיתות א'-ו' ביישובים אדומים יתקיימו רק בכיתות שבהן שיעור התלמידים שהתחסנו יעמוד על 70% ומעלה. בהחלטה קודמת של הקבינט צוין כי ההגבלה לכיתות הנמוכות תחול רק שלושה שבועות לאחר כניסת ההנחיות לתוקף. תלמיד ייחשב מחוסן גם אם קיבל רק את מנת החיסון הראשונה, וזאת למשך 30 ימים מקבלת מנת החיסון הראשונה.
3 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
בית ספר בתל אביב, ארכיון. הגבלות חדשות במערכת החינוך
(צילום: רויטרס )
התקנות ייכנסו לתוקפן ביום שני בכפוף לאישור ועדת החינוך - אלא שבממשלה יש חשש גדול שלא יהיה להן רוב בשל התנגדות שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר המשפטים גדעון סער, שחברת מפלגתם, ח"כ שרן השכל, היא יו"ר הוועדה. במשאל הטלפוני אמש של שרי קבינט הקורונה, שבו אושרו ההחלטות, סער ושאשא ביטון לא השתתפו - אך הם התנגדו אליהן בישיבת הקבינט האחרונה.
ההגבלות הללו מצטרפות להגבלות נוספות שכבר אישרה הממשלה: לצד חובת הבידוד לשבים מחו"ל והרחבה משמעותית של רשימת המדינות האדומות שאסורות לטיסה, קבינט הקורונה הורה גם על תו סגול "מהודק" במתחמי הקניות הסגורים, לפי יחס תפוסה של אדם אחד בכל 15 מטרים. תו ירוק יחול על חנויות בתוך קניונים ששטחן גדול מ-100 מטר רבוע.
משרד הבריאות קידם גם הגבלות התקהלות, אך נתקל בהתנגדות מצד כמה וכמה שרים – שר האוצר אביגדור ליברמן אמר אתמול בריאיון לאולפן ynet כי "אין שום הצדקה לפגיעה קשה במשק" – וחלקם דרשו שהגבלות שכאלו ילוו בהסדר פיצויים משמעותי, דבר שליברמן מתנגד לו נחרצות.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בשיחות סגורות כי בתוך שבוע עד 10 ימים התפשטות זן האומיקרון בישראל תגיע לשיאה. "הולך להיות ממש טרפת, אבל זה יהיה קצר יחסית, נהיה במספרים מטורפים", אמר בנט. בשיחות הללו קרא ראש הממשלה להימנע מהגבלות מיותרות, אך לא שלל לחלוטין אפשרות של סגר. "אף אחד לא רוצה סגר, אבל אי אפשר לחזות מציאות עתידית", אמר. "המטרה היא לפעול בכל הכוח שלא יהיה סגר, לעשות כל מה שאפשר לעשות כדי להימנע מסגר. בואו תיתנו עכשיו קצת כדי להימנע מאסון אחר כך".
על רקע החשש מהאומיקרון, השבוע אישר הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) מתן חיסון רביעי לבני 60 ומעלה ולצוותים רפואיים. ישראל היא הראשונה בעולם שמתקדמת לעבר צעד שכזה, אולם הוא טרם אושר סופית על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש. ראש הצט"מ, ד"ר בעז לב, אמר שלשום בתגובה לביקורת על המהלך כי הצוות נדרש לקבל החלטה מהירה לנוכח התפשטות האומיקרון: "המחיר הוא יותר גדול אם לא נחסן. כשהבוסטר טרי יש מעט הדבקה וככל שמתרחקים מהבוסטר אנחנו רואים עלייה של פי שניים בתחלואה".