מרד ברוסיה

סוף שבוע דרמטי של ממש ברוסיה. יבגני פריגוז'ין, ראש "קבוצת וגנר", טען אמש כי הנהגת הצבא הרוסי תקפה והרגה לוחמים רבים בארגון שלו, והבטיח לנקום בשר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו וברמטכ"ל ולרי גרסימוב. במוסקבה הכחישו, וחקירה נפתחה נגדו "בגין קריאה למרד". הוא הבטיח "ללכת כל הדרך" במרד נגד הנהגת הצבא הרוסי - ומיהר לקיים.
לאחר שחצו את הגבול מאוקראינה, הבוקר השתלטו אנשיו של פריגוז'ין על העיר רוסטוב-על-הדון שבדרום רוסיה, המשיכו צפונה והשתלטו גם על העיר וורונז' - ונמצאו במרחק 200 ק"מ בלבד במוסקבה - כשמנהיגם פריגוז'ין הודיע באופן דרמטי על נסיגה. לפני כן הם המשיכו בהתקדמות למרות ירי לעברם. מקלעים ומחסומים הוצבו היום בכניסה למוסקבה, בניינים פונו וכרטיסי הטיסות מהעיר נחטפו.


בנאום מיוחד הבוקר אמר פוטין: "זו בגידה, דקירה בגב האומה, אעשה הכול כדי להגן על רוסיה". הקרמלין טען לאחר מכן שנשיא רוסיה נמצא במעונו, אך לפי דיווחים המטוס שלו המריא מערבה. באוקראינה בינתיים צופים בעניין. "מלחמת האזרחים של פוטין החלה", אמרו בקייב - ואז קיבלו את הבשורה על נסיגת לוחמי "וגנר". זהו מנהיג שכירי החרב - וזו הסיבה שהחל במרד.

בישראל פרסמו אזהרת מסע לרוסיה

במשרד החוץ פרסמו "המלצת מסע" וקראו לישראלים לשקול את הגעתם לרוסיה, ולאלו שנמצאים בה - לשקול את חיוניות הישארותם. בשלב זה אין הנחיה לפינוי דיפלומטים או בני משפחות. הערב נתניהו יקיים הערכת מצב. בשל ההתפתחויות ברוסיה ביטל רמטכ"ל צבא ארצות הברית, גנרל מארק מילי, את ביקורו בישראל.


מתנחלים נכנסו לכפר פלסטיני ושרפו בתים וכלי רכב

לאחר עימותים עם פלסטינים ליד אום ספא שמצפון לרמאללה, שבהם הצדדים יידו אבנים זה על זה וחייל נפצע קל, נכנסו עשרות מתנחלים לכפר. הם שרפו שני בתים, שתי מכוניות ומשאית. דובר צה"ל באנגלית כינה את המעשים "פעולות טרור". לפיד: "אלימות המתנחלים חוצה כל גבול. זו חרפה מוסרית ואיום ביטחוני, נתניהו צריך לגנות".

פיגוע ירי במעבר קלנדיה

מחבל ירה באמצעות M-16 לעבר כוחות הביטחון במעבר קלנדיה שנמצא בכניסה לירושלים. שניים נפצעו קל, בהם מאבטח אזרחי. הכוחות השיבו אש, והרגו את המחבל.

נחשפו תמונות האוהלים של חיזבאללה

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן חשף במכתב תלונה למועצת הביטחון את תמונות האוהלים שהוצבו בהר דב בצד הישראלי, ובהם חמושי חיזבאללה. ראש מועצת גולן קורא להקים שם יישוב: "זה רק יחזק את הביטחון".
1 צפייה בגלריה
פעיל חיזבאללה נצפה באוהל של הארגון בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
פעיל חיזבאללה נצפה באוהל של הארגון בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
פעיל חיזבאללה נצפה באוהל של הארגון בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב

סנגור נתניהו: להמשיך עם אישום השוחד? עמדה מופרכת

עורכי דינם של ראש הממשלה ושל אלוביץ' התייחסו לראשונה לאמירת השופטים לתביעה לפיה תתקשה להוכיח עבירת שוחד בתיק 4000, והגיבו להערכות שהיועמ"שית ופרקליט המדינה איתנים בדעתם שהתיק חזק ויציב. "מצופה שהתביעה תטה אוזן קשבת ותלמד את הערות בית המשפט ברצינות המתחייבת", אמרו

השייח טריף: "אם דרישותינו לא ייענו, נרעיד את המדינה"

כ-2,000 בני העדה הדרוזית התכנסו אמש כדי לדון בהמשך המחאות נגד העבודות על בניית טחנות הרוח. בקהל נשמעו קריאות בוז נגד השר איתמר בן גביר, שהודיע שלשום: "העבודות יימשכו". המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית: "הציבור הישראלי איתנו, אנחנו לקראת הסלמה במאבק".

"עפתי קיבינימט": העדות מהפיצוץ שהרעיד את המרכז

במשרד להגנת הסביבה דורשים ממשרד הביטחון ותעש לבדוק שוב אם אין חומרי נפץ באזור, שבו נפער מכתש ענק. תושב הרצליה שהתגורר שם עד לפני חודשיים: "היו פיצוצים מזעריים. רק בפנים שמעו". כך נראה הנזק.