עדות חדשה נגד מחזיק תיק הקהילה הגאה בעיריית תל אביב-יפו לשעבר איתי פנקס - שמתפטר מתפקידיו במועצת העיר: היה ביניהם קשר ארוך. הוא החל כשד' היה בן 22. צעיר שהתאהב, כך לדבריו, באיתי פנקס עד מעל הראש. פנקס, אז בן 29, היה כבר דמות בולטת בקהילה הגאה בתל אביב ובדיוק התמודד בפעם הראשונה על כיסא במועצת העיר מטעם מרצ. עבור ד' זו הייתה מערכת היחסים הרצינית הראשונה שלו עם גבר. הקשר הזה התפרס על פני 13 שנים באופן לא רציף וכלל מפגשים מיניים רבים, אבל הוא נחתך ונגמר ברגע אחד. זה קרה ב-2016, בלילה שבו ד' הרגיש כי פנקס חצה את הגבול.
"כשהכרנו לא הייתי מפותח מינית", משחזר ד' בשיחה עם "ידיעות אחרונות" ו-ynet, "הפנטזיות הכי פרועות שהיו לי על משהו עם גברים היה להתנשק. הוא חנך אותי לעניין הזה. הוא הראשון שקיימתי איתו יחסי מין מלאים. זו הייתה ה'חניכה' שלי לעולם הזה. כשזה קורה עם בן אדם עם ביטחון עצמי, זה עושה כיף. זה עושה טוב כשאתה רואה מישהו כזה שהוא לא מעורער נפשית, שהוא ממש יציב נפשית".
2 צפייה בגלריה
"נאנסתי. נאבקתי, והוא ניצח". עדות נוספת נגד איתי פנקס
"נאנסתי. נאבקתי, והוא ניצח". עדות נוספת נגד איתי פנקס
"נאנסתי. נאבקתי, והוא ניצח". עדות נוספת נגד איתי פנקס
(צילום: טל שחר)
ד': "נאנסתי. הייתי עירום והגב שלי היה מופנה אליו. פתאום הוא חודר אליי בהפתעה. כאב אימים. אני אומר 'לא, מה אתה עושה? תפסיק'. ה'לא' שלי רק גרם לו להגביר את הקצב. ניסיתי להיאבק פיזית, והוא כתגובה כלא אותי. הוא לחש לי באוזן 'לעולם אל תגיד לי לא'. עברו שש שנים מאז. זה הרס לי את החיים. אני לא מצליח להתגבר: אני מפחד מגברים. אני לא נפגש עם אנשים. זה פשוט לא עוזב אותי".
"בהתחלה באמת הייתי מאוהב בו ברמה עיוורת. אני זוכר שאמרתי לעצמי כשסתם קישקשנו שיש לו יכולת ורבלית מעולה. פשוט כל כך התרשמתי מאיך שהוא מדבר מהר ומנסח משפטים וחשבתי שהם חכמים, אבל אחר כך, כשהתפכחתי, הבנתי שזה שטויות. אני זוכר למשל שאמרתי לעצמי שהוא האדם הכי חכם בעולם שאני מכיר אחרי אבא שלי, אתה מבין?".
ההחלטה של ד' לדבר ולחשוף את האופן שבו נפגע מפנקס לא הייתה קלה. קדמו לה הפרסומים ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" בשבוע שעבר על שתי עדויות נגד פנקס אודות מפגשים מיניים שקיים עם נערים בני 17 שפגש כשהגיע להרצות בתנועת הנוער איגי לנוער גאה. על פי העדויות, שנמצאו אמינות בבדיקת פוליגרף שהסכימו שני העדים לעבור לבקשתנו, קיים עימם פנקס יחסי מין מלאים מבלי שביקש את הסכמתם לכך, ולאחר שהסיר את הקונדום מבלי לומר להם. פרשת פנקס היא חלק ממהפכת המי-טו שהגיעה בשבוע שעבר לקהילה הגאה בישראל. היא החלה בפרסום התחקיר ב"כאן 11" על גל אוחובסקי והעדויות הקשות נגדו, שבינתיים כבר הפכו לחקירת משטרה רשמית. ד' קרא את העדויות בעניינו של פנקס, והחליט שאינו יכול לשתוק עוד.

2 צפייה בגלריה
איתי פנקס גל אוחובסקי
איתי פנקס גל אוחובסקי
מהפכת המי-טו הגיעה לקהילה הגאה בישראל. בעניינו של אוחובסקי נפתחה חקירה
(צילום: אפי שריר, תומריקו)
"לאורך השנים היו כל מיני סיטואציות שבהן הוא ניסה לעשות משהו", הוא מספר. "תמיד בכל אקט הייתה איזו פעולה שלו שבאה בהפתעה, בלי לשאול. לפעמים במהלך הסקס הוא היה יורק עליי. התגובה שלי הייתה 'וואו! ומה?'. בפעם אחרת הוא ניסה להכות אותי. עצרתי אותו, ואז הוא שוב החטיף לי וניסה לשכנע אותי שזה בסדר. תמיד הוא מנסה את הפעם השנייה אחרי הלא הראשון, או את הפעם השלישית, ואז הוא מפסיק. פעם אחת חלץ את החגורה שלו ופתאום חדר אליי, בלי קונדום. אמרתי לו 'מה אתה עושה?', אז הוא אומר לי 'אנחנו מכירים כבר הרבה שנים. אני עושה את זה רק איתך, ואני נבדק כל שלושה חודשים, זה בסדר'".
למרות הכל, ד' המשיך לנהל עם פנקס מערכת יחסים, קשר כזה או אחר, לאורך זמן. "בהתחלה באמת הייתי מאוהב. בשלב מסויים הוא חזר לאקס שלו, ליואב (בן זוגו הנוכחי של פנקס, יואב ארד). אני זוכר שאני נוסע על אוטובוס, קו 24 לכיוון האוניברסיטה, והוא מנסה לשכנע אותי שניפגש ואומר 'מה אכפת לך, אתה לא יכול לקבל חצי ממני?'. הייתה תשוקה מינית מטורפת שלא יכולתי לשלוט עליה, וגם כנראה איזשהו אופי אובססיבי שלי. ניסיתי שלא. אבל אחרי כמה חודשים או אפילו שנה, נשברתי ונפגשנו שוב".
ד': "כל מערכת היחסית הזו כללה גם התעללות נפשית מסוימת. בתחושתי הוא ממש סאדיסט. נהנה מהכאב שלי".
ד' עוזב את הארץ בשנת 2010. הוא חוזר חמש שנים לאחר מכן. המפגשים עם פנקס חודשו. בינואר 2016 מגיע פנקס לפגישה ביניהם, שמתקיימת בדירתו השכורה של ד', סמוך לרחוב שינקין בתל אביב. זו יהיה המפגש המיני האחרון ביניהם - והטראומתי מכולם.
הנה, במילותיו של ד', התיאור המאוד לא פשוט של מה שלטענתו אירע ביניהם. "כן", הוא אומר ביובש ובכאב, "נאנסתי. הייתי עירום והגב שלי היה מופנה אליו. פתאום הוא חודר אליי בהפתעה. כאב אימים. אני אומר 'לא, מה אתה עושה? תפסיק'. צעקתי מרוב כאב. אבל התגובה שלו הייתה לצאת ולהיכנס שוב, חזק יותר. כלומר, ה'לא' שלי רק גרם לו להגביר את הקצב. ניסיתי להיאבק פיזית, להזיז את האגן שלי, והוא כתגובה כלא אותי בתוך האגן שלו ונאבק והפעיל את כובד משקלו עליי. הוא לחץ אותי למיטה ולחש לי באוזן 'לעולם אל תגיד לי לא'. ניסיתי לא לסבול מזה כל כך, אבל נאבקתי. הוא חזק מאוד. הוא איש חזק. והוא ניצח במאבק פיזית. איך זה נעצר? נזכרתי שיש לו העדפה נוספת לדרך בה נגיע לפורקן, הצעתי לו - והוא הסכים".
לאחר שהכל נגמר, ד' שקע במחשבות. "שאלתי את עצמי 'איך, מה דפוק בך? למה כבר בגיל 22 היית עם האיש הזה, גם אחרי שהבנת שהוא שמוק. זה רק בגלל שיש לכם כימיה מינית?'. זה גורם לך לחקור את עצמך, כלומר, להוביל את עצמך לסוג של משבר זהות לגבי מי אתה ולמה אתה במצב כזה, למה הבאת את עצמך למצב כזה".
ד': "בכל אקט הייתה איזו פעולה שבאה בהפתעה, בלי לשאול. לפעמים במהלך הסקס הוא היה יורק עליי. בפעם אחרת הוא ניסה להכות אותי. עצרתי אותו ואז הוא שוב החטיף לי. ניסה לשכנע אותי שזה בסדר. פעם אחת שחרר את החגורה שלו ופתאום חדר אליי, בלי קונדום".
"זה היה אונס, בניגוד לרצון שלי. ולא רק זה, כל סדרת המקרים האלימיים, כל האקטים, כל הג'סטות האלימות האלה שבכלל לא היו לי בראש, שהוא ניסה ואני אמרתי 'לא' ותפסתי לו את היד כשהוא ניסה לתת לי כאפה, ואז הוא ניסה שוב פעם לתת לי כאפה, בדיעבד, כל מערכת היחסים הזו, ובטח בתקופה שהייתי מאוהב בו, כללה גם התעללות נפשית מסוימת. בתחושה שלי הוא ממש סאדיסט. נהנה מהכאב שלי. היו הרבה דברים שפגעו בי. המון. עברו שש שנים מאז. זה הרס לי את החיים. אני לא מצליח להתגבר: אני מפחד מגברים, אני מפחד ונמשך כאחד, אני לא נפגש עם אנשים. זה פשוט לא עוזב אותי".
שלוש שנים לאחר יוצר פנקס קשר עם ד'. הוא פונה אליו דרך אפליקציית ההיכרויות של הקהילה הגאה, "אטרף". "איך אתה יכול בכלל לפנות אליי", כותב ד' לפנקס, "אני מקלל את היום שבו פגשתי אותך ומנסה להבין איך הייתי אידיוט כדי לחדש איתך את הקשר".
פנקס: "לא שולל את מה שאתה מרגיש אבל לא עשיתי משהו שהייתי מודע לכך שעשה לך לא טוב. בוודאי שאין לי ולא היה לי עניין או רצון לגרום לך תחושה לא נעימה. אנחנו מכירים הרבה זמן, המון זמן, ותמיד החשבתי אותך לידיד. לא השתנה מבחינתי".
ד': "אני אמרתי 'לא', ונאבקתי פיזית. על מה חשבת? שאני בכל זאת בעניין? אחרי שחדרת אליי בהפתעה וכאב מאוד".
פנקס: "אני לא זוכר את הסיטואציה הזו. זה לא אומר שהיא לא קרתה. יחסי המין שלנו התאפיינו לאורך השנים כסקס חזק אז אולי בגלל זה לא הבחנתי במצוקה".
ד': "אני אמרתי לך 'לא'. ואתה אמרת לי 'לעולם אל תגיד לי 'לא'".
פנקס: "אני לא מתנצח איתך ולא מנסה להקטין שום דבר. היו לנו עשרות מפגשים שמין היה חלק אינטגרלי מהם לאורך יותר מעשור. אם אמרתי משהו כזה זה בוודאי היה בצחוק".
בעקבות פניית ynet ו"ידיעות אחרונות" הודיע פנקס על התפטרותו ממועצת העיר תל אביב-יפו ומסר: "מעולם לא כפיתי עצמי על איש וכל מגע מיני שקיימתי היה בהסכמה. אם מישהו מרגיש פגוע ממני אני באמת ובתמים מצטער על כך, אבל לא התכוונתי לפגוע באיש ולא עברתי על החוק. במקביל, החלטתי להתפטר ממועצת העיר תל אביב-יפו כדי להקדיש זמן לבנותיי וליואב, בן זוגי, אשר עוברים תקופה מטלטלת על לא עוול בכפם".
רן שלהבי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אמר בעקבות חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" כי "מול המעשים הקשים שמובאים בעדות הנוספת נגד איתי פנקס אסור לשתוק. לאלימות ולפגיעה המינית הזאת אין מקום אצלנו בקהילה ואנחנו עומדים יחד עם כל מי שנפגע ומחזקים ומאמינים לכם. אני מבקש מכל חברי הקהילה להמשיך לשתף, לדבר ולדווח על כל פגיעה מינית ומדגיש שאתה ואת לא לבד, אנחנו איתכם ויש קהילה יחד איתכם. לא מספיק לגנות, צריך לפעול וליצור נורמות וקווים אדומים עם אפס סובלנות לפגיעה מינית דרך השיח שקיים עכשיו. כך נעשה ויחד נשנה את המציאות שלנו בדרך למרחב בטוח שמבוסס על הסכמה".