תושב לוד הגיש אתמול (שבת) תלונה במשטרה כי "נערים ערבים תפסו את בני בן ה-9, שאלו אותו אם הוא יהודי וכשענה שכן, הורו לו להגיד 'אללה אכבר', והיכו אותו כשהוא מבוהל ובוכה". מהמשטרה נמסר: "קיבלנו את התלונה וחוקרים בכל האמצעים להגיע לחשודים".
2 צפייה בגלריה
כוחות משטרה הלווית מנאר וחדרה חג'אג'
כוחות משטרה הלווית מנאר וחדרה חג'אג'
האב הגיש תלונה המשטרה. "למען שלמות המשפחה, אולי צריך לעבור"
(צילום: נדב אבס )
האב, בן למשפחה ותיקה בעיר, סיפר שאשתו נדקרה לפני חמש שנים בפיגוע ליד ביתם בעיר, "ועכשיו תוקפים את הבן שלי רק בגלל שהוא יהודי. אנחנו מפחדים. למען שלמות המשפחה והביטחון האישי אולי צריך לעבור לעיר אחרת".
לאחר צאת השבת, העלה האב פוסט לרשת חברתית: "רציתי לעלות מקרה שקרה היום, בשבת קודש זו. אני תושב העיר משנת 1967, עוד ממעברת צפון. כמו כן, ב-2017 אשתי עברה פיגוע לאומני בחניה מתחת לבניין ברחוב כצנלסון. עד היום אנו מתמודדים עם התוצאות".
עוד נכתב כי "הבן שלי חזר עם חבריו מפעילות חברתית בשעות הערב. כשהיו בדרכם הביתה, הם פגשו חמישה בני מיעוטים, בגילי 16 עד 18 לערך, שהתקרבו אליהם בצורה מאיימת. כשחבריו של בני ראו את הנערים, הם ברחו והשאירו את בני לבד מול אותה קבוצה. הנערים שאלו את בני אם הוא יהודי וכשאמר שכן, התחיל מסע האימה. הם הקיפו אותו, הכו וקיללו אותו, אמרו לו שיגיד 'אללה אכבר' ושמעכשיו הוא מוסלמי. פגעו לו בנפש.
הגשנו תלונה ואנו מעכשיו צריכים לצאת למסע של התמודדות ופחדים של הילדים. כרגע הבן לא רוצה לישון לבד ומתקלח עם דלת פתוחה כי הוא רואה את הפרצופים הרעים שלהם. הוא אמר לי בבכי 'אולי הייתי מת'. אני חייב להיות חזק בשבילם, אך כנראה שזה סימן שאולי אנו האזרחים התמימים ושומרי החוק לא מתאימים לעיר הזו, אולי העיר גדולה עלינו. בטיחות משפחתי קודמת לכל שיקול אחר ואם יהיה צורך, ואני אומר את זה בכאב בגדול, אולי מקומנו במקום אחר".
2 צפייה בגלריה
תושבי לוד חוסמים את הכניסה לקריית הממשלה
תושבי לוד חוסמים את הכניסה לקריית הממשלה
תושבי לוד מפגינים בירושלים בדרישה לביטחון ומשילות
(צילום: דוברות עיריית לוד)
לפני שבוע יותר מ-1,000 תושבי לוד ועובדי עירייה, יהודים וערבים, הפגינו בירושלים מול ישיבת הממשלה בדרישה ל"ביטחון ומשילות" בעיר המעורבת. זעקת התושבים הגיעה בעקבות גל אלימות שזעזע את העיר בשבועות האחרונים - 5 נרצחים ב-10 ימים.
במהלך סוף שבוע אחד בחודש שעבר נפצעו שישה בני אדם בארבע אירועי ירי. בסוף החודש, פארס אבו קטיפאן, בן 40 מלוד, נורה למוות בעיר. שלושה חשודים, קרובי משפחתו של אבו קטיפאן, נעצרו בהמשך על ידי המשטרה בחשד למעורבות ברצח. לידר סוויסה יפה, תושבת העיר, נרצחה לפני כשלושה שבועות בדקירות על ידי שכנה. משה אטיאס, קבלן בעיר, נעצר לפני כשבועיים בחשד לרצח אישתו.
לפני שבוע וחצי התפוצץ מטען ברכב בעיר, שבו נמצא תושב העיר עומר שעבאן ללא רוח חיים. שעות ספורות לאחר מכן נרצח ביריות בעיר אחמד אבו אחמד, ובתגובה הכריזו תושבי העיר הערבים על שביתה כללית ביום למחרת.