החלפת השבוי ויקטור בוט הרוסי עם בריטני גריינר הכדורסלנית האמריקנית
(מתוך טוויטר)

המטרה - עוד נשק: "רוסיה מספקת לאיראן תמיכה צבאית חסרת תקדים"

בכירים אמריקנים הזהירו אמש (יום ו') שרוסיה מספקת "רמה חסרת תקדים" של תמיכה צבאית וטכנית לאיראן, בתמורה לכך שטהרן תספק נשק למלחמתה באוקראינה. בדיווח שפורסם ברשת NBC צוטט בכיר בממשל ביידן, שהזהיר כי "השותפות הזו מהווה איום לא רק על אוקראינה - אלא גם על שכנותיה של איראן באזור. שיתפנו את המידע הזה עם בעלות בריתנו במזרח התיכון ובעולם". בכירים בממשל ביידן מזהירים כי רוסיה תגדיל את תמיכתה באיראן כדי לקבל מל"טים מתאבדים נוספים - וגם טילים בליסטיים.

הכדורסלנית בריטני גריינר שבה לארה"ב, פוטין: "חילופי אסירים נוספים אפשריים"

הכדורסלנית האמריקנית בריטני גריינר שבה אתמול לארצות הברית, כשנחתה בסן אנטוניו שבטקסס. גריינר עברה שם בדיקות רפואיות, ודובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, ציין שהגורמים הרשמיים שפגשו אותה אמרו שהיא במצב רוח טוב מאוד - ונראה שגם מצבה הבריאותי טוב. גריינר שוחררה מהכלא הרוסי במסגרת עסקת חילופי שבויים בין מוסקבה לוושינגטון, שבמסגרתה קיבלה רוסיה את סוחר הנשק ויקטור בוט - שזכה במערב לכינוי "סוחר המוות".
5 צפייה בגלריה
מטוסה של בריטני גריינר נוחת בטקסס
מטוסה של בריטני גריינר נוחת בטקסס
אמר כי ייתכנו עסקאות חילופי שבויים נוספות. פוטין וגריינר
(צילום: AFP, רויטרס)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אתמול כי ייתכנו עסקאות חילופי שבויים נוספות בין וושינגטון למוסקבה, על רקע דבריו של השבוי האמריקני פול ווילן ל-CNN - שאמר כי הוא "מאוכזב" מכך שארה"ב לא עשתה יותר כדי לשחרר גם אותו. לדברי פוטין, "המגעים לחילופי שבויים עם ארה"ב נמשכים. למעשה, הם מעולם לא פסקו. נמצאה פשרה - ואנחנו לא שוללים את המשך העבודה הזו בעתיד".
פוטין אמר את הדברים יום לאחר שהתייחס באופן נדיר לכך שצבא רוסיה תוקף את תשתיות האנרגיה של אוקראינה - והאשים בכך את הצד השני. בעודו לוגם שמפניה ומשוחח עם חיילים שזכו לעיטורים, אמר פוטין שהתקיפות שהותירו רבים באוקראינה ללא חשמל ומים זורמים יימשכו - והבהיר: "כן, אנחנו עושים את זה. אבל מי התחיל?".
הנזק שנגרם למערכות האיתות של הרכבת
(צילום: רועי עידן, דוברות רכבת ישראל)

כבלי תקשורת נגנבו: חשש להשבתת הרכבות לבאר שבע

רכבת ישראל עדכנה הבוקר כי במהלך הלילה נחתכו ונגנבו כ-300 מטרים של כבלי תקשורת ממערכת האיתות של הרכבת באזור להבים. "הדבר גרם לנזק גדול ומשבית את מערכות האיתות וניהול התנועה של הרכבת באזור הדרום", נמסר. "יש אפשרות כי תנועת הרכבות בין באר שבע לצפון הארץ לא תחודש במוצאי שבת בשל היקף הנזק ועבודת התיקון הדרושה".
ברכבת ישראל לא מוכנים עדיין להתחייב על צפי לתיקון התשתית בדרום שניזוקה בשל גניבת כבלי התקשורת ממערכת האיתות באזור להבים - ומסבירים כי העבודות, שכוללות פריסה של כבלי תקשורת חדשים וחיבורם מחדש לרשת, יימשכו שעות. רק בהמשך היום, עם התקדמות העבודות, יוכלו ברכבת לדעת אם ניתן יהיה לחדש את תנועת הרכבות כמתוכנן לאחר צאת השבת ובבוקר יום ראשון.
5 צפייה בגלריה
יורם הירשפלד נגה הירשפלד
יורם הירשפלד נגה הירשפלד
מאסר לנהג שגרם למותם. נגה סלע הירשפלד ואביה, פרופ' יורם הירשפלד
(באדיבות המשפחה )

בריטניה: 16 שנות מאסר לנהג שדרס למוות אבא ובת ישראלים

בית המשפט בבריטניה גזר 16 שנות מאסר על ניטש ביסנדרי - שדרס למוות בחודש אוגוסט האחרון את פרופ' יורם הירשפלד (78) ובתו ההרה נגה סלע הירשפלד (40) בעיר רמסגייט שבמחוז קנט. בתה בת ה-6 של נגה נפצעה באורח קשה בתאונה, ובנוסף נפצעו באורח קל בעלה עומר סלע (40) ובנם בן ה-8. הנהג טען כי כלל לא הבחין שפגע בהולכי רגל - אך בחקירה התברר כי חזר לזירה כדי להוציא קוקאין מהרכב, ואז נמלט שוב.

היועמ"שית צפויה להתנגד ל"חוק בן גביר" - ולא להגן עליו בבג"ץ

חוות הדעת המתגבשת של גלי בהרב מיארה קובעת בין היתר שבניגוד לצה"ל שפועל נגד אויבי המדינה, המשטרה פועלת למען אזרחיה - ועל כן אמורה להיות חפה מהשפעות פוליטיות. הצעת החוק שנחשפה ב-ynet צפויה לעבור גם ללא תמיכתה, לקראת מאבק בבג"ץ.
בן גביר על יחס הממשלה היוצאת להעברת הסמכויות של המשטרה אליו

יותר מחודש לאחר שהפסיד בבחירות, בולסונרו שובר שתיקה: "כואב לי בנשמה"

תומכיו של נשיא ברזיל, שהפסיד בבחירות למנהיג השמאל לולה דה סילבה, התאספו מחוץ למעונו וקראו לבצע הפיכה צבאית כדי למנוע את חילופי השלטון. בולסונרו יצא אליהם, לא הביע תמיכה בהתערבות צבאית אך שלח מסרים מעורפלים: "הצבא חייב לכבד את החוקה, הוא המגן נגד הסוציאליזם בארצנו".

דרמה בגרמניה: גבר רצח את אימו והתבצר בקניון בדרזדן עם בני ערובה

גבר חשוד שירה הבוקר למוות באימו בת ה-62 ולאחר מכן התבצר בקניון במרכז העיר דרזדן שבגרמניה. לפי המשטרה המקומית הוא החזיק שם בשני בני ערובה. "צוותי משא ומתן יצרו קשר עם החשוד", נמסר כארבע שעות אחרי תחילת האירוע, וזמן קצר לאחר מכן הודיעה המשטרה כי האירוע הסתיים וכי בני הערובה שוחררו ללא פגע.
5 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
הדחה מפתיעה ברבע הגמר. ניימאר וחבריו מאוכזבים
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
הבטיחו את מקומם בחצי הגמר. מסי
הבטיחו את מקומם בחצי הגמר. מסי
הבטיחו את מקומם בחצי הגמר. מסי
(רדאד ג'בארה)

קרואטיה הדיחה את ברזיל, ארגנטינה הביסה בקושי את הולנד: הדרמות במונדיאל

המונדיאל בקטאר המשיך לספק סנסציות במשחקי רבע הגמר אתמול: ברזיל, המועמדת מספר 1 לזכייה בטורניר, הפסידה אמש לקרואטיה אחרי דו-קרב פנדלים והודחה. ניימאר העלה את ברזיל ליתרון בהארכה, אבל הקרואטים השוו ל-1:1 וניצחו 2:4 בפנדלים. צפו בתקציר המשחק.
במשחק הבא אמש ניצחה ארגנטינה את הולנד, גם כן בתום דו-קרב פנדלים, ועלתה לחצי הגמר שבו תתמודד מול קרואטיה ביום שלישי הקרוב. המשחק הסתיים בתוצאה 2:2 בתום 90 דקות ולאחר הארכה הארגנטינאים ניצחו 3:4 בבעיטות ההכרעה מ-11 מטרים. ארגנטינה כבר הובילה 0:2 משערים של נחואל מולינה בדקה ה-35 וליאו מסי מפנדל בדקה ה-73, אך ואוט וחהורסט השווה עבור ההולנדים עם שערים בדקה ה-83 ובדקה האחרונה של תוספת הזמן. צפו בתקציר המשחק.
הערב יסתיימו משחקי רבע הגמר עם המשחק שמתנהל כעת בין מרוקו לפורטוגל, וב-21:00 בין אנגליה לצרפת.
5 צפייה בגלריה
גרניט ווהל
גרניט ווהל
וול לצד אגדת הכדורגל של ארה"ב, ג'וזי אלטידור
(צילום: AFP)

עיתונאי אמריקני מצא את מותו במונדיאל בקטאר, אחיו טוען: "הוא נרצח"

בצל הדרמות במשחק, התרחשה גם טרגדיה במונדיאל בקטאר: גרנט וול, מעיתונאי הכדורגל המובילים בארה"ב, מצא הלילה (בין שישי לשבת) את מותו אחרי שהתמוטט במהלך המשחק בין ארגנטינה להולנד בתחומי אצטדיון לוסייל. הוא הובהל לבית החולים בעיר, אך הרופאים לא הצליחו לייצב את מצבו והוא הלך לעולמו כשהוא בן 48 בלבד.
נסיבות מותו של וול לא ברורות, אך לטענת אחיו, אריק, המוות לא היה טבעי בשל העובדה כי לבש במהלך אחד ממשחקי ארה"ב חולצה עם צבעי דגל הגאווה. זמן קצר לאחר שנודע מותו, אריק העלה ברשתות סרטון מצמרר ובו אומר: "אני אריק וול, אני אח של גרנט ואני הומוסקסואל. אני הסיבה שאחי לבש חולצה עם צבעי דגל הגאווה. הוא היה בריא ואמר לי שאיימו על חייו. אני לא מאמין שאחי פשוט מת, אני מאמין שהוא נרצח".