ארד בטקוואנדו לאבישג סמברג, עוד מדליה בדרך?

ביום הראשון למשחקים האולימפיים בטוקיו השיגה אבישג סמברג מדליה ראשונה למשלחת הישראלית. סמברג, רק בת 19, קטפה את מדליית הארד בטקוואנדו - ענף שבו ישראל מעולם לא זכתה במדליה. היא הגיעה לקרב על הארד דרך בית הניחומים וגברה על יריבתה הטורקיה רוקייה אילידרים בתוצאה 22:27. אחרי קבלת המדליה אמרה סמברג: "אני מאחלת לכל אחד שחולם בגדול להגיע לזה. צריך לחלום בגדול ובאמת לרצות את זה". זוהי המדליה העשירית של ישראל בתולדות המשחקים האולימפיים.
בבית המשפחה בגדרה צפו בדריכות בקרב של אבישג וחגגו את הזכייה. "אני גאה בה, אני מעריצה אותה, היא השראה בשבילי", אמרה האם נילי סמברג לאחר הניצחון המפתיע.
8 צפייה בגלריה
אבישג סמברג עם המדליה
אבישג סמברג עם המדליה
אבישג סמברג עם המדליה
(צילום: אורן אהרוני)
8 צפייה בגלריה
אבישג סמברג חוגגת
אבישג סמברג חוגגת
סמברג אחרי הניצחון בקרב
(צילום: EPA)

מוקדם יותר הגיעה הג'ודאית שירה ראשוני מרחק נגיעה ממדליה ביום קרבות אדיר. היא הצליחה להעפיל עד לרבע הגמר בתחרות במשקל עד 48 קילוגרם. היא הפסידה ונשרה לבית הניחומים, ומשם עלתה לקרב על מדליית הארד. בקרב הגורלי הכריעה אותה דריה בילודיד מאוקראינה, פעמיים אלופת העולם.
גם בענף התעמלות המכשירים פתחה ישראל ברגל ימין: ארטיום דולגופיאט השיג ציון גבוה של 15.2 בתרגיל הקרקע ועלה לגמר הקרקע מהמקום הראשון - מה שמסמן אותו כמועמד למדליה. אלכס שטילוב, שהשתתף במשחקים האולימפיים בפעם הרביעית השיג ציון של 13.5, שלא הספיק לו כדי להעפיל לגמר.
8 צפייה בגלריה
גבר כבן 45 טבע בחוף מעיין מצבי ופונה תוך כדי החייאה
גבר כבן 45 טבע בחוף מעיין מצבי ופונה תוך כדי החייאה
כוחות מד"א שהוזעקו לטפל בגבר שטבע ליד זכרון יעקב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

שבת קטלנית בחופי ישראל

תוך שעתיים התרחשו שלושה אסונות טביעה בחופי ישראל. באילת טבע למוות אחר הצהריים צעיר בשנות ה-20 לחייו סמוך לחוף הנסיכה באילת. ממד"א נמסר כי הוא חולץ מעומק הים על ידי השיטור הימי, ולאחר שהחובשים והפרמדיקים שהוזעקו למקום חברו לכוחות הם ביצעו בצעיר פעולות החייאה - אך נאלצו לקבוע את מותו. לאחר מכן נקבע מותו של גבר בשנות ה-40 לחייו שטבע בחוף לא-מוכרז באזור הקיבוץ מעין צבי הסמוך לזכרון יעקב. הוא פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה תוך ביצוע פעולות החייאה. כעבור זמן לא רב טבע גבר כבן 50 בחוף התמרים בעכו. צוותים רפואיים ביצעו בו פעולות החייאה - אך גם מותו נקבע בהמשך.

פרופ' ערן סגל: קצב ההדבקה בקורונה בירידה

מנתונים שפרסם הבוקר פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, עולה כי אתמול נרשם שיא נדבקים בקורונה בגל הנוכחי של המגפה. על פי הנתונים, אתמול אובחנו 1,416 חיוביים. עם זאת, פרופ' סגל הדגיש כי במקביל לשיא המאומתים נרשם אתמול גם שיא בדיקות (98 אלף), וכי למעשה מדובר בירידה בקצב ההדבקה. לפי פרופ' סגל, מקדם ההדבקה (R) ירד ל-1.3. לפי פרופ' סגל, השבוע היו כ-30% יותר בדיקות - מה שמסביר חלק מהעלייה במספר הנדבקים.

החוק הפולני התקדם עוד צעד, לפיד: "התפתחות חמורה"

החוק הפולני שמגביל את תביעות הרכוש של ניצולי השואה עבר אתמול בסנאט הפולני למרות ההתנגדות החריפה מצד ישראל. החוק עבר יחד עם שני תיקונים, בהם ארכה של שלושה חודשים להגשת תביעות חדשות ואי-החלתו על תביעות קיימות. כעת נותר לפולנים להעביר את החוק להצבעה על השינויים החדשים בבית התחתון - ולאחר מכן הנשיא. שר החוץ יאיר לפיד הגיב בחריפות: "כל שלב בהתקדמות הזו הוא התפתחות חמורה בעינינו".
8 צפייה בגלריה
 יאיר לפיד בישיבת הסיעה: "אין שום שינוי בסטטוס קוו של הר הבית, שאומר יהודים יש חופש ביקור בהר הבית "
 יאיר לפיד בישיבת הסיעה: "אין שום שינוי בסטטוס קוו של הר הבית, שאומר יהודים יש חופש ביקור בהר הבית "
הגיב בחריפות על קידום החוק הפולני. לפיד
(צילום: יואב דודקביץ')

פלסטיני בן 17 נהרג מירי צה"ל בעימותים בשומרון

נער פלסטיני בן 17 נהרג אמש מירי צה"ל במהלך עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון באזור הכפר נבי סאלח שבשומרון. הנער, מוחמד תמימי, נפצע בעימותים ופונה לבית חולים בעיירה סלפית - שם מת מפצעיו במהלך הלילה. מצה"ל נמסר כי הנער שנורה יידה אבנים באופן שסיכן את חייו של אחד הלוחמים, וכי האירוע יתוחקר.
8 צפייה בגלריה
הפרות סדר בביתא
הפרות סדר בביתא
הפרות סדר בכפר ביתא, אתמול
(צילום: EPA)

חשד לרצח: גופת גבר נמצאה קבורה בחול סמוך למושב בשרון

גופת גבר נמצאה הבוקר בשטח פתוח סמוך למושב בני ציון שבשרון. מהמשטרה נמסר כי מממצאים ראשוניים עולה חשד כי מדובר ברצח, וכי נפתחה חקירה. הגופה נמצאה קבורה בחול ליד הכביש המוביל ממחסום הרכבת למושב, לאחר שעובר אורח הבחין במשהו מבצבץ. עקב מצב הגופה לא ניתן היה לזהותה ולקבוע את סיבת המוות - ולכן היא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.
8 צפייה בגלריה
זירת האירוע ליד בני ציון
זירת האירוע ליד בני ציון
עובר אורח הבחין בדבר-מה מבצבץ מהאדמה
(צילום: רענן בן צור)

דיווח: רוסיה החלה לסייע לסוריה לסכל תקיפות אוויריות ישראליות

העיתון הערבי "א-שרק אל אווסט" היוצא לאור בלונדון הצביע על שינוי גישה בהעלמת העין של רוסיה מהתקיפות שחיל האוויר הישראלי מבצע לכאורה בסוריה. גורם רוסי אמר לעיתון כי באחת משתי התקיפות האחרונות המיוחסות לישראל, במהלך השבוע הנוכחי, יורטו כל הטילים בידי מערכות ההגנה האווירית בסוריה. כמו כן ציין כי כבר זמן רב חיל האוויר הישראלי לא חודר למרחב האווירי של סוריה ומבצע את התקיפות ממדינות שכנות - מה שלדבריו פוגע ביעילותן, שכן מערכות ההגנה האווירית חוזקו לאחרונה ומפקחים עליהן מומחים רוסים.

פעוט נדרס ברהט, מצבו אנוש

פעוט בן שלוש נפגע אחר הצהריים מרכב ברהט ונפצע באורח אנוש. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה.
8 צפייה בגלריה
קיבוץ מצובה
קיבוץ מצובה
גשם קיבוץ מצובה בגליל
(צילום: איציק בן דוד)
8 צפייה בגלריה
גשם ג'וליס
גשם ג'וליס
שלוליות בג'וליס
(צילום: דניאל סלאמה)

גשמים ירדו בצפון; באמצע השבוע - עומס החום יחזור

השבת התחילה עם גשמים בחיפה, בגליל המערבי ובגליל העליון בשעות הבוקר המוקדמות. בקיבוץ חניתה, למשל, דיווחו תושבים על גשם חזק שירד במשך קרוב לחצי שעה, ואף הצטבר לשלוליות. הגשם הקצר לא הפריע לכ-80 אלף מטיילים שפקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. כ-9,500 מטיילים בחרו ללון את ט"ו באב בחניוני הלילה השונים. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו גן השלושה (הסחנה), חורשת טל וגן לאומי קיסריה. ומה בהמשך? בימים הראשונים של השבוע הקרוב החום עדיין יהיה נסבל - אך מאמצע השבוע הטמפרטורות יחזרו לעלות.