שמואל בוייקנר, בן 30 מאור עקיבא, נהרג אתמול (שישי) כשהותקף על-ידי פיל בפארק הלאומי צ'יטוואן שבנפאל. לפי הדיווחים במדינה, המקרה אירע אתמול בסביבות השעה 12:30, במרחק של כ-600 מטרים ממשרדי הפארק - שהוא שמורת הטבע הגדולה ביותר בנפאל. "הוא עמד לסיים את לימודי הרפואה בעוד חודשיים", סיפרה אמו, ד"ר טטיאנה בוייקנר שעובדת בבית החולים לניאדו בנתניה. "הוא בחר להתנדב בית חולים בנפאל כי חיפש לסייע ולעזור בעולם השלישי. כל החיים שלו היו נתינה".
7 צפייה בגלריה
שמואל בוייקנר
שמואל בוייקנר
שמואל בוייקנר, שנהרג בנפאל
(מתוך פייסבוק)
אמו של בוייקנר סיפרה כי הוא קנה מכספו האישי מתנות, וחילק שם למאות ילדים. גם בארץ היה מתנדב בבית אבות, ולמקצוע הרפואה הגיע מכיוון שראה בו שליחות. "הוא השקיע בלימודים ומאוד רצה להיות רופא", אמרה. "קשה להסביר כמה הוא רצה, ודווקא בסוף המסלול המאתגר, במהלך התנדבות בשמורת טבע, הוא מצא את מותו. זה אסון גדול".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה על התקציב, שהתקיימה אתמול, למפגינים נגד המהפכה המשפטית, ואמר לשרים: "אני רוצה לתת לכם אגרוף להלום בהם. אותם האנשים שהפגינו נגד הסכם הגז ונגד החיסונים בקורונה - הם אותם אנשים שמוחים היום". לדברי נתניהו, "כמו שהם אמרו אז שהסכם הגז יעשה נזק - ככה הם אומרים גם היום שתעשה הרפורמה. צריך להלום בשקר". הדברים פורסמו לראשונה באולפן שישי.
מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר כי "כשראש הממשלה השתמש במילה להלום הוא התכוון לנגח בטיעונים השקריים של מי שמנסים להפיץ תבהלה, ולא להלום פיזית באיש". מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הגיבו היום לדברים, ואמרו כי "מי שרוצה לתת אגרוף להלום בנו יגלה הערב את עוצמתנו ואחדותנו".
7 צפייה בגלריה
"צריך להלום בשקר". נתניהו והמפגינים
"צריך להלום בשקר". נתניהו והמפגינים
"צריך להלום בשקר". נתניהו והמפגינים
(צילום: AFP, AP)
7 צפייה בגלריה
דדי ברנע
דדי ברנע
למעט בכירים בארגון, יוכלו אנשי המוסד להשתתף בהפגנות. ראש המוסד דדי ברנע
(צילום: עידו ארז )

עובדים במוסד פנו בימים האחרונים לארגון בבקשה להשתתף בהפגנות המחאה נגד המהפכה המשפטית. היועץ המשפטי של הארגון, שבדק את ההוראות בתקנון שירות המדינה, הורה בהנחיה גורפת שבכירים בדרגת ראש מחלקה ומעלה לא יוכלו להשתתף בהפגנות. לפי ההחלטה, שעליה פורסם לראשונה באולפן שישי, עובדי הארגון בדרגה נמוכה מכך - יהיו רשאים להשתתף בהפגנות. סביב הסוגייה התקיים דיון בראשות ראש המוסד, ובהשתתפות היועמ"ש.
לפי ההנחיות, על העובדים שישתתפו בהפגנות ייאסר להתבטא באופן פוגעני נגד רשויות המדינה, או להשמיע התבטאויות שיכולות להתפרש כבעלות שיוך פוליטי.

בכירי הרשות הפלסטינית המריאו היום במסוק לפסגת החירום שתתקיים מחר בעקבה ביוזמת ארצות הברית, מצרים וירדן. לפי הדיווחים במדינה המארחת, בשיחות הללו ישתתף גם ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הצדדים צפויים לדון בתוכנית האמריקנית להרגעת המתיחות בגדה המערבית, ולסיום ההתנגדות החמושה שם.
7 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואבו מאזן בקבלת הפנים לביידן בבית לחם
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואבו מאזן בקבלת הפנים לביידן בבית לחם
בכירי הרשות הפלסטינית וראש המל"ל צחי הנגבי ישתתפו בפסגה ביוזמת ארה"ב. אבו מאזן וביידן
(צילום: רויטרס )
לפי המתווה האמריקני, ישראל לא תבצע צעדים חד-צדדיים נוספים שקשורים להתנחלויות - ובמקביל הרשות הפלסטינית לא תפעל נגדה באו"ם, ותפעל לרגיעה בגדה. הפסגה, נציין, נקבעה עוד לפני המבצע בשכם שבו נהרגו 11 פלסטינים - רובם מחבלי "גוב האריות", וחלקם אזרחים לא-מעורבים. אחרי המבצע דרשו הפלסטינים לבטל את ההשתתפות הישראלית בפסגה, אך ככל הנראה הם התרצו.

מאמר מערכת שפורסם בעיתון הכלכלי הנחשב "פייננשל טיימס" הזהיר מפני ההשלכות הכלכליות והפוליטית של המהפכה המשפטית. לדברי כותבי המאמר, "הממשלה הימנית והדתית ביותר בתולדות ישראל נכנסה לתפקידה בתקופה של התנגשות בין כוחות צבאים ישראליים ופלסטיניים בגדה המערבית, מה שמעלה את החששות מפני פרוץ אינתיפאדה חדשה. דווקא בתקופה כזו, מערכות הבלמים החיוניות על הדרג המבצע נמצאות תחת איום בצל הממשלה של בנימין נתניהו, בצל המהפכה המשפטית. לאי-ליברליזם עירום שכזה יהיו השלכות חמורות לישראל, לאזור כולו ולמערב".


מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה, אמיר עלי חאג'יזאדה, הודיע אתמול שאיראן פיתחה טיל שיוט חדש עם טווח של עד 1,650 ק"מ. "הטיל הזה מתווסף לארסנל הטילים של הרפובליקה האיסלאמית של איראן", אמר חאג'יזאדה לטלוויזיה הממלכתית.
חשיפת הטיל החדש, שיכול להגיע גם עד ישראל, עלולה להגדיל את המתח במערב מפני איראן - שבשנה האחרונה התקרבה עוד יותר לרוסיה, על רקע המלחמה באוקראינה. לכך התווספו הצהרותיו הלוחמניות של חאג'יזאדה, שאמר כי ארצו מחפשת נקמה בכל מי שמעורב בחיסול של מפקד כוח קודס לשעבר קאסם סולימאני - ובהם גם נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, מזכיר המדינה שלו מייק פומפאו ומפקדים צבאיים.

קטטה המונית פרצה היום בסביבות השעה 15:00 בין עשרות מאוהדי מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, כחמש שעות לפני המשחק בין שתי הקבוצות באצטדיון סמי עופר (20:00). שלושה נפצעו בקטטה באורח קל ופונו לבתי החולים בעיר. צעיר בן 25 עם פצע דקירה אושפז ברמב"ם, בעוד שני נערים כבני 17 ו-15 עם חבלות בפלג גופם התחתון פונו לבית חולים כרמל לאחר שנפגעו מרכב.
המשטרה מסרה כי ביצעה ארבעה מעצרים במקום וכי צפויים להיעצר חשודים נוספים: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי למצות את הדין, עם אלו המבצעים עבירות אלימות בכלל ואלה הקשורות לאלימות בספורט בפרט, תוך פגיעה בביטחון הציבור".
7 צפייה בגלריה
אוהלים מחוז הטאי דרום טורקיה אחרי רעידת ה אדמה
אוהלים מחוז הטאי דרום טורקיה אחרי רעידת ה אדמה
מחנה עקורים במחוז הטאי בדרום טורקיה
(צילום: רויטרס)

מספר ההרוגים הרשמי ברעידות האדמה שפקדו החודש את טורקיה ואת סוריה הגיע בסוף השבוע ליותר מ-50 אלף. השלטונות באנקרה הודיעו אמש כי בטורקיה לבדה נמנו 44,218 הרוגים, ואליהם מצטרפים 5,914 הרוגים שנמנו בסוריה. כבר כעת מדובר באחד מחמשת אסונות הטבע הקשים ביותר שידעה האנושות במאה ה-21, ומספר הנספים הרשמי צפוי עוד לטפס, משום שההערכה היא כי הרוגים לא מעטים קבורים עדיין בין ההריסות.
7 צפייה בגלריה
צבי ארץ ישראלי בגליל התחתון
צבי ארץ ישראלי בגליל התחתון
גם הם נהנו ממזג האוויר הנוח. צבי ארץ ישראלי בגליל התחתון
(צילום: נמרוד להב, רשות הטבע והגנים)
7 צפייה בגלריה
צבי ארץ ישראלי בגליל התחתון
צבי ארץ ישראלי בגליל התחתון
צבי ארץ ישראלי בגליל התחתון
(צילום: נמרוד להב, רשות הטבע והגנים)

במהלך השבת: כ-120 אלף טיילו ברחבי הארץ

כ-120 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו הגן הלאומי הבשור (פארק אשכול) שבו התקיימו פעילויות במסגרת פסטיבל "דרום אדום", קיסריה, מצדה, גן לאומי ירקון (תל אפק), שמורת הבניאס ועין גדי. רשות הטבע והגנים דיווחה על עומס מטיילים בשמורות הטבע נחל תבור וגמלא. בשל עומס מבקרים, בקק"ל המליצו לציבור המטיילים שלא להגיע לתל שוכה (גבעת התורמוסים בעמק האלה), יער הרקפות בגלעד-רמות מנשה, וחניוני נס הרים ובר בהרי ירושלים.