לאחר הסערה שהתעוררה הבוקר (רביעי) בעקבות הפרסומים לפיהם ישראל אישרה העברת אמצעי לחימה לרשות הפלסטינית, והכחשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חברי הקואליציה נפגשו הערב לגיבושון במסעדת אנטריקוט בירושלים - כשבחוץ נרשמה מחאה קטנה של מפגינים נגד המהפכה המשפטית. ברקע, עוצמה יהודית החליטה שלא להיות מחויבת יותר למשמעת הקואליציונית - אבל נתניהו והשר איתמר בן גביר בכל זאת השיקו כוסות והרימו "לחיים" בגיבוש.
נתניהו מסר בתחילת האירוע כי "בשמה של שרה, בשמי ובשם סיעת הליכוד שמממנת את רוב הערב הזה, אני שמח לקבל את כולכם כאן ולברך אתכם בשנה טובה ומתוקה. אנחנו לפעמים מתווכחים ולפעמים יש לנו דעות שונות, אבל בסוף אנחנו תמיד מסכימים כי יש לנו דרך אחת משותפת. ברגעים בלתי אפשריים הפלנו את הממשלה ההיא, הרכבנו את הממשלה שלנו מול מעט התנגדות ואנחנו עומדים יחד".


8 צפייה בגלריה
גיבוש הקואליציה בירושלים , שלמה קרעי, ביבי נתניהו, שרה נתניהו
גיבוש הקואליציה בירושלים , שלמה קרעי, ביבי נתניהו, שרה נתניהו
נתניהו ב"גיבושון" הקואליציה
הוא אף התייחס למותו של הזמר החסידי דדי גראוכר, ואמר: "אתמול נפרדנו, שרה ואני וחלק מכם, מחבר יקר. בפעם הראשונה שנפגשנו הוא שאל אותי 'למה אתה עושה את זה? למה החלטת להיות ראש ממשלה?', ואני אמרתי 'יש לי דרך. רעיון'. עכשיו אני יכול לשאול את אותה השאלה כל אחד ואחת מכם, אבל אנחנו הולכים ביחד בדרך משותפת.
"תשפ"ד תהיה שנה של פריצת דרך בכל התחומים - ביוקר המחייה, בביטחון, בפשיעה בחברה הערבית ועוד. אנחנו נביא לשינוי, ונעביר אותו בצורה נכונה ובהסכמה ציבורית רחבה, כי זה מה שהמדינה צריכה", אמר. "יש עוד שני אנשים שאני חייב לציין. אחד זה אופיר כץ שעושה עבודה מדהימה בניהול הקואליציה שלנו, ואני רוצה גם להודות למפיקת העל מירי רגב שיזמה את הערב הזה. תודה רבה לך, תמשיכי לעשות חיל".
במהלך הערב עלה להופעה הקומיקאי גיא הוכמן, שבין השאר פנה לאשתו של בן גביר - איילה - ותהה: "איפה הוא? מביא את הנשק? בעלך התבגר. הפך מנער גבעות למבוגר גבעות". הוכמן הצחיק את כל הנוכחים באירוע, בהם נתניהו ורעייתו שרה.

8 צפייה בגלריה
גיבוש הקואליציה בירושלים
גיבוש הקואליציה בירושלים
חברי הקואליציה ב"גיבושון"
הבוקר האשים שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' את נתניהו בכך שצעדי החימוש של הרשות הפלסטינית מבוצעים על מנת לרצות את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר איים: "אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמל"ח למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות". הוא אף דרש רשימה שתסקור את כל מה שהועבר לרשות הפלסטינית בשנה האחרונה.
נתניהו הכחיש את הפרסומים על אישור העברת אמצעי הלחימה, פרסם סרטון שבו הוא טוען כי לא הועברו כלי נשק לרשות והאשים בהפצת "פייק ניוז": "אין גבול לפייק ניוז - אז הנה העובדות: מאז שקמה הממשלה, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד, לרשות הפלסטינית. לא שריוניות, לא טנקים, לא קלצ'ניקובים, לא שום דבר".
8 צפייה בגלריה
סמוטריץ' ובן גביר
סמוטריץ' ובן גביר
סמוטריץ' ובן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי, AFP)
לאחר מכן הגיע סמוטריץ' לפגישה עם נתניהו, ובתום ישיבת סיעה מיוחדת שכינסו חברי "עוצמה יהודית" נמסר: "טוב עשה ראש הממשלה שהבהיר בקולו כי ממשלת הימין לא אישרה ולא תאשר העברת אמצעי לחימה לרשות הפלסטינית תומכת הטרור, וחשוב שראש הממשלה התחייב היום כפי שאמר אמש בקבינט לשר בן גביר, שירכז את ההסכמים שגובשו מול הרשות ויציג אותם בקבינט.
"אולם, עוצמה יהודית מציבה דרישה בלתי מתפשרת, לרפורמה משמעותית בתנאי המחבלים בכלא וסיום מדיניות הקייטנה ושלטון המחבלים בכלא, וזאת מתוקף תפקידו וסמכותו כשר לביטחון לאומי - דרישה זו הינה דרישה מהותית מצד עוצמה יהודית". המפלגה אף החליטה שלא להיות מחויבת למשמעת קואליציונית - עד שישונו תנאי האסירים הביטחוניים וראש הממשלה לא יתערב בעבודת השר.
8 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף, מנהיג יהדות התורה
יצחק גולדקנופף, מנהיג יהדות התורה
נתניהו, גולדקנופף ודרעי. החרדים הציבו אולטימטום
(צילום: אלכס קולומויסקי, EPA/ABIR SULTAN, שלו שלום )
8 צפייה בגלריה
(צילום: מוטי קמחי)
בנוסף, בקואליציה שוררת מתיחות סביב הצעתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג למתווה פשרה למיתון המהפכה המשפטית, ודרישת המפלגות החרדיות לקדם חוק לפטור מגיוס. בליכוד, מפלגת השלטון, המתווה של הנשיא חידד את אי-ההסכמות ויצר שני מחנות - תומכי החקיקה בכל מחיר, מול תומכי הפשרה. גורם בכיר במפלגה אמר: "זה הליכוד הוותיק מול החדש. ליכוד א' וליכוד ב'".
בחודש שעבר הציבו גורמים ביהדות התורה אולטימטום לנתניהו, ודרשו לקדם קודם את הפטור מגיוס - ורק לאחר מכן את המשך חקיקת המהפכה המשפטית. בהמשך פורסמה הודעה משותפת לליכוד ולראשי יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, שבה נאמר: "בניגוד לדיווחים, כל ראשי הקואליציה עובדים בשיתוף פעולה מלא כדי להעביר הן את חוק הגיוס והן את הרפורמה המשפטית".