2 צפייה בגלריה
שלום דומרני ובני שלמה
שלום דומרני ובני שלמה
שלום דומרני ובני שלמה
(צילום: הרצל יוסף, בראל אפרים)
במשטרה חושדים כי שיתוף פעולה בין חברים בכנופיה הקווקזית וארגון הפשיעה של העבריין בני שלמה הוביל לניסיון הרצח של ניסים "נינה" דומרני במרץ השנה באשקלון. היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מרחב לכיש הודיעה הבוקר (ראשון) כי עצרה שלושה חשודים במעורבות בניסיון רצח בנו של ראש ארגון הפשיעה שלום דומרני, וכי בימים הקרובים יוגשו נגדם כתבי אישום.
אז מי היא אותה כנופיה שמטילה כבר שנים רבות את אימתה באשקלון ובאשדוד? העבריינים שמשתייכים אליה נחשבים לאלימים ואכזריים. במשטרה חושדים כי העבריין ישי חנוכייב, שנמצא בקשרים טובים ומקיים שיתוף פעולה עם ארגוני הפשיעה של בני שלמה ואייל נגר, עומד בראש הכנופיה.
בנובמבר האחרון המתינו בלשי ימ"ר לכיש לחנוכייב ולעשרה עבריינים נוספים במתחם צימרים סמוך לנהריה, וחשפו ברשותם כלי נשק ואמצעי לחימה נוספים. חנוכייב הורשע בנשיאת נשק בלתי-חוקית ונידון למאסר של שנתיים וחצי. מדובר ביעד מרכזי של ימ"ר לכיש, בעבר הוא ריצה 10 שנות מאסר בגין עבירות סמים ואלימות.
2 צפייה בגלריה
נינה דומרני
נינה דומרני
ניסים "נינה" דומרני. "יצא מהעולם התחתון והתרחק מעבריינים"
(צילום: צפריר אביוב)
"יש להם נשק משוכלל והם לא רואים בעיניים, אין להם שום ערך לחיי אדם", אמר קצין בכיר במשטרה בהתייחסו לכנופיה הקווקזית. "הם מתפקדים כאנשי הביצוע של בני שלמה וכחלק מזה הם מסוכסכים גם עם דומרני".
שני "חיילים" של הכנופיה הקווקזית רצחו לפני כשנה באשקלון את שניר בוחבוט (25) בזמן שהיה ברחוב עם אופיר ברנס (25), "חייל בכיר" בארגון הפשיעה של שלום דומרני. בוחבוט נורה מטווח קצר ומת במקום. ברנס הוכה על ידי שני התוקפים בגרזן ונפצע קשה מאוד.

שלום דומרני, שהשתחרר מכלא באוקטובר האחרון, מנסה לשקם את "אימפריית הפשע" שלו לאחר שחברי הכנופיה הקווקזית השתלטו על אשקלון ואשדוד. בניסיון חיסול הבן "נינה" לפני כחודש וחצי תועד מתנקש יחיד לבוש שחורים מגיע למגרש כלי רכב ברחוב העבודה באשקלון, נכנס לטנדר שבו ישב דומרני הבן, יורה בו - ונמלט מהמקום תוך שהוא מועד וקם כמה פעמים.
הירי במרץ התרחש במגרש מכירות כלי רכב שנמצא סמוך לבית אמו של ראש העיר אשקלון ולבית כנסת. "נינה" פונה אז במצב קשה לבית החולים ברזילי בעיר. הוא נפגע בכל חלקי גופו, אך שרד את ניסיון החיסול.

מאבק לביסוס מעמד ארגוני הפשיעה

בכיר במשטרת מרחב לכיש אמר היום לנוכח מעצר החשודים בניסיון הרצח: "ניסו לפגוע באבא דרך הבן. הם חשבו על הכול, היה כאן תכנון קפדני. זו הייתה פעולה שנועדה לפגוע באבא, ולא שום סיבה אחרת. 'נינה' דומרני החליט לפני כמה שנים לצאת מהעולם התחתון והתרחק מעבריינים, גם מכאלה שהיו קרובים לאביו. הוא פתח עסק והקים משפחה, לא היו לו סכסוכים עם אף אחד".
ניסיון החיסול של דומרני הבן היווה עליית מדרגה נוספת במלחמות העבריינים בדרום הארץ. כחודש לפני כן נרצח בפיצוץ רכב באשקלון העבריין אבי ביטון, שהיה מוכר למשטרה כ"איש הכספים של דומרני". לפני שבוע התרחש ניסיון חיסול נוסף ביישוב נהורה בחבל לכיש. במשטרה סבורים שכל האירועים האלו קשורים באופן ישיר או עקיף למאבקים בין ארגוני הפשיעה הגדולים והמאמצים של שלמה ודומרני לבסס את מעמדם מחדש.