חמושי גוב האריות צעדו בצהריים (יום שישי) בשכם לציון מותו של מנהיגם ודיע אלחוח, שחוסל לפני כחודש וחצי על-ידי כוחות הביטחון. החוליה ספגה בחודשים האחרונים מכות קשות, אחרי שכל בכיריה חוסלו, נעצרו או הסגירו את עצמם - והצעדה היום הייתה גם ניסיון ל"מפגן כוח" של החמושים שנותרו. לפחות אחד מהחמושים, אגב, הצטייד ברימון מתוצרת ישראלית.
ביתו של אלחוח בלב הקסבה של שכם שימש כמקום מפגש של המחבלים שהוציאו פיגועי ירי עבור "גוב האריות", ושימש גם לייצור מטעני חבלה ומטעני צינור. בבית סופקו כלי נשק ותחמושת לשאר חבריה החוליה, ואלחוח עצמו עסק בגיוס פעילים צעירים ודאג לקשר עם ארגוני הטרור שמימנו את פעילותו.
5 צפייה בגלריה
תהלוכת גוב האריות בשכם
תהלוכת גוב האריות בשכם
ילד קטן אוחז נשק עם מחסנית. מפגן הכוח בשכם
5 צפייה בגלריה
תהלוכת גוב האריות בשכם
תהלוכת גוב האריות בשכם
עם כיתוב בעברית: רימון על בגדיו של אחד החמושים
5 צפייה בגלריה
תהלוכת גוב האריות בשכם
תהלוכת גוב האריות בשכם
"הגיע הזמן שלנו לנקום". פעילי גוב האריות
בצעדה היום בשכם השתתפו עשרות צעירים חמושים, ששרו שירים לשבח הארגון והציגו את תמונותיהם של אלחוח ומחבלים נוספים שחוסלו - בהם איברהים אל-נבולסי ותאמר אל-כילאני. בסרטונים ובתמונות משם נראו ילדים קטנים ומבוגרים שמריעים לחמושים, בניסיון להראות כי הם זוכים לאהדה רבה בקרב התושבים בשכם. במערכת הביטחון טוענים מנגד שתושבי שכם עצמם נפגעו גם הם מפעילות אנשי "גוב האריות", שפעלו כחבורה משולחת רסן ופגעו גם בעסקים. מושל שכם עצמו, נזכיר, תקף בתחילת אוקטובר את אימהות המחבלים, וכינה אותן "סוטות ששולחות את בניהן להתאבד". למרות זאת, בהלוויית בכירי "גוב האריות" שחוסלו השתתפו אלפים רבים.
במהלך מפגן הכוח עלו החמושים על במה, ואנשים הצטלמו עמם - בהם אדם אחד שלצידו ילד קטן שמחזיק נשק עם מחסנית. אחד החמושים אמר כי "גוב האריות שייך לכל פלסטין, ללא יוצא מן הכלל. אנחנו מאמינים באיחוד הדמים ובמאבק. אנחנו בני כל הפלגים הפלסטיניים, ובני שתי האינתיפאדות. אנחנו אומרים לכל מי שחשב שגוב האריות התפרק - אתם הוזים. אנחנו עומדים איתן למרות הכול. אנחנו חוקרים, לומדים ומתכננים אסטרטגיות וטקטיקות חדשות. אנחנו מפתיעים את האויב בעימותים. לכל השהידים - הגיע הזמן שלנו לנקום. חכו לפעולות שלנו".
5 צפייה בגלריה
תהלוכת גוב האריות בשכם
תהלוכת גוב האריות בשכם
פעילים הסגירו עצמם אחרי חיסול המנהיג. תהלוכת גוב האריות בשכם
למרות הדברים, נציין, מאז חיסול בכירי החוליה - ובפרט חיסולו של המנהיג אלחוח - ניכרת ירידה משמעותית בפעולות שמבוצעות בשם "גוב האריות". למעשה, מאז הפעולה שבה נהרג אלחוח בדירת המסתור שלו בלב הקסבה, הסגירו את עצמם אנשי הארגון לידי המנגנונים הפלסטיניים כדי להגיע ל"הסדר חנינה" - מחשש שיזכו לגורל דומה לשל מנהיגם. מעת לעת עדיין מבוצעות פעולות נגד פעילים מטעם גוב האריות, כמו למשל מעצרו של אחמד חראז בתחילת החודש.
במערכת הביטחון הבהירו כי על אף שאנשי "גוב האריות" הצליחו להוציא לפועל מספר גדול יחסית של פיגועים, בפועל מדובר בהתארגנות לא מקצועית וחובבנית, שהשפעתה הייתה לרוב פסיכולוגית ופגעה בתחושת הביטחון של תושבי האזור היהודים. בשיאה מנתה קבוצת "גוב האריות" עשרות חמושים, רובם צעירים בשנות ה-20 לחייהם שלא משויכים לחמאס או לג'יהאד האיסלאמי. חברי הקבוצה, שבעבר קראו לעצמם "גדוד שכם", פעלו באופן חצי-מסודר, ולא כארגון טרור או מיליציה.
התארגנות "גוב האריות" הוקמה מתחת לרדאר, קיבלה נשק מכל הארגונים וניסתה "להדביק" מפגעים נוספים להצטרף אליה - אך מתווה הפיגועים שלה נחשב כאמור במערכת הביטחון ל"לא מקצועי". לרוב מדובר בירי לא-מדויק, לא פעם מרחוק, ולמשך זמן קצר - שאחריו המחבל נמלט חזרה לתוך שכם. עם זאת, מעת לעת הפיגועים הללו הצליחו ותוצאותיהם קטלניות - כמו למשל פיגוע הירי שבו נהרג לוחם סיירת גבעתי עידו ברוך סמוך לשבי שומרון.