הסופר סלמן רושדי הותקף על הבמה - ונאבק על חייו

הסופר סלמן רושדי, אשר מאז 1988 מהווה מטרה לאיסלאם הקיצוני אחרי שפרסם את ספרו "פסוקי השטן", הותקף אתמול (שישי) בדקירות סכין על הבמה בכנס שנערך במערב מדינת ניו יורק. רושדי הוטס במסוק לבית החולים, שם הוא מנותח. אנדרו ויילי, סוכנו של רושדי, מסר כי הוא מחובר למכונת הנשמה והוא ככל הנראה יאבד את אחת מעיניו כתוצאה מהדקירה. עוד נמסר כי רושדי סובל מעצבים קטועים באחת מידיו, וכן מנזק בכבד. "החדשות הן לא טובות", כתב ויילי במייל שבו תיאר את מצבו הרפואי של הסופר.
4 צפייה בגלריה
סלמן רושדי
סלמן רושדי
"החדשות לא טובות" כתב סוכנו של הסופר על מצבו לאחר הדקירה. רושדי
(צילום: gettyimages)
החשוד בתקיפתו של הסופר סלמן רושדי, האדי מטר, תושב ניו ג'רזי בן 24, הכה ודקר אותו כמה פעמים תוך 20 שניות במסגרת המאבק ביניהם אתמול על הבמה שבה נערך הכנס במכון צ'פאקווה במערב מדינת ניו יורק. גורמים במערכת אכיפת החוק בניו יורק אמרו הלילה ל"ניו יורק פוסט" כי החשוד רחש אהדה למשטר באיראן, שלאורך שנים ארוכות קרא לרצוח את רושדי.

בכבישים: 3 הרוגים בסוף השבוע, בהם לירון בת ה-14

18 בני אדם מצאו את מותם השבוע בתאונות דרכים, באחד מהשבועות הקטלניים בכבישים זה שנים. הלילה נהרגה לירון ברמי בת ה-14 מפגיעת רכב בצומת מרומזר בכביש 40 בפתח תקווה. ברמי, שהגיעה לבקר חברות בעיר, פונתה לבית החולים בילינסון בעיר, שם נקבע מותה. מוקדם יותר עדכנה המשטרה כי סיבת התאונה היא אי-ציות לרמזור אדום. אושרית, אמה של לירון, שוחחה עם בתה שעות בודדות לפני התאונה הקשה, והזהירה אותה כשהיא צועדת בשולי הדרך מאחר שאין במקום מסלול להולכי רגל. "היא אמרה לי 'אמא אל תכעסי, אבל ניסיתי ללכת לחברה ברגל ואין מסלול וכמעט דרסו אותי'", סיפרה האם.

4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
לירון ברמי וזירת התאונה
מוקדם יותר באותו הערב נהרג פלסטיני בתאונת דרכים שבה הרכב שבו נסע וכלי רכב ישראלי ככל הנראה התנגשו חזיתית בכביש 60, סמוך להתנחלות נווה דניאל בגוש עציון. בתאונה נפצע גם צעיר ישראלי כבן 25 באורח בינוני, וצוות מד"א פינה אותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. פלסטיני נוסף נפצע באורח קל ופונה על ידי הסהר האדום.
היום בצהריים נהרג תושב חורה אמי אבו אל-קיעאן (33) בהתהפכות רכב בכביש 80, סמוך להר עמשא שבחבל יתיר בנגב. שני ילדיו, בני 15 ו-12 ששהו איתו ברכב כשהתלוו אליו לעבודתו, נפצעו באורח קל עד בינוני. אל-קיעאן נפצע בתחילה בתאונה באורח אנוש, ומותו נקבע לאחר מכן בבית החולים.

טראמפ נחשד בהפרת חוק הריגול, חמוש ניסה לפרוץ למשרדי ה-FBI ונהרג

בית המשפט התיר אמש לפרסם את צו החיפוש של ה-FBI באחוזת מאר א-לאגו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, לאחר שעורכי דינו נתנו אישור לכך. הוא חשוד בהפרה של חוק הריגול. צו החיפוש שפורסם חשף כי מאחוזתו נלקחו מסמכים שסווגו כ"סודיים ביותר" וכן הוחרמו ממנה 20 ארגזים ובהם פרטים אישיים, קלסרים של תמונות, פתקים בכתב יד ועוד. במגוון אתרי חדשות אמריקניים שנחשפו לחלקים מצו החיפוש עוד לפני שפורסם, ציינו כי נמצאו 11 מסמכים מסווגים, וחל איסור להוציא אותם מהמתקנים הממשלתיים שבהם הם מאופסנים בדרך כלל.
4 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יוצא מ מגדל טראמפ ב ניו יורק
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יוצא מ מגדל טראמפ ב ניו יורק
טראמפ וחלק מרשימת המסמכים שנמצאו - שצורפה לצו החיפוש
(צילום: רויטרס)
אתמול דיווחה הבולשת הפדרלית כי גבר חמוש, שעטה על גופו אפוד מגן, ניסה לפרוץ למשרדי ה-FBI בסינסינטי שבאוהיו. רשת NBC דיווחה ממקורותיה כי החשוד ירה במהלך ניסיון הפריצה, במחסום המבקרים במקום, באמצעות אקדח סיכות לעבר אחד מאנשי הצוות שם. הוא היה חמוש לפי הדיווחים גם ברובה סער. ב-FBI אמרו כי סוכנים של הבולשת התעמתו עימו, והוא ברח משם. גורם רשמי במערכת אכיפת החוק האמריקנית מסר לסוכנות הידיעות AP כי החמוש קרא ככל הנראה ברשתות החברתיות להרוג את סוכני הבולשת בעקבות הפשיטה. הגורם הוסיף כי החוקרים בוחנים אם לחמוש היה קשר לקבוצות ימין קיצוניות.

בן 4 מירושלים פונה לבית החולים במצב אנוש - החשד: קרוב משפחתו חנק אותו

ילד בן 4 פונה היום בצהריים לבית החולים שערי צדק בירושלים כשהוא במצב אנוש, אחרי שלפי החשד נחנק על ידי קרוב משפחתו, בן 27, בשכונת רמות בבירה. שוטרים שהוזעקו למקום עצרו את קרוב המשפחה שככל הנראה סובל ממחלת נפש בחשד לניסיון רצח ופתחו בחקירה.
4 צפייה בגלריה
הבית בו נחנק על פי החשד ילד בן 4 בירושלים
הבית בו נחנק על פי החשד ילד בן 4 בירושלים
שוטרים בזירת האירוע, היום
(צילום: חיים גולדיטש)
מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי הילד נמצא מוטל על הרצפה עם סימני חניקה אחרי שבני המשפחה פרצו את דלת חדרו הנעולה. לפריצת הדלת קדמו קריאות לעבר הילד, שלא השיב. המשטרה מסרה כי לקרוב המשפחה החשוד מיוחסת עבירה של ניסיון רצח.