בית הדין הפלילי בהאג הוציא צו מעצר נגד פוטין בגין פשעי מלחמה

במה שמומחים מגדירים כהחלטה הדרמטית ביותר שלו מאז הקמתו ב-2002, בית הדין הפלילי הבינלאומי הוציא אתמול (יום ו') צו מעצר נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בגין פשעי מלחמה. בית הדין בהאג כתב בהצהרתו כי פוטין "אחראי לכאורה לפשע מלחמה של גירוש בלתי חוקי של ילדים ולהעברה בלתי חוקית שלהם מאזורים כבושים באוקראינה לפדרציה הרוסית". מדובר בצעד סמלי בעיקרו, ומשרד החוץ של רוסיה מסר כי "הצו חסר משמעות". נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בירך על הצו, ובלשכתו הבטיחו: "זו רק ההתחלה".
5 צפייה בגלריה
פוטין ובית הדין בהאג
פוטין ובית הדין בהאג
פוטין ובית הדין בהאג
(צילום: AP, shutterstock)
גורמים משפטיים הסבירו בשיחה עם ynet כי למהלך יש גם משמעות מבחינת ישראל, שנגדה נפתחה חקירה במרץ 2021 על "פשעי מלחמה בעזה וביהודה ושומרון". לדבריהם, המסר של בית הדין ברור: הוא אינו מהסס להתעסק גם עם מנהיגי מדינות. הגורמים הדגישו שנגד ישראל תלויה ועומדת בבית הדין הבינלאומי בקשה לעריכת חקירה מיוחדת על פשעי מלחמה בקשר להעברת אוכלוסייה לשטחים כבושים. בקשה אחרת היא לחקור את מעשיה בלחימתה בעזה.

עימותים, רימון עשן וחזיזים בהפגנה במושב שבו מתארח בן גביר

עשרות בני אדם הפגינו הבוקר בכפר אוריה שבמטה יהודה נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהעביר שם את השבת. הם הרעישו במגפונים ובזמבורות ליד בית הכנסת שבו התפלל השר, ותומכיו שזעמו דרשו מהם לעזוב - ובהמשך התפתחו במקום עימותים שכללו השלכת חזיזים, אבנים ורימון עשן לעבר המוחים.
המשטרה חצצה בין הצדדים והדפה את המוחים פיזית למרחק רב מבית הכנסת, בזמן שלפחות אחד השוטרים אחז באלה. המוחים סימנו תומך אחד של בן גביר כחריג במיוחד, ואמרו כי איים עליהם, חשף בפניהם את ישבנו ואף השליך לעברם אבן. אותו אדם נצפה מתחבק עם בן גביר כשזה יצא מבית הכנסת, ובהמשך נעצר. במקום עוכבו גם שני מפגינים בחשד להפרת הסדר.

מארגני ההפגנות הודיעו: ביום חמישי - "יום שיתוק לאומי"

מארגני המחאות נגד המהפכה המשפטית הודיעו, שעות לפני תחילת המחאות הנרחבות במוצאי השבת, כי ביום חמישי הקרוב ייערך "יום שיתוק לאומי". לטענת גורם שהשתתף בדיונים של ראשי המחאה, "אפקט איילון עשה את שלו - והפעם אנחנו עולים שלב". המארגנים שוקלים כמה אפשרויות, כשעל הפרק גם חסימה של עורקי תחבורה ציבורית - בין היתר רכבות, אוטובוסים ומוניות. לצד כל אלה צפויים המפגינים גם לנסות לשבש את התנועה בנמל התעופה בן גוריון בזמן הגעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שימריא בחמישי ללונדון.
5 צפייה בגלריה
המחאה ברחוב קפלן בתל אביב
המחאה ברחוב קפלן בתל אביב
הערב: עוד מוצאי שבת של מחאות
(צילום: רויטרס)

קולומביה: ישראלי נפגש עם אישה מהטינדר - ונחטף ע"י עבריינים שחשודים ברצח

הישראלי, בן 36 שנפש בעיר מדיין, נפגש שם עם אישה במסעדה - וכשיצא החוצה, היא קראה לעבריינים שחטפו אותו לרכבם והחלו לנסוע בפראות. שוטרים שדלקו אחריהם הצליחו לתפוס אותם אחרי כ-4 שעות, והישראלי שנפצע פונה לבית החולים. כעת נבדק חשד שלחוטפיו יש קשר לרצח של אזרח שבדי בתחילת מרץ.
5 צפייה בגלריה
שלושת החשודים והרכב בו חטפו את הישראלי
שלושת החשודים והרכב בו חטפו את הישראלי
שלושת החשודים בקולומביה, והרכב שבו חטפו את הישראלי

טראמפ לתומכיו: יש סימנים שיעצרו אותי בשלישי. תמחו, תחזירו לנו את המדינה

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ כתב לתומכיו כי הוא מעריך שייעצר ביום שלישי הקרוב בעקבות פרשת תשלום דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, פרשה שאותה כינה "אגדה ישנה ומופרכת לחלוטין" - על אף שפרקליטו לשעבר הודה בתשלום דמי השתיקה, במה שנטען כי הוא הפרה של חוקי הבחירות. בארה"ב נערכים לאפשרות שיוגש נגדו כתב אישום בפרשה בשבוע הבא.
5 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בכנס הוועידה השמרנית CPAC
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בכנס הוועידה השמרנית CPAC
טראמפ. יואשם בפרשת התשלום לכוכבת הפורנו?
(צילום: AP)

בצל המתיחות הביטחונית: ראשי השב"כ והמל"ל יגיעו לפסגה עם הפלסטינים במצרים

אחרי שבזמן הפסגה הקודמת בעקבה נרצחו האחים הלל ויגל יניב, ושרים בממשלה התכחשו להבנות שיצאו ממנה, ייפגשו מחר משלחות ישראליות ופלסטיניות גם בשארם א-שייח. ברקע: הגדה רותחת, עזה דווקא שקטה - ובמערכת הביטחון מודאגים מכך שכל גפרור עלול להצית את השטח, במיוחד ברמדאן שיחל השבוע.

השחקן לאנס רדיק ("הסמויה", "ג'ון וויק") הלך לעולמו בגיל 60

השחקן לאנס רדיק שנודע בעיקר בזכות תפקידיו בסדרה "הסמויה" ובסרטי "ג'ון וויק", נמצא אתמול ללא רוח חיים בביתו. סיבת המוות טרם פורסמה. בשבועות האחרונים היה רדיק עסוק בקידום הסרט הרביעי בסדרת "ג'ון וויק", שם גילם את שרון, שוער במלון קונטיננטל שעוזר לדמותו של וויק (קיאנו ריבס) בסדרת הסרטים המצליחה. בריאיון בלעדי ל-ynet שנערך שבועיים בלבד לפני מותו, סיפר כי זה "כיף גדול לגלם את הדמות שלו. ניתן לראות כמה הוא נאמן וג'נטלמן, אבל מצד שני הוא קשוח ולא אחד שכדאי להתעסק איתו".
5 צפייה בגלריה
לאנס רדיק
לאנס רדיק
לאנס רדיק
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

חשד: הורחק ממועדון בת"א - וחזר עם תת-מקלע

מאבטחים הרחיקו הלילה גבר בן 30 מחולון ממועדון, והוא חזר אליו עם נשק מסוג "קרלו" - ואיים על המבלים. שוטרים השתלטו עליו ועצרו אותו.