משדר הבוקר של אולפן ynet

דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב, התייחס הבוקר (יום ראשון) באולפן ynet למתיחות הביטחונית אחרי שורת פיגועים בימים האחרונים וחיסול המחבלים בג'נין. לדבריו, "סוף השבוע היה מוצלח מבחינה מבצעית. היו הרבה מאוד פעילויות של גדודים ויחידות מיוחדות של צה"ל, יחד עם ימ"מ, שב"כ, מג"ב והמשטרה".
כשנשאל על המידע המודיעיני בצה"ל לגבי ההמשך, השיב כוכב: "צה"ל פועל בכל מקום ושעה בשטחי A, B ו-C, וגם מסייע למשטרה בעורף. אנחנו פוקחים עין על זה, לבנון וסוריה ואפילו סיני, פועלים גם הרחק הרחק. אנחנו ערוכים לכל להסלמה אפשרית, פרסנו את סוללות ההגנה האווירית שלנו. אוגדת עזה ערוכה בהגנה קרקעית ונעשה כל שנדרש כדי שהחודש הזה של הרמדאן, פסחא ופסח יעברו בשלום".

3 צפייה בגלריה
האזור בו חוסלו המחבלים ליד גקנין
האזור בו חוסלו המחבלים ליד גקנין
האזור בו חוסלו המחבלים ליד ג'נין
(צילום: EPA)
כשנשאל על חיסול המחבלים שהיו בדרך לפיגוע באזור ג'נין אמר: "זה מסר לכל אויבנו בזירה, מסר של הרתעה שאני חושב שהיא פועלת. עברה עלינו שנה שקטה במיוחד בעזה כתוצאה מהישגי מבצע שומר החומות, אבל אם צריך - אנחנו ערוכים גם לשומר החומות 2 או לכל מבצע ופעילות אחרים".
מה תעשו עם אתגר הגדר הפרוצה בקו התפר? "זו אינה גדר גבול כמו בלבנון, עזה או מצרים - אלא קו שהוא קו תפר עם עשרות או מאות מעברים חקלאיים ושערים. בחלק מהמקומות הגדר אכן פרוצה ונצטרך להשקיע גם בתשתית, בבינוי ובבטון - וגם באמצעים אחרים. הגדר הזו אינה הרמטית, היא לא בלתי עבירה. המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק עבר דרך השער החקלאי וניצל באופן ציני את הרצון שלנו למרקם חיים ולמעבר של חקלאים ואזרחים פלסטינים תמימים".

3 צפייה בגלריה
תא"ל רן כוכב
תא"ל רן כוכב
"אין לנו שום מגבלה להפעלת כוח". תא"ל רן כוכב
(צילום: מוטי קמחי)
כוכב הדגיש שוב כי מבחינת צה"ל לא מדובר בגדר גבול: "עשרות אלפי פלסטינים, יותר מ-100 אלף, נכנסים כל יום לישראל כדי לעבוד. אזרחים שגרים באיו"ש ועוטף ירושלים עוברים מערבה וחוזרים מזרחה, הקו הזה הוא קו תפר ולא גבול, בוודאי שלא הרמטי. יש פה מרקם חיים משותף. אם הדרג המדיני יחליט שזהו גבול וצריך לחסום אותו הרמטית - צה"ל יוכל לממש את המשימה הזו. אבל זו לא המשימה. התפקיד שלנו הוא להבדיל בין הטרוריסטים והאזרחים בקו התפר".
דובר צה"ל גם איחל החלמה מהירה לסגן-ניצב ש', שנפצע באורח קשה בהיתקלות עם המחבלים בסוף השבוע, והוסיף: "נמשיך לפעול ביום, בלילה ובערפל. אין לנו שום מגבלה להפעלת הכוח. אנחנו עושים הכול כדי שנצליח לסכל טרור בכל מקום וללא שום מגבלה".

אמש קיים ראש הממשלה נפתלי בנט דיון עם ראש שב"כ ובכירי הארגון במטה הארגון בתל אביב, והתייחס לחיסול המחבלים: "אנחנו בעיצומו של מאמץ משותף, של כל כוחות הביטחון, לעצור את רצף הפיגועים האחרונים ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. במהלך השבת - שב"כ, המשטרה, ימ"מ וצה"ל סיכלו פצצה מתקתקת של פיגוע בדרך, אך אנחנו בהחלט מניחים שיהיו עוד הרבה ניסיונות ואנחנו בשעות אלה פועלים כדי למנוע גם אותם. אנשינו פועלים באומץ רב, סביב השעון, בסביבה עוינת ואלימה, ואני רוצה למסור פה החלמה מהירה לפצועים בפעולה".
בהיתקלות עם המחבלים נפצעו לצד ת' עוד שלושה לוחמי ימ"מ, שניים מהם גם באורח קל והם כבר שוחררו לביתם. מצבו של אחד מהם, סגן-ניצב ש', מוגדר כאמור עדיין קשה, גם לאחר שעבר ניתוח בבית החולים רמב"ם. המנהל התורן ברמב"ם עדכן כי מצבו יציב כעת - וצפוי להשתפר כבר בימים הקרובים. ש' לקח חלק ב-20 השנים האחרונות בפעולות חיסול ותפיסת מחבלים רבות.
בנט הדגיש, כמו בהצהרות קודמות שלו מתחילת גל הטרור, כי הפיגועים שחוותה ישראל מתחילת החודש שעבר אינם תופעה חדשה: "פעם זה חמאס, פעם זה ג'יהאד איסלאמי, הפעם יש מעורבות מסוימת של דאעש. הטרור והאלימות לא הזיזו אותנו בעבר. להיפך, הם איחדו אותנו וחישלו אותנו, וגרמו לנו להיאחז פה בארץ שלנו ולהגן על המדינה שלנו בכל הכוח, ביחד. אנחנו נעבור גם את התקופה הקשה הזאת. יש לנו את כוחות הביטחון הטובים בעולם".