הצפות בנתניה: רכבים ניזוקו
(צילום: עידו ארז)

שבת גשומה: ממטרים חזקים שירדו במשך שעות ארוכות הביאו להצפות בכמה יישובים במרכז הארץ, בהם נתניה שבה חולצה אישה מרכב שנקלע להצפות וכן בחולון ובבת ים. בכביש 443 לכיוון ירושלים נהרג רוכב אופנוע כבן 20 שככל הנראה החליק. ברמלה, קשיש בן 85 שככל הנראה מעד או החליק כשהלך ברחוב אותר במצב אנוש בתוך שלולית מים. הוא פונה לבית החולים כשהוא סובל מהיפותרמיה.
בבוקר התחזקו מאוד הגשמים במרכז, אחרי שהתחזיות צפו סוף שבוע עם אווירה של "חורף אמיתי". הרצל מיכאלי, תושב נתניה, סיפר כי "היה מבול גדול, הרבה גשם ירד תוך זמן קצר. הכול היה מלא מים. מי שהגיע לאזור נאלץ לנסוע בתוך שלולית גדולה וזרמי מים חזקים. לא ראיתי מכוניות תקועות, אבל כלי הרכב נאלצו לפלס את דרכם כשהמים מגיעים עד לדלתות ומעל לטמבון".
12 צפייה בגלריה
קשת בענן בבאר שבע
קשת בענן בבאר שבע
קשת בענן בבאר שבע
(צילום: רועי דינור)
12 צפייה בגלריה
רכבים שוקעים בחניון מוצף בנתניה
רכבים שוקעים בחניון מוצף בנתניה
רכבים בחניון מוצף בנתניה
(צילום: עידו ארז)
12 צפייה בגלריה
אלה ודור משחקים בשלוליות ברמלה
אלה ודור משחקים בשלוליות ברמלה
ילדים משחקים בשלוליות ברמלה
(צילום: שמוליק דודפור)
12 צפייה בגלריה
מזג אוויר חורפי באשדוד
מזג אוויר חורפי באשדוד
מזג אוויר חורפי באשדוד
(צילום: שמואל דוד)
12 צפייה בגלריה
סופת ברקים בגן הלאומי חוף פלמחים
סופת ברקים בגן הלאומי חוף פלמחים
סופת ברקים בגן הלאומי חוף פלמחים
(צילום: כריסטין וסילב, רשות הטבע והגנים)
מאתמול ועד היום בשעה 15:00 ירדו ברחבי הארץ כמויות גשם שנעו בין 2 מ"מ ל-50 מ"מ. הכמות הגדולה ביותר ירדה באזורי השפלה ובעמק חפר. בשאר האזורים ירדו כמויות קטנות יותר. חזאי ynet דני רופ מציין כי בעונה הזאת הגשם חזק יותר ומלווה לפעמים בברקים, רעמים וברד – ואפילו גשם שנמשך עשר דקות יכול להביא להצטברות גדולה של מים. גם בשעות הערב והלילה יירדו גשמים מלווים בברקים ורעמים, ולכן עדיין קיימת סכנת הצפות – בעיקר בערי החוף.
ממחר מערכת הגשם תיחלש. בשעות הבוקר עדיין קיים סיכוי לגשם, גם באזור הערבה – אבל הסיכוי יפחת משמעותית לאחר מכן. יהיו מחר ענני גשם רבים בקרבת החוף, אך יירד הרבה פחות גשם מאשר היום. משעות אחר הצהריים הסיכוי שוב ייגבר לגשם, דווקא באזורים הפנימיים ובהרים. הטמפרטורות יישארו נמוכות. מיום שני ושאר ימי השבוע לא צפוי גשם, ומידות החום יעלו.
התאונה שבה נהרג רוכב האופנוע בכביש 443 לא הייתה התאונה הקטלנית היחידה בסוף השבוע: גבר בשנות ה-30 לחייו נהרג אמש בהתהפכות רכב סמוך ליישוב כמהין שברמת נגב, באזור הבסיסים שבטה וקציעות. הדיווח על התאונה התקבל במוקד מד"א בשעה 22:00, ולפיו הרכב של האיש התהפך ונפל לוואדי בכביש 211. הנהג שנלכד ברכב סבל מחבלה רב-מערכתית ומותו נקבע בזירה.
גבר נוסף נהרג בסופ"ש, בתאונת עבודה: האיש, בשנות ה-60 לחייו, נהרג מפגיעת משטח ועליו חבילות חציר – שנפל על ראשו מגובה במהלך עבודתו ברפת ביישוב ואדי חמאם הסמוך למושבה מגדל שבאזור הכינרת. המשטרה פתחה בחקירה יחד עם משרד העבודה.

המפגש עם הבכיר האינדונזי, המסר האמריקני לאיראן

בתחום המדיני, לצד ההערכות בישראל בנוגע להתחממות אפשרית ביחסים מול טורקיה בעקבות הסיום הטוב של פרשת מעצר בני הזוג אוקנין, ייתכן שנרשמת התקדמות ביחסים מול מדינה מוסלמית נוספת – אינדונזיה. שגריר ישראל בבחריין איתי טגנר תועד היום משוחח עם שר ההגנה של אינדונזיה, פראבוו סוביאנטו. השניים נפגשו בכנס מנאמה לביטחון אזורי, ומדובר במפגש חריג מאוד, לאור העובדה שכבר שנים רבות לא היה מפגש פומבי בין נציגים של ישראל ואינדונזיה – בטח שלא בדרג כזה בכיר.
12 צפייה בגלריה
שגריר ישראל בבחריין איתי טגנר משוחח עם שר ההגנה האינדונזי פראבוו סוביאנטו בועידת הביטחון במנאמה בחריין
שגריר ישראל בבחריין איתי טגנר משוחח עם שר ההגנה האינדונזי פראבוו סוביאנטו בועידת הביטחון במנאמה בחריין
מפגש נדיר: שגריר ישראל בבחריין, איתי טגנר, משוחח עם שר ההגנה האינדונזי פראבוו סוביאנטו בכנס במנאמה
(צילום: AFP)
12 צפייה בגלריה
מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין נואם בועידת הביטחון של מנאמה בבחריין
מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין נואם בועידת הביטחון של מנאמה בבחריין
שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בכנס בבחריין. שיגר אזהרה לאיראן, לקראת חידוש שיחות הגרעין
(צילום: AFP)
באותו כנס בבירת בחריין השתתף גם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, ששיגר מסר לאיראן לקראת חידוש שיחות הגרעין הלא-ישירות בין וושינגטון לטהרן בעוד תשעה ימים. אוסטין אמר הבוקר כי ארה"ב לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני, ותיאבק ב"שימוש המסוכן" שלה בכלי טיס בלתי-מאוישים מתאבדים, על רקע הדיווח אתמול ב"ניו יורק טיימס" שאיראן תקפה בסיס אמריקני בסוריה עם כטמב"מים מתאבדים שכאלו, כנקמה על תקיפות ישראליות בסוריה נגד אינטרסים איראניים.
בנאום שנשא בכנס הביטחוני במנאמה, אמר אוסטין: "בואו נבהיר – המחויבות של ארה"ב לביטחון במזרח התיכון היא חזקה ומוחלטת. ארה"ב נשארה מחויבת למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני". לדברי אוסטין, "הפעולות של איראן בחודשים האחרונים אינן מעודדות, במיוחד בגלל הרחבת תוכנית הגרעין. אנחנו עדיין מחויבים לדיפלומטיה, אבל אם איראן לא מתכננת לשוחח ברצינות, נבחן את האפשרויות הנדרשות כדי לשמור על ביטחוננו".
ובניתיים, אתמול נרשמה מבוכה לצה"ל – שהעביר לפלסטינים גופה לא נכונה של מחבל. הצבא אמור היה להחזיר אתמול לפלסטינים את גופתו של אמג'ד אבו סולטאן שנורה למוות לאחר שהשליך בקבוקי תבערה על מכוניות ישראליות בכביש המנהרות ליד ירושלים, אך בשל טעות אנוש העביר גופה לא נכונה.
12 צפייה בגלריה
העברת הגופה
העברת הגופה
צה"ל החזיר את הגופה הלא נכונה. אמג'ד אבו סולטאן, שנורה למוות לאחר שהשליך בקבוקי תבערה
העברת הגופה התצעה במחסום באזור בית לחם, והפלסטינים הגיעו למקום עם צוותי רפואה, בליווי אביו של אבו סולטאן כדי שיזהה אותו. הגופה, שנשמרה בתוך שקית פלסטיק אטומה, הועברה לאמבולנס פלסטיני – אולם כשפתחו את השקית האב הודיע כי לא מדובר בבנו. בעקבות הטעות, הגופה של אבו סולטאן תוחזר היום בשעות הערב.

המומחים מרגיעים: זה עדיין לא גל חמישי

ובתחום הקורונה – מקדם ההדבקה הגיע אתמול ל-1, מה שמצביע על עצירת הדעיכה של המגפה, אך מומחי מערכת הבריאות לא ממהרים לנפק תחזיות קודרות ולהתריע מפני גל חמישי. על אף ההתפרצות באירופה שהובילה כבר לסגר כללי באוסטריה וגם שר הבריאות של גרמניה לא שלל מהלך דומה, המומחים בישראל קוראים לציבור להישאר ערני, להתחסן – ולהקפיד על הנחיות התו הירוק.
פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בבית החולים שיבא בתל השומר, אמרה בשיחה עם ynet כי העלייה במקדם ההדבקה לא מבשרת את התפרצות הגל הבא, אלא רק את העובדה שאין דעיכה במספר החולים. "לא צריך להיכנס ללחץ", אמרה רגב-יוחאי, והדגישה: "עכשיו זה הזמן להיות ערניים מאוד, במיוחד בנתב"ג ובקרב החוזרים מחו"ל. צריך לדרוש בדיקות גם חמישה ימים אחרי שנוחתים בארץ כי הקורונה משתוללת בעולם ומשם תבוא הצרה. אם מקדם ההדבקה יעלה מעל אחד - זה יהיה מדאיג".
12 צפייה בגלריה
פריקת משלוח חיסוני הילדים במרכז התפעול בשוהם
פריקת משלוח חיסוני הילדים במרכז התפעול בשוהם
מיליון מנות של חיסוני ילדים כבר בארץ. פריקת המשלוח במתחם של חברת סלא בשוהם
(צילום: טבע סלא)
12 צפייה בגלריה
פריקת משלוח חיסוני הילדים בנתב"ג
פריקת משלוח חיסוני הילדים בנתב"ג
פריקת משלוח חיסוני הילדים בנתב"ג
(צילום: מסוף המטענים ממן בנתבג)
בצל החשש מהתפשטות מחודשת, במערכת הבריאות מקווים כעת לתחילתו של מבצע חיסוני הילדים בגילי 5 עד 11, ביום שלישי הקרוב. לקראת תחילת המבצע נחת הבוקר בנתב"ג משלוח ראשון של כמיליון מנות החיסון המותאמות לילדים – במינון של שליש מזה שניתן לבוגרים.
אתמול קרא ראש הממשלה נפתלי בנט להורים לחסן את ילדיהם, והבטיח שגם הוא או אשתו גילת יביאו את בנם הקטן דוד להתחסן: "יש הרבה אנשים שחוששים לחסן את הילדים, והם לא בהכרח 'מתנגדי חיסונים' או כאלה שקונים תיאוריות קונספירציה הזויות. התשובה שלי לחששות הללו: שקיפות מוחלטת. אנחנו נחשוף את כל המידע המדעי המוסמך בפניכם, ההורים - ואתם תקבלו החלטה. בדיוק כפי שפתחנו את דיוני הצט"מ לצפייה".
הוא הוסיף: "זהו 'גל הילדים'. 49% אחוז מהמאומתים הם בגילאי 0-11. החיסון הזה יחסוך המון בידודים מיותרים, אבל יש פה גם עניין בריאותי חשוב - התופעות של מה שנקרא 'לונג קוביד' עלולות ללוות ילדים שחלו במשך שנים. פשוט להרוס להם את העתיד".
במקביל, בארה"ב נערכים כעת לחסן במנת הדחף (בוסטר) גם צעירים בני 18 ומעלה, ולא רק מבוגרים 65 ומעלה, אחרי שמנהל המזון והתרופות (FDA) ולאחריו גם המרכז לבקרת מחלות ולמניעתן (CDC) אישרו את המהלך. יותר מ-32 מיליון אמריקנים קיבלו את הבוסטר, ובכמה מדינות אף חיסנו את כל המבוגרים עוד לפני קבלת האישור מה-FDA.
12 צפייה בגלריה
ילדים מתחסנים בארה"ב
ילדים מתחסנים בארה"ב
ה-FDA אישר, וארה"ב תתן גם היא בוסטר לצעירים
(צילום: AP)
12 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מתחסן בחיסון השלישי נגד קורונה
ג'ו ביידן מתחסן בחיסון השלישי נגד קורונה
ביידן מקבל את הבוסטר, בספטמבר
(צילום: AP)
הממשל האמריקני הציע להתחיל את מבצע חיסוני הבוסטר לכלל האוכלוסייה כבר באוגוסט האחרון, אולם החליט לבסוף לחסן אותה בשלבים, בהתאם להמלצות המומחים שחיכו לנתונים נוספים מחברות התרופות. אחרי חודשיים של דעיכה בקצב ההדבקה, בשבועיים האחרונים חלה עלייה בתחלואת הקורונה בארה"ב, בין היתר בעקבות הכניסה למרחבים סגורים בשל הירידה בטמפרטורות והחורף המתקרב.
בארה"ב עסקו בסוף השבוע בהרחבה בזיכוי הדרמטי של קייל ריטנהאוס בן ה-18, שבשנה שעברה ירה למוות בשני גברים לבנים במהלך מהומות השחורים שפרצו על רקע מותו של ג'ורג' פלויד, וביתר שאת לאחר הירי בצעיר השחור ג'ייקוב בלייק על ידי שוטר לבן. חבר המושבעים זיכה את ריטנהאוס מכל האישומים נגדו, כולל רצח, ולמשמע ההכרעה ריטנהאוס, שנאשם גם בניסיון רצח וברשלנות מסכנת חיים, רעד באופן בלתי נשלט, פרץ בבכי, תפס בחזהו וקרס לרצפה.
קייל ריטנהאוס קורס למשמע הזיכוי
(צילום: רויטרס)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבהיר כי הוא עומד לצד חבר המושבעים: "מערכת המשפט עובדת - ועלינו לשמוע בקולה". מושל וויסקונסין, טוני אוורס, קרא לציבור עוד לפני הכרעת הדין לנהוג באיפוק, ואמר כי 500 חיילים מהמשמר הלאומי יהיו בכוננות למקרה של מהומות שיפרצו באזור.