חשד: אב רצח את בתו והתאבד בדירה בבית שמש

אלכסנדר סבנוק (43) ובתו ליאנה סבנוק (21) אותרו ללא רוח חיים בבית אמה של הצעירה ברחוב אורטל בבית שמש. ממד"א נמסר כי השניים אותרו עם פציעות חודרות, ולא נותר לצוותים אלא לקבוע את מותם. לפי החשד, האב דקר את בתו למוות ולאחר מכן שם קץ לחייו. בזירה נמצאו הסכינים שלפי החשד שימשו לביצוע הרצח. האב מתגורר בנפרד מבתו ומאחיה בן ה-17, שחי גם הוא בדירה והוזעק אליה על-ידי האם שהייתה בצפון וחששה לשלומה של בתה מכיוון שלא הצליחה להשיג אותה בטלפון. בתחקורו הראשוני בזירה סיפר הבן לשוטרים כי ראה טיפות דם בכניסה לדירה, ואז התגלה המראה המזעזע.
6 צפייה בגלריה
מימין: האם, ליאנה, האח ואלכסנדר
מימין: האם, ליאנה, האח ואלכסנדר
מימין: האם, ליאנה, האח ואלכסנדר

גבר נרצח ביריות בטירה לעיני בנו ואחיינו, שנפצעו קשה

מוהנד עראקי, תושב טירה בן 40, נורה למוות אמש על-ידי אלמוני שפתח באש לעבר רכבו בעיר מגוריו שבשרון. מהירי נפצעו באורח קשה גם בנו בן העשר של עראקי וכן ואחיינו בן השש. צוותי מד"א פינו את השניים לבית החולים מאיר בכפר סבא. עראקי הוא הנרצח ה-58 בחברה הערבית מתחילת השנה.
6 צפייה בגלריה
מוהנד עראקי עם בנו, לצד זירת הרצח בטירה
מוהנד עראקי עם בנו, לצד זירת הרצח בטירה
מוהנד עראקי עם בנו, לצד זירת הרצח בטירה

ניסיון הפגיעה בישראלים בטורקיה: נעצרו עוד שלושה איראנים

שלושה איראנים נוספים נעצרו באיסטנבול כחלק מפרשת ניסיון הפגיעה באזרחים ישראלים בטורקיה. כך דיווחו אתמול כלי תקשורת במדינה. אחד העצורים, כך לפי הדיווחים, הוא אדם שסייר סביב מלון "מרמרה" בכיכר טקסים באיסטנבול, השני הוא זה שאמור היה להתנקש בישראלים והשלישי הוא המארגן. בזמן מעצר החשודים נתפסו גם שלושה רובים, שלושה משתיקי קול ותחמושת רבה.
6 צפייה בגלריה
 אחד המתנקשים האיראנים שנעצרו, בחודש שעבר
 אחד המתנקשים האיראנים שנעצרו, בחודש שעבר
אחד המתנקשים האיראנים שנעצרו, בחודש שעבר

איראן: עצרנו רשת של מרגלים למען ישראל

איראן הודיעה היום שכוחות הביטחון שלה עצרו רשת של סוכנים שעבדו למען ישראל. לפי התקשורת הממלכתית, הם נעצרו לפני שהצליחו לבצע פעולות חבלה ו"מבצעי טרור". משרד המודיעין האיראני לא ציין כמה אנשים נעצרו ולא פרסם פרטים על הלאום של העצורים. לפי משרד המודיעין רשת המרגלים תכננה "פעולות חבלה ומבצעי טרור חסרי תקדים באתרים רגישים".

נחשף תחקיר המוסד על הפיגועים בארגנטינה

תחקיר חדש של המוסד מעלה כי את שני פיגועי הטרור בקהילה היהודית ובשגרירות ישראל בבואנוס איירס בשנות ה-90' ביצעה יחידה סודית של חיזבאללה, שאנשיה, בניגוד לנטען עד היום, לא זכו לסיוע בשטח מצד אזרחים מקומיים או מצד איראן. כך דיווח אמש ה"ניו יורק טיימס". מהתחקיר עולים פרטים חדשים על תכנון הפיגועים, ועל האופן שבו הוברחו לארגנטינה חומרי הנפץ – בין היתר בבקבוקי שמפו ובקופסאות שוקולד. חלק מאנשי היחידה שאחראים לפיגועים, כך דווח, עדיין חיים בלבנון.
6 צפייה בגלריה
הפיגועים בארגנטינה בשנות ה-90
הפיגועים בארגנטינה בשנות ה-90
הפיגוע בקהילה היהודית ב-94' והפיגוע בשגרירות ב-92'. לאיראן לא היה חלק בשטח
(צילום: AP)

מצב חירום בעקבות התפשטות נגיף אבעבועות הקוף

ארגון הבריאות העולמי הכריז אחר הצהריים על מצב חירום בינלאומי בעקבות התפשטותו של נגיף אבעבועות הקוף. מזכ"ל הארגון טדרוס אדהנום גברייסוס ציין כי הנגיף התפשט כבר ל-74 מדינות ועד כה התגלו בתוך חודשים אחדים, מאז מאי, יותר מ-16,000 מקרי הדבקה. גברייסוס הוסיף כי הסיכון להתפשטות הנגיף ברחבי העולם מתון - מלבד באירופה, שבה לדבריו הסיכון הזה גבוה.

סריקות בכינרת אחר גבר שנפל מסירת מנוע

כוחות משטרה גדולים מחפשים מאז אמש אחר עו"ד ראיד מחאמיד (49), תושב אום אל פחם, שנעדר אחרי שנפל מסירת מנוע לכינרת בעת ששט עם חבריו סמוך לקיבוץ עין גב. החברים ניסו להצילו ללא הצלחה, ואז הזניקו את כוחות המשטרה.
החיפושים אחר הנעדר בכינרת
(צילום: דוברות יחידת להבה)

רכב פגע בעמוד ועלה באש בנהריה: נערה נפצעה קשה, הנהג ברח ונעצר

נערה בת 15 ממעלות-תרשיחא נפצעה באורח קשה כשרכב שבו נסעה פגע בעמוד אמש ברחוב טרומפלדור פינת העצמאות בנהריה, סמוך לאזור התעשייה בעיר. הנערה, שנלכדה ברכב שגם עלה באש, חולצה ממנו ופונתה למרכז הרפואי לגליל בעיר. נהג הרכב, בן 19 משייח דנון, נמלט מהמקום אחרי התאונה, ובהמשך נעצר כשהגיע באמבולנס פרטי לבית החולים בנהריה.
6 צפייה בגלריה
זירת התאונה בנהריה
זירת התאונה בנהריה
זירת התאונה בנהריה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הערכה: ייצוא התבואה מאוקראינה - תוך שבועות

גורמים בכירים באו"ם העריכו אמש כי אוניות יחלו בעוד כמה שבועות לייצא תבואה מאוקראינה במסגרת ההסכם שנחתם בין מוסקבה לקייב. הגורמים אמרו כי כמות התבואה שתיוצא משלושת הנמלים באזור אודסה, שייפתחו בפיקוח טורקיה והאו"ם, תעמוד על כחמישה מיליון טונות מדי חודש. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שבמסגרת ההסכם תיוצא תבואה שנקצרה בשנה שעברה במשקל 20 מיליון טונות.
6 צפייה בגלריה
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משבר מזון חיטה
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משבר מזון חיטה
(צילום: AFP, רויטרס)

היועץ הבכיר של טראמפ הורשע בביזוי הקונגרס ועלול להישלח למאסר

חבר מושבעים בבית משפט פדרלי בארה"ב הרשיע אתמול את סטיב באנון, שהיה יועצו הבכיר של דונלד טראמפ, בביזוי הקונגרס. באנון הורשע מכיוון שסירב לשתף פעולה עם הוועדה שהוקמה בבית הנבחרים כדי לחקור את מהומות הקפיטול ב-6 בינואר 2021. הוא לא התייצב לעדות בפני המחוקקים, ולא מסר לוועדה את המסמכים שנדרשו ממנו. בשנה שעברה הועמד על כך לדין.