הקרב על הלימודים - עדכונים אחרונים:

- משרד החינוך דורש להקדים את פתיחת כיתות ז'-י' ליום שלישי - משרד הבריאות: פתיחת לימודים רק בראשון הבא - עוד דורשים במשרד הבריאות לדחות בשבוע את פתיחת המסעדות ואולמות האירועים - ההחלטה תתקבל מחר בישיבת ממשלה
למרות כוונת משרד החינוך להקדים את חזרת תלמידי כיתות ז'-י' ללימודים כבר מיום שלישי, במשרד הבריאות ידרשו מחר בישיבת הממשלה להמתין לפעימה השלישית, יום ראשון הבא, ה-7 במרץ. עוד ידרשו לדחות בשבוע את פתיחת המסעדות ואולמות האירועים. במסיבת עיתונאים שנערכה הערב (ראשון) נמנע ראש הממשלה בנימין נתניהו מלומר מתי החינוך יחזור ורק אמר "במהלך השבוע", שר החינוך יואב גלנט הודיע שיבקש להתחיל מחרתיים.
במשרד הבריאות סבורים שבשל העלייה במקדם ההדבקה יש לדחות בשבוע את ההקלות הנוספות, אך שר הבריאות יולי אדלשטיין לא התייחס לנושא – ועד כה נותר בשתיקתו. במשרד החינוך ידרשו בישיבה להחזיר את כיתות ז'-י' ללימודים פרונטאליים בערים ירוקות, צהובות, וכתומות שהוחרגו. הכוונה היא לפתוח את בתי ספר שיהיו ערוכים לכך, כך שבכל מקרה במרבית בתי הספר הלימודים ייפתחו בימים רביעי או חמישי.
במסיבת העיתונאים הערב אמר גלנט כי "אני מנצל את הבמה ומזכיר לכולם את החשיבות הגדולה של החזרת כלל התלמידים, בכל הגילים, ללמידה במוסדות החינוך ביישובים הירוקים, הצהובים והכתומים 'הבהירים' – כבר השבוע. אני מתכוון להעלות בישיבת הממשלה מחר את הצעתי לאישור ראש הממשלה וחברי הממשלה. לאור זאת, הנחיתי את מנכ"ל משרד החינוך, מנהלי המחוזות ופניתי אל ראשי הערים כדי להשלים את היערכותם לפתיחת כלל המוסדות".
הבוקר התייחס ב-ynet פרויקטור הקורונה נחמן אש לפעימה השלישית של ההקלות, שצפויה ביום ראשון, ואמר כי "אם מקדם ההדבקה יישאר כפי שהוא היום אז זה אפשרי, גבולי אך אפשרי. אם הוא יעלה מעבר – אז נצטרך לחשוב על כך היטב".
1 צפייה בגלריה
לקראת החזרה
לקראת החזרה
מתי יחזרו ללימודים?
(צילום: shutterstock )
אש הבהיר שהדילמה קשורה לעובדה שמקדם ההדבקה הוא רק נתון נוסף לפרמטר השני להגבלות – שהוא החולים הקשים, וכל עוד המספר הזה יורד יש שולי ביטחון יותר גדולים. מקדם ההדבקה הכללי הבוקר עמד על 0.99 – כלומר כל 100 מאובחנים מדביקים 99 בני אדם נוספים. בחברה הערבית מקדם ההדבקה אף גבוה מ-1, ועומד על 1.12. במגזר הכללי מקדם ההדבקה עומד על 0.96, והחברה החרדית על 0.81. מספר החולים קשה ממשיך לרדת ועומד על 766.
עוד על קורונה ב-ynet:
"העדיפות היא לחינוך", אמר אש. "במקום הראשון נפתח את החינוך אלא אם נראה משהו מדאיג מאוד. כל המסחר האחר הוא בעדיפות שנייה. לגבי מסעדות, אולי אפשר למצוא פתרונות כמו לפתוח אך להתיר את הישיבה רק בחוץ. המטרה היא כן לפתוח את הפעימה הזאת. באשר לגני האירועים, הנטייה שלי היא כן לנסות לפתוח את זה כי אחרת יהיו לנו הרבה אירועים מחתרתיים".