במטרה להעלות את שיעור המתחסנים בקרב בני הנוער, ראש הממשלה נפתלי בנט ערך הערב (ד') שידור חי בטיקטוק וענה לשאלות הנוגעות לחיסונים ולסיכוני הקורונה. בנט אמר כי אינו יודע עדיין לכמה זמן יהיה תקף החיסון השלישי ואם יהיה צורך במנות נוספות בעתיד, הזהיר מסכנות ה"פייק ניוז" - וציין כי הוא מעריך שבתוך חודשיים יתקבל האישור לחסן גם ילדים בני 6 עד 12.
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בלייב בטיקטוק
נפתלי בנט בלייב בטיקטוק
בנט בלייב בטיקטוק. עם גולשת בשם מריסה, עולה חדשה מקליפורניה
(מתוך טיקטוק)

בשידור החי הוצגו תגובות הגולשים - כמו בכל סרטון טיקטוק - ורובן הגדול היו נגד בנט וכללו אמירות כמו "רק ביבי", "גנב קולות", "אתה שקרן", ואף קללות והתייחסויות למותו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי מירי בגבול עזה.
"לנצח לא נצטרך להתחסן", אמר בנט בתשובה לשאלת אחת הגולשות. "הקורונה היא מגפה שמתישהו תסתיים. האם נצטרך להתחסן עכשיו כל חצי שנה בשנים הקרובות? יכול להיות שכן, יכול להיות שלא".
"אנחנו רואים שהחיסונים עובדים", הוסיף ראש הממשלה. "יכול להיות שהחיסון השלישי יספיק לתמיד, יכול להיות שלחצי שנה. וזה לא סוף העולם. אבל מה שחשוב הוא שהחיסון הוא לא רעל. הרעל זה המגפה, החיסון בסך הכול מחזק את הגוף ואת הנוגדנים כדי להילחם בנגיף".
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בלייב בטיקטוק
נפתלי בנט בלייב בטיקטוק
"פייק ניוז - רעל. ספרו את האמת". בנט בטיקטוק
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בלייב בטיקטוק
נפתלי בנט בלייב בטיקטוק
בנט בלייב בטיקטוק עם ד"ר מאיר עזרא אליה, יו"ר עמותת "מחוסגן" ומומחה לרפואת ילדים מכבי
(מתוך טיקטוק)
לפי בנט, "החיסונים בטוחים. היום אנחנו יודעים שהחיסונים לא רק בטוחים לבני נוער, הם חיוניים לבני נוער. יש בני נוער שחוטפים את הקורונה, חושבים שהכול עבר בסדר, ואז אחרי חודשיים-שלושה פתאום עייפים מאוד, סובלים מכאבי שרירים. התופעה הזו מכונה 'לונג קוביד'".
ראש הממשלה התייחס גם לטענות השגויות בנוגע לחיסונים, המופצות לעתים קרובות ברשתות החברתיות, ואמר כי מדובר בסכנה חמורה. "בדרך כלל פייק ניוז זה לא נעים ולא יפה, אבל במקרה הזה זה נוטל חיי אדם, זו סכנת חיים", אמר בנט. "איך מתמודדים? ממשיכים לספר את האמת".

"החלטה נועזת, לא הימור"

גולש נוסף אמר לבנט כי הוא עצמו כבר קבע תור למחר על מנת להתחסן, אך לדבריו אחיו חושש מעט יותר - במיוחד לאור העובדה שה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקני, טרם העניק את הגושפנקה הסופית למנת הבוסטר. בארה"ב, יצוין, מעריכים כי האישור הזה יתקבל במהרה, והממשל האמריקני מתכנן לפתוח במבצע החיסון השלישי ב-20 בספטמבר.
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בלייב בטיקטוק
נפתלי בנט בלייב בטיקטוק
נפתלי בנט בלייב בטיקטוק
(מתוך טיקטוק)
בנט אמר בתגובה כי ההחלטה שקיבל, להפוך את ישראל למדינה הראשונה שמחלקת את מנת הדחף לתושביה, הייתה "כבדת משקל". בהמשך, בתשובה לשאלה של גולש אחר, אמר כי אותה החלטה הייתה "נועזת - אך לא הימור". לדבריו, "קיבלתי את ההחלטה אחרי התייעצות עם צוות מומחים ודאגנו שזה בטוח, ידענו שבסיכוי גבוה זה יהיה יעיל. אז זה נכון שה-FDA לא אישר, אבל יש יותר ממיליון אזרחים מאושרים שנטלו את החיסון כי הם בטוחים ויודעים שזה בטוח - ומנגד מי שלא נוטל חיסון שלישי מתחיל להיחשף אחרי 5 חודשים למחלה. כלומר אתה צריך להטעין את עצמך שוב בחיסון השלישי".
בהמשך ראש הממשלה התייחס כאמור לסוגיית חיסון הילדים בני פחות מ-12, והעריך שהאישור מה-FDA יגיע בקרוב. בנט התייחס בדבריו לבני "6 עד 12", אך הניסויים הקליניים שעורכת חברת פייזר כוללים גם בני 5. הוא הבטיח כי כאשר יתקבל האישור ייקח את בנו הקטן, דוד, להתחסן. כשנשאל מדוע בסוגיה הזו הוא כן מחכה לאישור מהרגולטורים בעולם, ענה: "בעניין הזה הרגשתי שזה יהיה סיכון גדול מדי בהיעדר ידע בשלב הזה. יש דברים שאני מוכן לקחת סיכון, במקרה הזה לא. אני צופה שבחודשיים הקרובים יגיע האישור המיוחל, ואז בוודאי נעשה את זה".
אחת הגולשות ששוחחה עם בנט היא מריסה, עולה חדשה מקליפורניה, ששאלה את ראש הממשלה מתי יוסרו ההגבלות על זרים הרוצים לבקר בישראל. בנט ענה לה כי "בטווח הקצר" ההגבלות יישארו, והוסיף: "אני כן מקווה ומאמין שבתוך כמה חודשים נוכל להעלות את ההגבלה הזאת כשגל הדלתא מאחורינו, ונעבוד קשה שלא מייבאים עוד וריאנטים חדשים - כי אנחנו לא רוצים לעשות את זה. זה ייקח 3-2 חודשים, אני לא יכול להבטיח כי אנחנו לא יודעים כלום על העתיד. אבל אם התוכנית תתממש המשפחה המורחבת תוכל לבוא לישראל".

בנט התלוצץ כמה פעמים וקרא למריסה לשכנע את בני משפחתה לעלות ארצה: "אם הם יעשו עלייה אתן להם חיבוק, זו העסקה. ההורים שלי עשו עלייה לפני כמה שנים, ב-1967, לאמא שלי יש עדיין מבטא קשה אבל היא מתעקשת לדבר בעברית. והיא נעלבת כשמישהו עונה לה באנגלית, אז תעמדי על הזכויות שלך ועל העברית שלך". בהמשך אמר לה בנט בהלצה: "אני רוצה שהמשפחה שלך תעשה עלייה, ואני רוצה שתשכנעי 50 אנשים לקחת חיסון או לעשות עלייה".
מריסה התעקשה ושאלה שוב: "אתה רואה בקרוב שאם נחיה עם הווירוס הזה שישראל תפתח את הגבולות לתיירות, או שזה רחוק מאוד?". בנט השיב: "שוב, מריסה, כל דבר שקשור לעתיד מאוד קשה לדעת, אף אחד בעולם לא ציפה שזן הדלתא ישנה הכול, אז התשובה הקצרה היא שאני לא יודע. אבל מה שכן אני יכול להגיד אנחנו נוקטים הרבה צעדים להיות המובילים של העולם בהרבה דברים, כך שנוכל לקבל תיירות ולהשאיר את ישראל פתוחה. לפני שנה בסיטואציה מאוד דומה הממשלה סגרה את ישראל ואת הכול והפעם השארנו אותה פתוחה, פתחנו את שנת הלימודים. אז אנחנו מנסים להיות גמישים, ואני אופטימי".

את השידור החי בטיקטוק ערך בנט ביומה הראשון של שנת הלימודים תשפ"ב, שנפתחה בצל החשש שחזרתם של 2.4 מיליון התלמידים וילדי הגנים למוסדות החינוך תאיץ מחדש את התפשטות הנגיף, ותפגע שוב ברצף הלימודי. כ-250 אלף תלמידים לא היו יכולים כבר הבוקר להגיע לבתי הספר, אם כי הם בבידוד או כי הם בערים אדומות ובכיתות ח'-י"ב עם שיעור מחוסנים שנמוך מ-70% - בכיתות כאלו יכולים ללמוד רק דרך הזום או במרחבים הפתוחים.
בנט הגיע הבוקר לבית הספר המאוחד בירוחם יחד עם שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, והודה כי קיימת אי-וודאות גדולה. "נעשה מאמצי-על כדי שכל תלמידי ישראל יוכלו ללמוד", אמר. "אנחנו אף פעם לא יכולים להבטיח את התוצאה כי יש פה דברים שגדולים עלינו, אבל אנחנו יכולים להבטיח מאה אחוז מאמץ".
בתוך כך, לפי נתוני התחלואה המעודכנים שפרסם הערב משרד הבריאות, באיחור של כ-36 שעות, אתמול אובחנו 10,313 ישראלים כחיוביים לקורונה. מדובר ביום השני ברציפות שבו מאובחנים מעל 10,000 מאומתים לנגיף. היום אובחנו עד כה 7,386 חיוביים לקורונה ובקצב הנוכחי צפוי להישבר שיא המאומתים ליום, שנרשם ביום שני. מהנתונים עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,127 חולי קורונה, 674 מהם במצב קשה. מדובר בירידה נוספת במספר החולים הקשים. 158 חולים מחוברים למכונות הנשמה.