מה בדיוק הוביל לתאונה המחרידה שבה אם ושתי בנותיה נדרסו למוות? האוטובוס שהידרדר דרס למוות את שושנה גלושטיין ואת שתי בנותיה, והחשד הראשוני היה שנהג לא הרים את בלם החניה (בלם היד), אבל הפרטים כולם עדיין אינם ברורים, גם 16 שעות אחרי התאונה. היום (שישי) הנהג שוחרר למעצר בית לחמישה ימים, מבלי שהובא מול שופט, לאחר שנחקר באזהרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות.
בחקירתו סיפר הנהג שהייתה תקלה בדלת תא המטען של האוטובוס, ולכן הוא הוריד את הנוסעים והעביר אותם לאוטובוס אחר. במטרה להתגבר על התקלה הוא סיפר כי נגע במערכת חירום חשמלית, מה שלפי גרסתו שחרר את הבלמים וגרם לאוטובוס להידרדר במורד הרחוב - עד הפגיעה הקטלנית בתחנת האוטובוס. נושא זה נמצא בבדיקה, ובוחני התנועה של מחוז ירושלים ממשיכים בחקירה.
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
הנהג נחקר באזהרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות
(צילום: אלכס קולומויסקי)

4 צפייה בגלריה
זירת התאונה, הלוויתן של שושנה גלושטיין ובנותיה
זירת התאונה, הלוויתן של שושנה גלושטיין ובנותיה
זירת התאונה, ומאות בני אדם בהלוויה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ההרוגות בתאונה - שושנה גלושטיין מאופקים, בת 40 שהייתה בהיריון מתקדם, ושתי בנותיה חיה-שרה (בת 7) וחנה (בת 3) - הובאו היום בצהריים למנוחות בבית העלמין שמגר בירושלים, בנוכחות מאות בני אדם.
הבעל והאב, הרב דב גלושטיין, קיבל בהשלמה ובהכנעה את האסון ולא האשים את הנהג, שתועד רץ לאחר האוטובוס רגע לפני פגיעתו בתחנת האוטובוס מחוץ לקניון "רב שפע" בירושלים.
"קיבלנו את אמא לפרק זמן קצוב, לא היה צריך להיות יותר מזה. קיבלנו את שרה לפרק זמן קצוב, לא היה צריך להיות יותר מזה. קיבלנו את חני לפרק זמן קצוב, לא היה צריך להיות יותר מזה", ספד הרב גלושטיין, ראש כולל באופקים, ומשתתפי ההלוויה פרצו בבכי מר. "לכל אחד יש את הזמן שהוא צריך להיות בעולם. בזה אנחנו מאמינים".
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
האוטובוס התנגש בתחנה ליד הקניון, ברחוב הומה
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בנה של שושנה ואחיהן של שרה וחני התייפח בבכי: "אמא, אני מבטיח לך שנמשיך כולנו בכל הכוח את מה שחינכת אותנו. בבקשה עזרי לנו ממרומים". על אחיותיו אמר: "כמה שמחה הבאתן לנו בשנים הקצרות האלה, ועכשיו הלכתן מאיתנו כולכן ביחד". הוא הוסיף כי למרות האסון הכבד והאובדן העצום, ולצד האבל הגדול, יש לשמוח ולברך על הזמן שבו המשפחה הייתה שלמה. "אנחנו צריכים להודות על מה שכן קיבלנו עד היום", אמר הבן.
מלבד שלוש ההרוגות, בתאונה נפצעה צעירה בת 21, והבוקר מסרו בבית החולים שערי צדק כי מצבה מוגדר קשה מאוד. במהלך הלילה היא עברה כמה ניתוחים. מלבדה פונו לבתי החולים בירושלים שלושה פצועים בינוני - שני ילדים ואישה כבת 40 - וכן כמה פצועים קל וכמה נפגעי חרדה.
4 צפייה בגלריה
יואב חדרי תושב אופקים נהרג ה כאשר סייע לנפגעים בתאונת דרכים
יואב חדרי תושב אופקים נהרג ה כאשר סייע לנפגעים בתאונת דרכים
יצאו לסייע לנהג שנפצע בתאונה ונדרסו למוות. חדרי וטלקר
(באדיבות משפחתו של יואב חדרי)
כמה שעות לאחר התאונה בירושלים, נהרגו שני תושבי אופקים נוספים - נהגי האוטובוס חנוך טלקר ויואב חדרי שיצאו לסייע לנהג שנפצע בתאונה בכביש 4 סמוך ליד מרדכי, ונדרסו למוות. חדרי הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. ממשפחתו נמסר כי "הוא השאיר מורשת של שמירת מצוות וסיוע לזולת". מאז יום שלישי בערב נהרגו בכבישים תוך פחות מיומיים וחצי לא פחות מ-13 בני אדם.