שידור חי מאולפן ynet

בירושלים, בתל אביב, בקיסריה ובמוקדים אחרים ברחבי הארץ מפגינים הערב (שבת) אלפי ישראלים נגד התנהלות הממשלה. ynet מלווה את ההפגנות במשדר מיוחד.
המשטרה בירושלים אישרה למארגני המחאה מחוץ למעונו של בנימין נתניהו לקיים תהלוכה, והודיעה על חסימת הרחובות המלך ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל ואגרון. לדברי המשטרה, תיתכן חסימה של רחובות נוספים שמובילים לאזור.
10 צפייה בגלריה
הפגנה מול מעון רה"מ בבלפור
הפגנה מול מעון רה"מ בבלפור
הפגנה מול מעון רה"מ בבלפור
(צילום: חיים גולדיטש )
עוד הודגש כי לצד השמירה על ביטחון המשתתפים, המשטרה לא תאפשר להפוך את המחאה ל"מפגן אלימות כלפי שוטרים, אזרחים או רכוש", כלשונה, וכי התפרעויות אלימות והפרות סדר "יטופלו באפס סובלנות ובנחישות".
לפי ארגון "הדגלים השחורים", עשרות אלפים הפגינו בכ-300 צמתים וגשרים ברחבי הארץ זה השבוע השישי ברציפות. שלושה נעצרו כשהתיזו מים לעבר מפגינים בצומת שדרות ומפגין נעצר בצומת אשקלון צפון כשקילל מפגינים וירק עליהם.
אתמול התאספו כאלף מפגינים אחר הצהריים למחאה מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. המפגינים הניפו שלטים שבהם נכתב "אין מצב", "באנו חושך לגרש", "רוצים דמוקרטיה, לא דיקטטורה" ועוד.
בנוסף, החל מ-22:30 צפויים להפגין פעילי "החזית לשחרור דרום ת"א" בהובלת שפי פז ודורון אברהמי יחד עם פעילי ארגון הימין "אם תרצו" מול ביתה של נשיאת העליון אסתר חיות בצפון ת"א, תחת הכותרת "בואו להגן על ישראל יהודית ודמוקרטית". יצוין כי מאז ביטול חוק הפיקדון בבג"ץ מפגינים פעילי דרום ת"א ו"אם תרצו" בימי שישי סמוך לביתה של חיות.

מפגין אחד נעצר לאחר שאיים לפגוע בשוטרים. קודם למעצרו היה מעורב בקטטה עם מפגינים אחרים, לאחר שאחד המפגינים ביקש ממנו להפסיק לעשות תנועות מגונות תוך כדי שירת ההמנון.
בתוך כך, הורה בית משפט השלום בירושלים ליאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להתייצב לדיון שייערך מחר - בנוגע לבקשה לצו הטרדה שהגיש נגדו אחד ממייסדי תנועת המחאה "Crime Minister", חיים שדמי.
10 צפייה בגלריה
 ציוץ של יאיר נתניהו
 ציוץ של יאיר נתניהו
הציוץ של יאיר נתניהו
שלשום פרסם נתניהו הבן בחשבון הטוויטר שלו ציוץ שבו קרא לתומכי ראש הממשלה להגיע לבתיהם של חברי הוועד המנהל של עמותת "חוזה חדש", אשר מובילה את תנועת המחאה נגד אביו, ולהפגין מולם. בציוץ פורסמו גם מסמכיי העמותה עם פרטיהם המלאים של חבריה - לטענתם, בניגוד לחוק הגנת הפרטיות.
לדברי הפעילים, בעקבות הציוץ, זכו כמה מהם לטלפונים והודעות מאיימות. בנוסף, גורמים המזוהים עם תנועת הימין "אם תרצו", פקדו את ביתו של חבר תנועת המחאה, עורך הדין גונן בן יצחק.

שיא עולמי במספר הנדבקים בקורונה ביממה

ארגון הבריאות העולמי (WHO) עדכן אמש על שיא עולמי במספר הנדבקים בקורונה ביממה האחת, כשמספר המאובחנים הכולל ברחבי העולם עלה ב-292,527 בני אדם. העליות הגדולות ביותר במספר הנדבקים נרשמו בארה"ב, ברזיל, הודו ודרום אפריקה. מקרי המוות עלו ב-6,812 בני אדם.
10 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה ב מיאמי פלורידה ארה"ב
בדיקת קורונה ב מיאמי פלורידה ארה"ב
שיא עולמי בנדבקים בקורונה. ארכיון
(צילום: AFP)
לפי ארגון הבריאות, שיא המאובחנים העולמי הקודם היה ב-24 ביולי, אז אובחנו 284,196 מקרים חדשים. באותו יום נרשמו ברחבי העולם 9,753 מקרי מוות, הנתון השני בגובהו ליממה. בחודש שעבר, מספר המתים היומי הממוצע עמד על 5,200, לעומת 4,600 ביוני. מפרוץ המגפה אובחנו יותר מ-17,100,000 נדבקים בעולם ומתו יותר מ-668,900 בני אדם.

חבר בצוות הקורונה של גמזו: "המצב שברירי, עוד לא העת להקלות"

פרופ' רן בליצר, ראש הצוות של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, ניתח את מצב הקורונה בישראל בימים האחרונים, הזהיר מפני החורף המתקרב והבהיר כי ההתייצבות במספר הנדבקים היומי עדיין שברירית ולא מאפשרת הקלות בקרוב.
10 צפייה בגלריה
פרופ' רן בליצר
פרופ' רן בליצר
פרופ' רן בליצר
(צילום: אוראל כהן)
"320 חולים במצב קשה מאושפזים כעת בבתי החולים", כתב בליצר בטוויטר. "התגובה של רבים למספר הזה היא משהו כמו לא טוב, אך לא נורא. האמת היא שכמעט 1,000 חולים קשים נוספו ביולי, לעומת 100 ביוני", הסביר. "כ-200 כבר נפטרו החודש (10 נפטרים ביום כעת), ומאות החלימו תחת טיפול מסור.
"אלף החולים הקשים הללו יוצרים עומס כבד על בתי החולים. עדיין נסבל, אבל שוחק", המשיך בליצר. "הטיפול בחולים אלה אינטנסיבי, תחת מיגון מכביד, ודורש מיומנות והשגחה מתמדת. המספר הגדול של אנשי צוות בבידוד מוסיף לעומס ולשחיקה, ואותו הדבר קורה במעבדות. כך אסור להגיע לחורף".

מרכזי הקניות מרדו ונפתחו בשבת: "צורך קיומי"

למרות ההחלטה שהתקבלה ברגע האחרון לסגור את מרכזי הקניות בסופי השבוע, חלק מבעלי החנויות החליט לפתוח בכל זאת - אך הירידה המשמעותית בתנועת הלקוחות הורגשה היום היטב.
10 צפייה בגלריה
מרכז קניות בילו
מרכז קניות בילו
מרכז הקניות ביל"ו סנטר, היום
(צילום: ניצן דרור )
10 צפייה בגלריה
מרכז קניות בילו
מרכז קניות בילו
(צילום: ניצן דרור )
מרכז הקניות ביל"ו סנטר שליד רחובות, למשל, רגיל לימי שבת עמוסים במבלים, וחלק גדול מבעלי העסקים במתחם מעידים שכ-40% מההכנסות החודשיות שלהם מגיעות מסוף השבוע.
"המתחם הזה מפרה אחד את השני", אמר ל-ynet צחי ויינר, בעלי חנות "זו קלאב" למוצרים עבור בעלי חיים. "עצם זה שאני יכול לדבר עכשיו, זה אומר שאין לי עבודה. אין לי לקוחות והנזק קשה מאוד. אני מעסיק הרבה אנשים בשבת, ואם אני לא עובד בשבתות אני לא יכול להחזיק את העובדים שלי. זו החלטה פוליטית ואנחנו רק נפגעים מזה".

נחקר כי דילג מעל מחסום ליד בית רה"מ בקיסריה

שקד קרבי, תושב קיסריה בן 28, תועד מדלג בלילה שבין חמישי לשישי מעל מחסום סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שביישוב כשהיה בדרכו לבית קרוביו. בדרך, לדבריו, הוא נגע בשוגג באינטרקום וסיפר כי החזיר אותו למקומו והמשיך בדרכו.

באותו לילה, הוא אמר, דפקו שוטרים "באגרסיביות" על דלת בית הוריו, המתגוררים בסמוך, וחיפשו אותו "ללא צו, כנדרש בחוק, עם פנסים. הם עברו חדר-חדר וחיפשו גם בחצר", כשבבית שהו רק אחותו הקטנה אלה, בת 23, ובן זוגה. משלא מצאו אותו - עזבו את המקום. יום למחרת הוא נדרש להתייצב בחקירת משטרה.
"החוקרים שאלו אותי אם אני רוצה להפיל את הממשלה", סיפר קרבי, לאחר ששבוע לפני כן הוא נצפה עם דגל שחור ביישוב. "החוקרים אמרו שלשב"כ יש 'חומר רב' עליי". לבסוף הוא שוחרר בתנאים מגבילים. המשטרה: "הצעיר נחקר בעקבות תלונת שב"כ".

איראן עצרה "מנהיג ארגון טרור מארה"ב"

איראן הודיעה על מעצרו של מנהיג "ארגון טרור" שפועל מארה"ב, ומואשם על ידי המשטר בפיגוע שהיה ב-2008 בעיר שיראז ובמתקפות נוספות. אותו "ארגון טרור איראני" הוא ארגון אופוזיציה של איראנים גולים שנמצא בקליפורניה.
10 צפייה בגלריה
איראן זירת פיגוע מסגד בעיר שיראז 2008
איראן זירת פיגוע מסגד בעיר שיראז 2008
זירת הפיגוע בעיר שיראז ב-2008
(צילום: AFP)
בהודעה של משרד המודיעין האיראני נמסר שמנהיג הארגון, "ג'משיד שארמהד, שהוביל פעולות חבלה ומבצעים חמושים באיראן, נמצא כעת בידיים האיתנות של כוחות הביטחון באיראן". ההודעה לא ציינה היכן, או מתי, נעצר מנהיג ארגון האופוזיציה "אסיפת הממלכה של איראן", שמכונה גם "טונדאר" ("רעם" בפרסית).

איחוד האמירויות חנכה תחנת כוח גרעינית ראשונה

איחוד האמירויות חנכה היום את תחנת הכוח הגרעינית "בארכה", הראשונה באבו דאבי, בשאיפה לחבר בעתיד הקרוב את הנסיכות העשירה בנפט לרשת חשמל פחות מזהמת.
10 צפייה בגלריה
תחנת כוח באיחוד האמירויות
תחנת כוח באיחוד האמירויות
תחנת הכוח הגרעינית באיחוד האמירויות
"איחוד האמירויות הצליחה לפצח את הגרעין ופתחה תחנת כוח גרעינית ראשונה בעולם הערבי למטרות שלום", אמר היום סגן נשיא איחוד האמירויות, השייח מוחמד בן ראשיד אל-מכתום, המושל בדובאי.

בוטל עונש המוות למחבל ממרתון בוסטון

בית משפט פדרלי לערעורים בארה"ב ביטל אמש את עונש המוות של דז'וחר צרנייב, המחבל מהפיגוע במרתון בוסטון ב-2013. בית המשפט קבע כי השופט במשפטו של צרנייב לא סקר את חבר המושבעים כנדרש, ונכשל בסינון מושבעים שכבר הגיעו למסקנה שצרנייב אשם.

10 צפייה בגלריה
מחבל פיגוע מרתון בוסטון דז'וחר צרנייב
מחבל פיגוע מרתון בוסטון דז'וחר צרנייב
דז'וחר צרנייב
(צילום: רויטרס)
הפיגוע במרתון אירע ב-15 באפריל 2013 כששני סירי לחץ ממולכדים התפוצצו וגרמו למותם של שלושה בני אדם - הילד בן השמונה מרטין ריצ'רד שחיכה לאביו הרץ, קריסטל קמפבל בת ה-29 ולו לינגזי, סטודנטית סינית שלמדה בבוסטון - ולפציעתם של 264 איש. אחיו הבכור של צרנייב, טמרלן, נהרג בקרב יריות עם השוטרים.
במשפטו הודה צרנייב בביצוע הפיגוע והביע חרטה, אולם טען שהושפע מאחיו הגדול שלדבריו היה המוח מאחורי הפיגוע. מנגד, התביעה טענה כי צרנייב נושא באחריות שווה לזו של אחיו ושהוא פעל מרצונו החופשי.

תקרית אווירית בים השחור: מטוסים רוסיים הסיטו מטוס אמריקני

מטוסי קרב רוסיים הסיטו אתמול מטוס ביון אמריקני מנתיבו מעל הים השחור והרחיקו אותו מהגבול הרוסי. כך מסר משרד ההגנה הרוסי. על פי הודעת משרד ההגנה, מטוסי סוחוי סו-27 הוזנקו לעבר מטוס הביון ואילצו אותו לשנות את מסלול הטיסה. בשבוע שעבר התרחשו שתי תקריות דומות מעל הים השחור.
10 צפייה בגלריה
סוחוי סו-27
סוחוי סו-27
סוחוי סו-27
(צילום: shutterstock)
כמו כן, לפני חודשיים האשים צבא ארה"ב את רוסיה בהתקרבות "מסוכנת ולא מקצועית" של מטוסי קרב שלה למטוס אמריקני צבאי. התקרית הזו התרחשה בעת שמטוס מודיעין של חיל הים האמריקני טס במרחב האווירי הבינלאומי מעל הים התיכון. בתיעוד מהאירוע נראים מטוסים רוסיים חמושים טסים קרוב מאוד לכנפי מטוס המעקב האמריקני.

4 פצועים בקטטה בבריכה במרחבים

נערה ונער נפצעו אחר הצהריים באורח בינוני ונער ואישה נוספים נפצעו קל בקטטה שפרצה בבריכה במועצה האזורית מרחבים בדרום. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בפצועים והעבירו אותם לבית החולים סורוקה בבאר שבע. שוטרי משטרת אופקים עצרו עד כה שני חשודים במעורבות בקטטה.

הקלה בחום: רבבות טיילו באתרי הטבע

כ-70 אלף מטיילים ניצלו את ההקלה המסוימת בעומסי החום ופקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. ההקלה הזו תימשך בימים הבאים, שבהם יהיה חם כרגיל לעונה.

בנוסף, כ-6,800 מטיילים לנו בסוף השבוע בחניוני הלילה. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו הגן הלאומי ירקון (תל אפק), קיסריה, שמורת הבניאס ושמורת עין גדי. בחופי הכינרת בילו בשבת כ-38 אלף נופשים, 15 אלף מתוכם בחופים השקטים של איגוד ערים כינרת. למעט חוף דוגית, כל החופים השקטים נסגרו עוד לפני הצהריים עקב עומס. גם הגנים הלאומיים חורשת טל וחוף פלמחים נסגרו כבר בשעות הבוקר בשל תפוסה מלאה.
בחברת מטאו-טק עדכנו כי אפיק עונתי מעל אזורנו גורם למזג אוויר קיצי ורגיל לעונה. מידות החום החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 36-23, קצרין 34-20, צפת 31-20, טבריה 39-23 , נצרת 32-21, חיפה 31-25, תל אביב 31-25, ירושלים 32-20, אשקלון 31-25, עין גדי 41-30, באר שבע 36-21 , ערד 34-20, מצפה רמון 33-20 ובאילת 41-29.
הערב והלילה יהיה חמים ולח בחוף ובשפלה. בהרים יהיה נוח יותר. מחר, ראשון, תורגש ירידה קלה במידות החום בעיקר בהרים ובפנים הארץ. צפויה הקלה מסוימת בעומסי החום, אך הם עדיין יהיו גבוהים מעט מהרגיל. בחוף ימשיך להיות לח. הים יהיה גלי עד גבה גלים. גובה הגלים ינוע בין 80 ל-160 ס"מ.