השר חילי טרופר (המחנה הממלכתי) גינה היום (ראשון) את הקונספירציה הכוזבת שקידמה ח"כ טלי גוטליב (הליכוד), נגד בן זוגה של שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית. טרופר כינה את השקרים שהופצו "קונספירציות מטורללות", ומתח בדבריו ביקורת גם על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב הנושא.
"מאכזב שיש מי שמבקש לגנות רק אחרי שיטען מדוע לא מגנים התקפות כלפיו; שיש מי שמגבים רק אחרי שדורשים גיבוי גם עבורם. עובדי השב"כ אינם אמורים לעמוד תחת ביקורת שמסכנת את ביטחונם ובוודאי לא להיות קורבנות של קונספירציות מטורללות", כתב בפוסט שפרסם פייסבוק.
בפתיחת דבריו, ציין טרופר, שמשתתף בדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני, כי "ב-7 באוקטובר, עובדי שב"כ רבים לקחו נשק, עלו על הרכב ודהרו לעוטף. עשרה מעובדי שירות הביטחון הכללי נהרגו ורבים נפצעו במהלך הקרבות והטבח. העיסוק בכך היה מועט כפי שאופייני לאנשים, שהם חלק מארגון שהמוטו שלו הוא 'מָגֵן וְלֹא יֵרָאֶה'.
"ע', בכיר בשירות אסף איתו שני עובדים נוספים היישר אל כפר עזה, שם חיסלו עשרות מחבלים ולא עזבו עד שאחרון התושבים במקום חולץ. הם מסרבים לדבר על כך עד היום. ד', חבר קרוב שלי עוד מהשירות הצבאי, נלחם במשך שעות בשדרות ובבארי. כששאלתי אותו קצת על מה שעשה שם, הוא לא הבין מה אני רוצה ממנו.
"זו רוח הארגון, אלה הם עובדי השב"כ. רונן בר, ראש השירות היה בין הראשונים להבין את הכשל ולקחת אחריות וכתב לעובדיו 'האחריות היא עליי. יהיה זמן לתחקירים – עכשיו נלחמים', והם לגמרי נלחמים. כבר למעלה ממאה ימים הם לא מורידים את הרגל מהגז. מ-7 באוקטובר ועד היום הם מצויים בחזית וגם בכוחות הראשונים בתוך עזה בעומס ובקצב בלתי נתפס.
2 צפייה בגלריה
חצאים רונן בר ו טלי גוטליב
חצאים רונן בר ו טלי גוטליב
טרופר על אנשי שב"כ: "גילו שיש מי שנועץ סכין מטאפורית בגבם". בר וגוטליב
(צילום: יואב דודקביץ', יאיר שגיא)
"בימים האחרונים הם גילו לפתע, שכאשר הם נלחמים בחזית יש מי שנועץ סכין מטאפורית בגבם. במקום שהם יתמקדו במבט קדימה אל מול האויב הם נאלצים להסיט מבט אחורה מעבר לכתף, כי יש מי שמערער על מחויבותם, חושף אותם ומסכן אותם. כי יש מי שמתקשה לגבות באותם באופן חד-משמעי. עובדי השב"כ ראויים לקבל גב מההנהגה. בישירות, בפשטות, בלי השוואות וללא סייגים. אלה הם מיטב בנינו וכולנו צריכים לחפוץ בכך שיתרכזו במאבק בחמאס ולא במאבקים פוליטיים פנימיים בישראל. תודה לכם עובדי השב"כ – גיבורי ישראל", סיכם את דבריו השר.
בשעות הצהריים, גוטליב פרסמה פוסט ברשת X עם מסר לברסלר, אחרי שזו דרשה מהח"כית לוותר על חסינותה הפרלמנטרית, וגוטליב סירבה: "שקמה ברסלר מוטב לך להיזהר. טוב עשית כשברחת מהארץ עם פרוץ המלחמה. אמנם מחקת את כל ציוצייך המסיתים והממרידים אך הכל שמור. לפני שאת מדמיינת שאסיר חסינות קבלי מכתב אזהרה ממני. אמנם ארגוני המודיעין יחד עם התקשורת מגוננים עלייך, אך עם ישראל לא טיפש. האמת סופה להתגלות. לא לעולם חוסן".
ברביעי האחרון, נזכיר, גוטליב הפיצה קונספירציה שלפיה המוסד יירט "שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינוואר, ימים לפני התופת". בתגובה, ואחרי שגם המוסד מסר כי מדובר ב"מחזור ידיעה שקרית", ראש השב"כ רונן בר שיגר מכתב חריף שבו האשים כי גוטליב "פרסמה פרטים מלאים של איש השירות ובני משפחתו ופגעה בביטחון המדינה במכוון".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
טרופר רמז: "יש מי שמגבים רק אחרי שדורשים גיבוי גם עבורם". נתניהו, אמש
(צילום: תומר אפלבאום / הארץ)
בליל חמישי הנושא הגיע לישיבת הקבינט מדיני-ביטחוני, אז העלתה אותו שרת התחבורה מירי רגב בפני בר, שהשיב: "זה שקר ולא רק שזה לא נכון, היא חשפה נתונים של עובד שב"כ וזה דבר שלא ייעשה. היא חברה בוועדת חוץ וביטחון שעברה את גבול הטעם הטוב. היא שמה עובדי שירות בסכנה". בשלב הזה ביקש השר טרופר, שנכח בדיון, מראש הממשלה לגנות את דברי חברת מפלגתו, שבתגובה גינה אותם בפה מלא. עם זאת, גינויו של נתניהו הגיע עם הסתייגות, כאשר פנה לטרופר ואמר לו: "לא שמעתי אותך מבקש גינוי כשהיא דיברה נגדי ואמרה שהיא לא דוברת מטעמי".
בשישי, שקמה ברסלר עצמה הגיבה לסערה, וכאמור פנתה לגוטליב בדרישה שתודיע כי היא מוותרת על חסינותה הפרלמנטרית "על הפצת שקרים וקונספירציות בזמן מלחמה המהוות פגיעה חמורה בביטחון המדינה".
אמש, נתניהו התייחס לנושא במסיבת העיתונאים שקיים, ואמר: "המשרד שלי גינה את הדברים. חשבתי שהם לא ראויים. לחשוף זהות של איש שב"כ זה לא ראוי". עם זאת הוא בחר להדגיש: "יש הרבה דברים הזויים שנאמרים, ובניגוד לעמדה שאני נוקט, חבריי באופוזיציה לא עושים את זה".