על רקע נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בכינוס עצרת האו"ם, ודבריו כי "אנחנו על סף שלום היסטורי עם סעודיה", משרד החוץ הישראלי בירך הערב (שבת) את סעודיה לרגל היום הלאומי ה-93 במדינה. "אנחנו שולחים ברכות חמות למלך, לממשלה ולעם הסעודי", נכתב בהודעת משרד החוץ. "הלוואי שאלוהים יביא לכם טוב, ביטחון ושגשוג, ואנחנו מקווים שיושגו שלום, שיתוף פעולה ושכנות טובה".
1 צפייה בגלריה
ישראל בירכה את סעודיה לרגל היום הלאומי ה-93
ישראל בירכה את סעודיה לרגל היום הלאומי ה-93
ישראל בירכה את סעודיה לרגל היום הלאומי ה-93
(צילום: AP, רויטרס / Brendan McDermid)
המגעים בין ישראל לסעודיה התקדמו בימים האחרונים, על אף הדרישה הסעודית להעשרת אורניום ממנה מזהירים בכירי מערכת הביטחון. בן סלמאן אמר השבוע בריאיון ל"פוקס ניוז" כי "בכל יום אנחנו מתקרבים יותר להסכם עם ישראל", אך בנושא הגרעין הבהיר: "אם לאיראן יהיה נשק גרעיני, גם אנחנו חייבים שיהיה לנו". שעות ספורות לאחר נאומו, ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי נתניהו הורה לגורמי הביטחון והגרעין הבכירים בישראל לשתף פעולה עם ארה"ב, בכל הנוגע למו"מ סביב הגעה לפשרה שתאפשר לסעודיה להעשיר אורניום.
נתניהו ערך במהלך סוף השבוע סבב ראיונות בתקשורת האמריקנית, שם התייחס לנושא הגרעין הסעודי, ובריאיון ל-CNN התחמק מלהשיב על שאלה בנושא, ואמר כי "יש שם בעיות גדולות. זו סוגיה מסובכת". עם זאת, ראש הממשלה הבהיר כי "לא נעשה שום דבר, בשום דרך, שיסכן את ביטחון ישראל".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד סבור כי תוכנית גרעין סעודית אכן תציב את ביטחון ישראל בסכנה, ולטענתו "לישראל אסור להסכים להעשרת אורניום בסעודיה. זה מסוכן וחסר אחריות". לפיד תקף את נתניהו ואמר כי "כל חייו הוא נלחם בדיוק נגד מהלכים כאלה. אלה יסודות האסטרטגיה הגרעינית שלנו".
גורמים נוספים בישראל ובארה"ב הביעו התנגדות לאפשרות שסעודיה תעשיר אורניום בשטחה, בין היתר מחשש שהדבר יוביל למרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון. הגורמים הביעו דאגה גם מאפשרות של חילופי שלטון בסעודיה ועליית האיסלאם הקיצוני - שתהיה לו גם יכולת גרעינית.