תושב נתניה שחשוד בתקיפת אימו ניסה לדקור שוטרים וחובשים - ונורה למוות

שוטרים ירו למוות הלילה (בין שישי לשבת) במיכאל חסן, בן 34, שעל פי החשד ניסה לדקור אותם, לאחר שהוא רץ לעברם ולעבר חובשי מד"א כשהוא אוחז בכמה סכינים - בזמן שטיפלו באירוע חשד לאלימות במשפחה בנתניה. אימו זואל אמרה כי לא היה מקום לירות בו כדורים חיים, מאחר שהיה נתון בהתקף - ולכן רץ עם סכינים לכיוון השוטרים והחובשים שהוזעקו למקום. האם ביקשה לחקור מה קרה, ומה הוביל לירי בבנה - והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירת האירוע. הערב פרסמה המשטרה תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים שהגיעו לזירה. "באתי לעזור לך. תוריד את הסכין, די", נשמעים החובש ואחד השוטרים אומרים לחסן, לפני שהוא נורה למוות.

7 צפייה בגלריה
מיכאל חסן, שנורה על ידי שוטר בנתניה
מיכאל חסן, שנורה על ידי שוטר בנתניה
מיכאל חסן והזירה בנתניה
(צילום: טל שחר, באדיבות המשפחה)

אחרי 4 ימי חיפושים: הצעיר שנעלם בכינרת נמצא ללא רוח חיים

ישראל כיסוס בן ה-22, תושב פתח תקווה שנעלם ביום רביעי בכינרת, נמשה היום מהמים ללא רוח חיים. עקבותיו נעלמו לאחר שירד מקיאק מתנפח כדי לשחות בחוף לא-מוכרז וככל הנראה נסחף. לוחמי זרוע הים של צה"ל איתרו הבוקר את גופתו של כיסוס ומשו אותה מהאגם, לאחר מבצע חיפושים נרחב של שוטרי מחוז צפון בשיתוף עם צה"ל ומתנדבים.

יממה אחרי רצח המאבטח: קטטה בדליית אל-כרמל בין דרוזים לתושבי טייבה

קטטה התרחשה הלילה בין תושבים דרוזים מדליית אל-כרמל לכמה תושבי טייבה שהגיעו ליישוב הדרוזי שבאזור חיפה. בקטטה נפצע באורח בינוני תושב דליית אל-כרמל וחמישה נוספים נפצעו באורח קל. לא ברור מה עשו במקום תושבי טייבה, והרקע לקטטה - שהתרחשה כיממה אחרי רצח מאבטח ראש העיר טייבה, אדיר גאנם, דרוזי מהעיר מרר, נבדק על ידי המשטרה.
7 צפייה בגלריה
אדיר גאנם וזירת הרצח
אדיר גאנם וזירת הרצח
המאבטח אדיר גאנם וזירת הרצח

הולך רגל נהרג מפגיעת רכב בעמק יזרעאל

הולך רגל בשנות ה-40 לחייו נהרג הלילה מפגיעת רכב בכביש 77 סמוך למחלף זרזיר שבעמק יזרעאל, לכיוון מחלף המוביל. המשטרה מסרה כי הולך הרגל חצה במקום שבו אין מעבר חציה. נהג הרכב הפוגע נחקר ובוחני תאונות דרכים של המשטרה פתחו בחקירת הנסיבות.
7 צפייה בגלריה
הולך רגל נהרג מפגיעת רכב בכביש 77 סמוך למחלף זרזיר שבגליל המערבי
הולך רגל נהרג מפגיעת רכב בכביש 77 סמוך למחלף זרזיר שבגליל המערבי
זירת התאונה בכביש 77
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

סין תהפוך למתווכת החדשה במזרח התיכון?

בחודש שעבר הודיעו סעודיה ואיראן על חידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן אחרי שנים של נתק בין המדינות - שהתפוגג עוד יותר בפגישה בין שרי החוץ של שתי המדינות בתחילת החודש. מי שתיווכה בהסכם הזה, וגם קצרה הצלחה דיפלומטית ותודעתית במזרח התיכון, היא סין - שם נפגשו שרי החוץ של סעודיה ואיראן. אחרי ההצלחה הזו, כך נראה, הסינים מנסים לפנות גם לפתרון סכסוך אחר במזרח התיכון, כזה שנמשך לכל הפחות עשרות שנים – הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
7 צפייה בגלריה
שר החוץ של סעודיה פייסל בן פרחאן נועד ב סין עם שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדוללהיאן
שר החוץ של סעודיה פייסל בן פרחאן נועד ב סין עם שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדוללהיאן
שרי החוץ של סעודיה, סין ואיראן
(צילום: EPA)

43 שנה אחרי הפיגוע בבית הכנסת בפריז: המחבל נידון למאסר עולם

בית המשפט בצרפת גזר אתמול מאסר עולם על חסן דיאב (69), אזרח לבנוני-קנדי שביצע את הפיגוע בבית הכנסת בפריז לפני כ-43 שנה, ב-3 באוקטובר 1980, במוצאי שמחת תורה. בפיגוע ההוא נרצחו ארבעה בני אדם, בהם עליזה שגריר, אזרחית ישראלית, ושלושה אזרחי צרפת. בפיגוע גם נפצעו יותר מ-40 בני אדם.
7 צפייה בגלריה
   חסן דיאב
   חסן דיאב
חסן דיאב
(צילום: AFP)

יותר מ-400 הרוגים בסודן, המערב מפנה דיפלומטים

שבעה ימים מפרוץ הקרבות שמאיימים לדרדר את סודן למלחמת האזרחים, מספר ההרוגים עומד כבר על יותר מ-400: ארגון הבריאות העולמי דיווח בסוף השבוע כי לפי רישומיו 413 בני אדם נהרגו עד כה ו-3,551 נפצעו. בין ההרוגים לפחות חמישה עובדי סיוע – אנשים שהיו אמורים לעזור לאזרחים הסודנים להתמודד עם העוני הכבד שבו הם מצויים. אחרי שאתמול קרס עוד ניסיון לכונן הפסקת אש, היום הודיע השלטון הצבאי בסודן כי החל לתאם את פינוים מהמדינה של דיפלומטים מארה"ב, בריטניה, סין וצרפת.
7 צפייה בגלריה
סודן חרטום עשן 19 אפריל קרבות בין ה צבא ל RSF
סודן חרטום עשן 19 אפריל קרבות בין ה צבא ל RSF
עשן מיתמר מעל הבירה חרטום
(צילום: AFP)

הקומיקאי בארי האמפריז ("דיים עדנה") הלך לעולמו בגיל 89

הקומיקאי האוסטרלי בארי האמפריז, שמוכר בעיקר הודות לגילום דמותה של דיים עדנה אוורג' החל משנות ה-70, הלך לעולמו בבית חולים בסידני. "פטירתו מותירה חלל בחיים של רבים, אך הדמויות שיצר, שגרמו למיליונים לצחוק, ימשיכו לחיות", ספדה לו משפחתו. האמפריז הותיר אחריו את אשתו מזה 30 שנה, ליזי ספנדר, את בניו - רופרט ואוסקר, ובנותיו - אמילי וטסה, ועשרה נכדים.
7 צפייה בגלריה
בארי האמפריז
בארי האמפריז
בארי האמפריז בתור דיים עדנה
(צילום: Scott Gries/Getty Images)

התחזית: עלייה נוספת בטמפרטורות

אחרי התחממות היום, מחר הטמפרטורות יעלו עוד ויהיה מעונן חלקית ואביבי. בשעות הצהריים תנשב רוח צפונית חזקה בצפון ובחוף. בימים שני ושלישי לא יהיה שינוי גדול, ומיום רביעי עומס החום יפחת. עד סוף השבוע יהיה נוח יחסית.
הטמפרטורות החזויות הלילה: ירושלים 10, תל אביב 14, חיפה 14, צפת 10, קצרין 10, טבריה 13, נצרת 11, עפולה 10, בית שאן 12, לוד 12, אשדוד 13, עין גדי 18, באר שבע 11, מצפה רמון 12, אילת 15.