תשעה בני משפחה אחת נרצחו בארבע שנים. משפחת ג'עו מאום אל-פחם איבדה מספר בלתי-נתפס של בני משפחה כתוצאה מהפשיעה המשתוללת בחברה הערבית. המשטרה לא הצליחה לפענח אף אחד ממקרי הרצח, שהאחרון בהם היה בשבוע החולף - אז נורתה אלאא ג'עו (25) כשחזרה מביקור אצל אמה שאושפזה בבית החולים אחרי שנורתה בעצמה. אלאא הייתה במצב של מוות קליני בימים האחרונים - והבוקר (שני) הודיעו בבית החולים רמב"ם בחיפה על מותה.
2 צפייה בגלריה
נרצחים ממשפחת ג'עו
נרצחים ממשפחת ג'עו
הנרצחים במשפחה, וזירת הירי באלאא
משפחתה של אלאא, שהחליטה לתרום את איבריה, הודיעה כבר שלשום על מותה, אחרי שבשבת שעברה נפצעה אנושות אימה, כשרעולי פנים נכנסו לביתה וירו בה בזמן שתלתה כביסה. היורים ניסו לפגוע גם באלאא, אולם היא ניצלה, לקחה את אימה למרפאה ומשם לבית החולים - אך כאמור, כעבור כמה ימים הגיעו הרוצחים גם אליה. בסוף חודש מאי נרצח אביה של אלאא, מוחמד ג'עו, וגם חתנה של אלאא, אדהם, נורה למוות בחודשים האחרונים. שלושתם הם חלק מהמספר הלא-נתפס: 177 נרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה.
אך משפחת ג'עו לא התחילה לספור את קורבנותיה השנה, אלא עוד קודם לכן. הראשון שנרצח מבני המשפחה הוא מחמוד ג'עו, שנורה עוד בסוף שנת 2019 לאחר שיצא ממסגד. זיאד וחאלד ג'עו נרצחו במהלך שנת 2020. במאי 2021 נרצח טארק ג'או על-ידי אלמוני שירה יותר מ-17 קליעים לעבר רכב שבו הסיע מבית החולים את אשתו ובנו שרק נולד. מוחמד ג'עו נרצח גם הוא ב-2021, לאחר שהשתתף בהפגנה נגד אלימות. חליל ג'עו בן ה-25 נרצח גם הוא באותה שנה. המכנה המשותף בכל מקרי הרצח האלה: אין עצורים, הרשעות או כל פענוח.
אחיותיה של אלאא הוכו הלם בבית החולים. "אחרי שיצאנו מבית החולים רמב"ם והגענו לרמזור, אלמוני ניגש לרכב וירה באלאא מטווח אפס", סיפרה אחת האחיות, שאיבדה את בעלה. "הוא ירה גם לעברנו ובנס לא נפגענו. היינו רחוקות מהמוות מילימטרים".
2 צפייה בגלריה
שתי אחיותיה של אלאא ג'עו שנרצחה באום אם פחם מדברות לאחר שניסו לרצוח גם אותן
שתי אחיותיה של אלאא ג'עו שנרצחה באום אם פחם מדברות לאחר שניסו לרצוח גם אותן
אחיותיה של אלאא. "רצחו את אבא והבעל, הילדים לא הולכים לביה"ס"
לדברי האחות, "הם רצחו את אבא שלי ואת בעלי. שני הילדים שלי לא הולכים לבית הספר מחשש לחייהם, ואנחנו לא יודעים איך אפשר לחיות ככה - בתנאים מסוכנים. כולנו מאוימים. יש לנו בתים, אבל לא אפשרי להמשיך לחיות בתוכם. אנחנו גרים שם בהיעדר ביטחון אישי - עד כדי כך שאני לא פוסלת שירצחו גם אותי".
האחות ציינה כי "אנו במצב קשה ביותר - וכולם הפקירו אותנו. אנחנו סובלים עוול וכאב - לבד. לא ראינו אנשי סולחות, לא את ועדת המעקב (של הציבור הערבי בישראל - ח"ש), ראשי רשויות, חברי כנסת ערבים, שלא לדבר על המשטרה והממשלה שלא עושות את תפקידן".
"אנחנו עוברים טבח במשפחה שלמה - תוך שתיקה מלאה", האשימה האחות - שסיפרה על חשש אפילו לצאת לבקר את האם המאושפזת אחרי שנורתה. "נכון, יצאנו לבקר את אמא, בפחד גדול. דיברנו עם אלאא וביקשנו ממנה שלא תצא ותשים לב - ואחרי זמן קצר היא נורתה למוות. בעבר כנופיות פשע לא היו מתקרבות לאישה או לילד - והיום יורים בהם. אין גבולות".
אחות נוספת של אלאא אמרה בבית החולים כי "כואב לנו להיפרד מאבא, מאלאא ומבעלה של אחותי. איבדנו את הביטחון האישי שלנו. היום זה הרצח של אחותי - ומחר זה אולי יהיה הרצח שלי".
פורסם לראשונה: 10:22, 17.09.23