כמעט שבוע אחרי שהוריקן "איידה" הגיע לחופי לואיזיאנה והמשיך לצפון-מזרח ארצות הברית, המשטרה ממשיכה לחפש אחר הנעדרים שטרם יצרו קשר עם קרוביהם מאז ההצפות הקשות. בניו יורק מנסים השוטרים לאתר תושבים שפנו למוקד החירום 911 ביום רביעי בלילה, שיא הסערה. לפי הרשויות, כמות הפניות באותו הלילה הייתה פי 12 מבשגרה. מניין הקורבנות עלה בינתיים ל-49 בני אדם, והרשויות עדיין מנסות להתמודד עם ממדי ההרס.
הרשויות סייעו בסוף השבוע לשאוב מים מבתי המגורים וגררו את המכוניות שנערמו ברחובות כדי לחדש את התנועה בכבישים. "עדיין מוקדם לחזור לשגרה. הסופה עוד לא מאחורינו", הזהיר מושל ניו ג'רזי פיל מרפי, שבשטחו נספו 25 בני אדם. שישה תושבי ניו ג'רזי עדיין ברשימת הנעדרים. בעיר ניו יורק מתו 11 תושבים שנלכדו בדירותיהם המוצפות. הרכבת התחתית המפורסמת של העיר, שהושבתה כליל בשל ההצפות, נפתחה אתמול אך עם שיבושים ועיכובים.
13 צפייה בגלריה
נזקי סופת ההוריקן איידה בניו יורק ארה''ב
נזקי סופת ההוריקן איידה בניו יורק ארה''ב
נזקי סופת ההוריקן איידה בניו יורק ארה''ב
(צילום: Getty Images)
13 צפייה בגלריה
הצפות שיטפונות ב ניו יורק ארה"ב שרידי הסופה איידה
הצפות שיטפונות ב ניו יורק ארה"ב שרידי הסופה איידה
הצפות שיטפונות ב ניו יורק ארה"ב שרידי הסופה איידה
(צילום: Getty Images)

במקביל, יותר מ-800 אלף תושבים בלואיזיאנה נותרו ללא חשמל לפחות עד השבוע הבא, שכן התשתיות נחרבו בגלל ההוריקן. לפחות 14 בני אדם נספו בשלוש מדינות הדרום שנפגעו - לואיזיאנה, מיסיסיפי ואלבמה. באזורים אחרים עדיין לא יודעים מתי אספקת החשמל תחודש. ובעיירות סמוכות דיווחו כי מלבד השיבושים בחשמל, אין גם מים זורמים, רשת הסלולר קרסה והדלק עומד להיגמר. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שביקר אמש בעיירות שנפגעו קשות סמוך לנהר המיסיסיפי, שוחח עם תושבים וגורמי ההצלה והבטיח לסייע.

חמאס מקשיח עמדות מול ישראל

חרף כניסתו של השליח הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, לרצועת עזה, חמאס ממשיך להקשיח עמדות מול ישראל ומאיים בחידוש הפרחת בלוני התבערה היום או מחר. "העם בעזה נחוש לקבל את כל דרישותיו ולסיים את המצור. כל האפשרויות והאמצעים זמינים ללחוץ על ישראל", הבהיר הארגון. אל-עמאדי מנהל עדיין דיונים ברצועה עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר, אך לפי שעה חמאס ממשיך להתעקש שההסלמה בפעולות על גדר המערכת תימשך גם בימים הבאים.
13 צפייה בגלריה
פלסטינים מפריחים בלונים עם תמונות הרוגים מהעימותים ומסרי איום
פלסטינים מפריחים בלונים עם תמונות הרוגים מהעימותים ומסרי איום
"כל אמצעי הלחץ זמינים". בחמאס מאיימים בחידוש טרור הבלונים
(צילום:AFP)
13 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
נפגש עם השליח הקטארי. סינוואר
(צילום: AP)
13 צפייה בגלריה
התפרעויות עימותים הטרדה לילית מחאה גדר גבול רצועת עזה פלסטינים ליד חאן יונס בדרום הרצועה
התפרעויות עימותים הטרדה לילית מחאה גדר גבול רצועת עזה פלסטינים ליד חאן יונס בדרום הרצועה
המסר לשליח הקטארי: "הפעולות על הגדר יימשכו עד הסרה מוחלטת של המצור על הרצועה"
(צילום: AFP)
הנהגת חמאס הודיעה לשליח הקטארי כי היא מסרבת לקבל את ההתערבות הישראלית במענק, שבאמצעות שב"כ, מאשרת את רשימת הזכאים למענק החודשי על סך מאה דולרים מכספי המענק הקטארי. לפי מקורות ברצועה, ישראל הסירה מהרשימה המקורית שהגיש חמאס לשליח הקטארי, מספר רב של אנשים, בשל טענה כי הם משויכים לארגון. אותם מקורות ציינו כי הנהגת חמאס זעמה על ההסרה הישראלית של שמות זכאים למענק.
עם זאת, חמאס לא הביע התנגדות להכנסת המענק שמתוכנן לחודש ספטמבר במתווה החדש שגיבשו קטאר והאו"ם. המתווה החדש הוא חלקי ואינו כולל לפי שעה פתרון לתשלום משכורות פקידי חמאס ברצועה. בחמאס הבהירו לשליח הקטארי במהלך השיחות עימו כי פעולות ההסלמה על הגדר יימשכו עד שיושגו כל דרישותיו שאותן הוא מגדיר "הסרה מוחלטת של המצור על רצועת עזה". הנהגת חמאס טענה כי כל ההקלות הישראליות האחרונות, שלמעשה השיבו את המצב ברצועה למה שהיה ערב מבצע שומר החומות, הינן זריית חול בעיניים ותו לא.

מתקרבים לסוף המשבר? סוריה ולבנון סיכמו על ייבוא גז ממצרים

לראשונה מפרוץ מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011, משלחת ממשלתית מלבנון הגיעה הבוקר לדמשק. הרקע לביקור הרשמי הוא המשבר הפוליטי-כלכלי-חברתי העמוק בלבנון, ואחד הנושאים המרכזיים שבהם ידונו הוא משבר האנרגיה לנוכח המחסור החמור בדלק והפגיעה באספקת החשמל הסדירה לאזרחי המדינה.
13 צפייה בגלריה
לבנון משבר כלכלי תורים ל תחנות תחנת דלק
לבנון משבר כלכלי תורים ל תחנות תחנת דלק
התור לתחנת הדלק בלבנון
(צילום: רויטרס)
13 צפייה בגלריה
אסד, ביידן ונשיא איראן ראיסי
אסד, ביידן ונשיא איראן ראיסי
ביידן יחזק את אסד על חשבון האיראנים?
(צילום: EPA, AP, AFP)
13 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
נסראללה בירך על התוכנית, אך התעקש: "זה לא יעבוד"
(צילום: AP)
בזמן שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הצהיר כי ארגון הטרור שבראשותו יסייע בהבאת מכליות נפט מאיראן דרך הים - אחת מהן כבר נמצאת בים סוף וצפויה להיכנס למרחב הימי של סוריה ולעגון בנמל בניאס ושתיים נוספות עושות את דרכן - סוריה מתגייסת למאמץ לבנות ציר חלופי, עוקף טהרן: ייבוא גז ממצרים שיגיע ללבנון דרך ירדן וסוריה. את הרעיון יזמה ארה"ב, שמנסה להחליש את המעמד של חיזבאללה.
בשעות הצהריים הודיעו הסורים כי דמשק נתנה את הסכמה להעברת הגז בשטחה, ובסוכנות הידיעות הממלכתית דווח על הקמת צוות שיעקוב אחר ההתפתחויות הטכניות עד לתחילת הזרמת הגז. נסראללה אמנם בירך על היוזמה הלבנונית-אמריקנית, אולם הזהיר כי התוכנית לא תצא לפועל. כך או כך, מומחים הזהירו מחיזוק מעמדו של אסד כתוצאה מהמו"מ בין סוריה ולבנון, שיצטרכו מלבד ניהול עבודות התחזוק לצינורות הגז גם לקיים מגעים הדוקים.

בעזה מאשימים: צבא מצרים החדיר גז רעיל למנהרה - 3 פלסטינים נהרגו

משרד הפנים בעזה הודיע אתמול כי הוא חילץ שלוש גופות של פלסטינים ממנהרה תת-קרקעית באזור הגבול עם מצרים, בקרבת רפיח. בכלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו כי ככל הנראה הצבא המצרי חשף את המנהרה - וריסס לתוכה גז רעיל שהרג את השלושה, שזהותם טרם פורסמה. "הגורמים הרלוונטיים יחקרו את נסיבות המקרה", נמסר ממשרד הפנים.
13 צפייה בגלריה
מנהרה במעבר רפיח. ארכיון
מנהרה במעבר רפיח. ארכיון
מנהרה במעבר רפיח. ארכיון
(צילום: EPA)
לפי כלי התקשורת הפלסטיניים, עקבותיהם של השלושה נעלמו אמש בזמן שעבדו במנהרה, שמשמשת להברחת סחורות בין מצרים לרצועת עזה. באזור הגבול המדובר, יש לציין, ישנן כמה "מנהרות מסחריות" שהפלסטינים משתמשים בהן כדי להבריח סחורות לרצועה. הפלגים בעזה, מצידם, גינו את המקרה וקראו לחקירתו: "מצרים אחראית לרצח הזה". יש לציין כי עם עלייתו של עבד אל-פתאח א-סיסי לשלטון במצרים, הוא פעל כדי להרוס את מנהרות ההברחה בין הרצועה לסיני - ובכך למגר את התופעה הזו.

חשד: חטף עובדת בנק בחיפה, קשר לה "חגורת נפץ" ושידל אותה לבצע שוד

משה שובל בן ה-68 מחיפה ניסה לשדוד בחמישי שלושה מיליון שקלים מבנק מזרחי טפחות באמצעות פקידת הבנק שאותה סחט באיומים והצמיד לגופה "חגורת נפץ". האישה - בת 31 - נכנסה לסניף הבנק שבו היא עובדת ברחוב הנביאים בשכונת הדר, אף שהייתה ביום חופשה. היא צעדה במהירות לחדר מנהל הסניף והודיעה לו שיש עליה חגורת נפץ.
13 צפייה בגלריה
משה שובל, החשוד בחטיפה ושוד בבנק בחיפה
משה שובל, החשוד בחטיפה ושוד בבנק בחיפה
החשוד משה שובל וזירת השוד
13 צפייה בגלריה
חיפה: המשטרה עצרה אישה שנכנסה לבנק והודיעה שהיא נושאת חגורת נפץ, חבלנים הוזעקו למקום
חיפה: המשטרה עצרה אישה שנכנסה לבנק והודיעה שהיא נושאת חגורת נפץ, חבלנים הוזעקו למקום
סניף הבנק בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
המנהל, שגילה תושייה רבה, הצליח למשוך את "חגורת הנפץ" מעל העובדת שניצבה מולו, ועד מהרה השתלט עליה ביחד עם עובדים אחרים. במקום פרצה בהלה רבה, כאשר לקוחות הסניף והעובדים התבקשו לעזוב במהרה את המקום, מחשש לפיצוץ אותה חגורת נפץ. בהמשך התברר כי אותה חגורת נפץ הייתה מטען דמה. העובדת נעצרה במקום, והועברה לחקירה במשטרה. כבר בזירה אמר מנהל סניף הבנק שסיכל את ניסיון השוד שהוא בטוח שהעובדת שלו היא קורבן, ושאינו מאמין שהיא עשתה זאת מיוזמתה.
בחדר החקירות החלה העובדת לגולל סיפור שנשמע כמו לקוח מסרט הוליוודי. היא נחקרה במשך שעות, ועם התקדמות החקירה החוקרים האמינו שהיא דוברת אמת - ושלפניהם יושבת קורבן עבירה, שאולצה לשדוד את הבנק לאחר שנסחטה באיומים בידי שובל. בעדותה סיפרה האישה שקיבלה שיחת טלפון מהבנק שבו ביקשו שתמסור להם מפתחות שיש ברשותה. בעת שעשה דרכה לסניף, עצר לידה רכב ובתוכו גבר שהציג את עצמו כחוקר ואחראי ביטחון מטעם בנק מזרחי טפחות.
האיש ידע לספר לאישה פרטים מדויקים על מעשה שוד שאירע לפני יותר משבועיים באותו סניף בנק, שבו נכנס חשוד חמוש במקל ושדד 20 אלף שקלים. החוקרים עצרו את החשוד, משה שובל שמתגורר ברחוב ווג'ווד, והעבירו אותו לחקירה. במכוניתו אותרו חפצים של פקידת הבנק שאותה סחט וממצאים נוספים שקושרים אותו לניסיון שוד הבנק. במשטרה ציינו ששובל לא מוכר להם ואין לו עבר פלילי.

"רשויות הבריאות בארה"ב המליצו לדחות את מבצע המנה השלישית"

גורמי בריאות פדרליים בכירים אמרו לבית הלבן לצמצם את התוכנית למתן חיסון שלישי לאוכלוסייה האמריקנית, כך דווח ב"ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, הסיבה לכך היא שהרגולטורים צריכים זמן נוסף כדי לאסוף ולנתח את כל הנתונים הדרושים, אף שהנשיא ג'ו ביידן תכנן להתחיל במבצע החיסון השלישי ב-20 בספטמבר.
13 צפייה בגלריה
תלמידה בלוס אנג'לס מקבלת חיסון קורונה
תלמידה בלוס אנג'לס מקבלת חיסון קורונה
שינוי בתוכניות? תלמידה בלוס אנג'לס מקבלת חיסון
(צילום: רויטרס)
13 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ראשי הבריאות תמכו - אך בשיחות סגורות עלו דברים אחרים. ביידן
(צילום: AP)
לפני כשלושה שבועות הודיע ה-CDC כי בכוונת ארה"ב לאפשר לכל האמריקנים להתחסן במנה שלישית - אך בהמשך ההחלטה הזו צומצמה לעובדי בריאות, דיירי בתי אבות וחלק מבני ה-65 ומעלה. הכוונה הייתה לחסן במנה שלישית את מי שקיבל את שתי המנות של חברות פייזר ומודרנה. לפי הדיווח, הנציבה בפועל של ה-FDA וראש ה-CDC אמרו לבית הלבן שבשבועות הקרובים יוכלו להמליץ על חיסון שלישי רק לאמריקנים שהתחסנו בחיסון של פייזר - וככל הנראה, בתור התחלה רק לחלקם.
אחת הסיבות לעיכוב, לפי הדיווח, היא שהרגולטורים זקוקים ליותר זמן כדי להחליט על המינון המתאים למנה שלישית עבור מקבלי החיסון של מודרנה. גורם פדרלי אמר כי בבקשת החברה לאישור ה-FDA למנת דחף של החיסון שלה אין מספיק נתונים - וכי הנתונים של ג'ונסון אנד ג'ונסון - שחיסון החברה ניתן במנה אחת - כלל לא נמסרו.