בכיר פלסטיני: נתמוך בשת"פ בינלאומי בחקירת מות כתבת אל-ג'זירה

חוסיין א-שייח, בכיר ברשות הפלסטינית, הצהיר היום (שבת) כי הרשות תקבל בברכה שיתוף פעולה עם כלל הגופים הבינלאומיים בחקירת נסיבות הירי הקטלני בכתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה. הצהרתו עומדת בניגוד מוחלט להצהרה שפרסם לפני יומיים, ובה הודיע כי החקירה תתנהל באופן עצמאי על ידי הרשות הפלסטינית.

3 צפייה בגלריה
שירין אבו עאקלה
שירין אבו עאקלה
שירין אבו עאקלה
(צילום: EPA)

גינוי אירופי חריף: "שימוש מוגזם בכוח בהלוויית הכתבת"

גינויים חריפים במיוחד מהמערב בעקבות לוויית שירין אבו עאקלה, שכללה עימותים אלימים בין המשטרה לבין המשתתפים - ובין היתר שוטרים תועדו בה מכים כמה מנושאי ארון הקבורה. שר החוץ של האיחוד האירופי אמר כי "האיחוד נחרד מהמראות ומגנה את השימוש בכוח לא-פרופורציונלי", בבית הלבן כינו זאת "תמונות מטרידות מאוד", וכשנשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשאל על הנושא, הוא השיב: "אני לא מכיר את כל הפרטים, אבל זה חייב להיחקר". אחרי הגינויים, המפכ"ל הורה לתחקר את האירועים בהלוויה, אולם בכירים במשטרה הביעו זעם על השר לביטחון פנים עמר בר-לב - וטענו כי הפעיל לחץ לפתיחת התחקיר.

תקיפה ישראלית באזור בסוריה שבו מרכז פיתוח ודיוק טילים: "5 נהרגו"

סוריה מאשימה את ישראל בתקיפה במערב המדינה: לפי הטלוויזיה הסורית, מערכות ההגנה האווירית הסוריות יירטו אמש מטרות עונות במערב המדינה, באזור מסיאף שבמחוז חמה. הסורים האשימו את ישראל בתקיפה, באזור שבו נמצא מרכז פיתוח ודיוק טילים. לפי הסורים, רוב הטילים ששוגרו יורטו. אחד מהם פגע באזור חקלאי בפרברי חמה והוביל לשריפה. לפי הסורים, חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה.

בנתניה: גבר נספה בשריפה, אשתו נפצעה קשה. באילת: צולל טבע ומת

בנתניה בן 75 נספה אמש בשריפה בקומה השמינית, אשתו פונתה לביה"ח הלל יפה במצב קשה. באילת תושב המרכז טבע ומת בחוף אופיר. ביער בן שמן נפצע קשה רוכב על סוס.

3 צפייה בגלריה
2 נפגעים במצב קשה משריפה בנתניה
2 נפגעים במצב קשה משריפה בנתניה
הדירה שעלתה באש בנתניה
(צילום: דוברות כבאות והצלה נתניה)

עם אבן, סכין ומכתב שלפיו בכוונתו לבצע פיגוע: פלסטיני נעצר בשרון

המשטרה עצרה אמש פלסטיני בן 19 סמוך לצור יצחק שבשרון, בסיומן של סריקות מבצעיות. שוטרי תחנת טייבה ערכו סריקות מואצות באזור היישוב צור יצחק שבשרון וכביש 444, עם קבלת דיווח בדבר אדם המסתובב בצומת צור יצחק באופן חשוד, כשאבן בידו. בתום סריקות איתרו השוטרים את החשוד - תושב טול כרם בן 19. בחיפוש נמצאו ברשותו אבן, סכין ומכתב המציין את כוונתו לבצע פיגוע בשטחי ישראל.

הלך לעולמו מנכ"ל משרד החוץ לשעבר אורי סביר

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר אורי סביר, שהיה מאדריכלי הסכם אוסלו, הלך לעולמו בגיל 69. סביר היה מעורב במו"מ עם הפלסטינים ועמד בראש המשלחת הישראלית לשיחות – החל מאלה החשאיות שהתקיימו בנורבגיה, דרך המו"מ להסדר הביניים ועד המו"מ להסדר הקבע. סביר גם היה מעורב במגעים לקראת מו"מ לשלום עם סוריה, בשילוב עם הסכם וחסות כלכלית של סעודיה.

חשד לפגע וברח באשקלון: אישה וגבר נפצעו קשה ובינוני, הנהג נעצר

אישה בשנות ה-30 לחייה נפצעה באורח קשה וגבר בשנות ה-50 לחייו נפצע באורח בינוני מפגיעת רכב הבוקר באשקלון. הרכב הפוגע נמלט מהמקום, ובתום סריקות של המשטרה שארכו שעה וחצי נעצר הנהג, תושב העיר בן 60.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה ברחוב בר כוכבא באשקלון
זירת התאונה ברחוב בר כוכבא באשקלון
זירת התאונה באשקלון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

שני גברים הוכשו על ידי נחשי צפע בשרון

שני גברים נפגעו היום באזור השרון באורח קשה לאחר שהוכשו על ידי נחשים, ככל הנראה מסוג צפע. האירוע הראשון אירע לפנות בוקר במכמורת, והשני אחר הצהריים ברחוב מטולה בנתניה. בתקרית בנתניה נפגע גבר כבן 33, לאחר שהוכש על ידי הנחש בזמן שהלך בחצר ביתו, יחף או עם כפכפים. הוא העיד שחש את העקיצה ואז ראה נחש צפע בורח.

נשיא חדש לאיחוד האמירויות: השליט בפועל, שכונן שלום עם ישראל

המועצה הפדרלית של איחוד האמירויות הודיעה בצהריים כי בחרה למנות את שליט אבו דאבי, מוחמד בן זאיד בן ה-61, לנשיא איחוד האמירויות. בן זאיד, ששימש בשמונה השנים האחרונות שליט האמירויות בפועל, יחליף בתפקיד את אחיו, חליפה בן זאיד, שהלך אתמול לעולמו בגיל 73. הנשיא החדש של האמירויות היה למנהיג הראשון במפרץ הפרסי שמכונן יחסים עם ישראל, כחלק מניסיונו להגדיל את כוחה של איחוד האמירויות באזור.

אוקראינה: "המלחמה תסתיים עד סוף השנה"

ראש המודיעין של אוקראינה, קיריל בודנוב, העריך היום כי המלחמה עם רוסיה תסתיים עד סוף השנה האזרחית. "נקודת השבר תהיה בחלק השני של אוגוסט. רוב הלחימה תסתיים עד סוף השנה, ואחרי זה נחזיר את הכוחות האוקראיניים לכל השטחים שאיבדנו – כולל דונבאס וקרים", הוא אמר. "הניצחון לא יהיה קל, אבל הוא יקרה". במקביל, במגזין "ניוזוויק" האמריקני דווח היום כי המודיעין של ארה"ב מעריך שרוסיה נסוגה מתוכניתה לכיבוש דרום אוקראינה כולה. "אודסה בטוחה מפני הצבא של פוטין. נראה שהרוסים נטשו את הרעיון להתקדם למיקולאייב והכול ארטילריה וטילים כל הזמן", אמר בכיר אמריקני למגזין.