5 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ בכנס קואליציית היהודים הרפובליקנים RCJ
דונלד טראמפ בכנס קואליציית היהודים הרפובליקנים RCJ
דונלד טראמפ, הלילה
(צילום: AP)
אחרי שניצל את מתקפת חמאס כדי לסגור חשבון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כינה שר בממשלה "מטומטם" והחמיא לחיזבאללה שהוא "חכם מאוד", נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ האשים הלילה (בין שבת לראשון) את הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן במתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר - והבטיח לגרש מהמדינה מפגינים פרו-פלסטינים אם ייבחר שוב לנשיאות.
בפתח דבריו בכנס "קואליציית היהודים הרפובליקנים" (RCJ) בלאס וגאס אמר טראמפ, המועמד הרפובליקני המוביל בפריימריז, כי "לפני שלושה שבועות חרב עלינו עולמנו בהתקפה על ישראל. לכל ישראלי וכל אמריקני שנפגע בפעילויות הברבריות האלה - אתם צריכים להבין שאנחנו אוהבים אתכם ומתאבלים איתכם. אנחנו חולקים את הכעס שלכם ואנחנו עומדים איתכם ב-100%. שלא יהיה ספק שהרוצחים שאחראים לטבח הנורא הזה יישרפו לנצח בבור הגיהנום הנצחי. הם יישרפו להרבה זמן".
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
5 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
"מוביל למלחמת עולם שלישית". ביידן
(צילום:Brendan SMIALOWSKI / AFP)
לדברי טראמפ, "באותו בוקר שבת נורא העולם ראה שוב שהסכסוך בין ישראל לחמאס אינו סכסוך בין שני צדדים שווים. זהו מאבק בין ציביליזציה לברבריות, בין הגינות לשחיתות ובין טוב לרע. אין השוואה בין קבוצה שסוגדת למוות לבין קבוצה שמוקירה את החיים ומוקירה את מדינתנו. כל חיים שאבדו בסכסוך הזה נמצאים על כתפיו של חמאס, וחמאס בלבד".
טראמפ האשים כי "חולשתו של ג'ו ביידן גרמה למתקפה על ישראל" ואמר כי הבית הלבן מממן את חמאס: "אנחנו נותנים לחמאס 100 מיליון דולר. אנחנו נתונים את זה לעזה, אבל החמאס לוקחים 100% מזה, זה לא מתקבל על הדעת". הנשיא לשעבר אמר כי "מי שישפוך טיפת דם אמריקני, נשפוך ליטר משלו, ואנחנו עושים את זה כי אנחנו רוצים שלום. לעיתים קרובות אם לא תצא למלחמות - השלום לא יקרה". לדבריו, ביידן מוביל את העולם למלחמת עולם שלישית, והוא כנשיא ימנע זאת: "אם הייתי נשיא, המתקפה על ישראל לעולם לא הייתה מתרחשת".
טראמפ חזר שוב על ה"מתנות שהעניק לישראל", בהן העברת השגריריות האמריקנית לירושלים וההכרה בריבונות בגולן, אבל לדבריו המתנה הגדולה ביותר הייתה הפרישה מהסכם הגרעין עם איראן, למרות שהיום היא קרובה יותר מתמיד לנשק גרעיני. "אני חושב שצריך באמת להוסיף מילה על איראן, אנשים לא רוצים לדבר על זה", הוא אמר, כשברקע דבריו נשמעו מחיאות כפיים רועמות של הנוכחים, בהם תורמי מפלגה גדולים כמו מרים אדלסון. לדבריו, איראן מימנה את תקיפת חמאס.
5 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו
נתניהו. טראמפ תקף אותו מיד אחרי מתקפת הטרור
(צילום: AP Photo/Jacquelyn Martin, pool)
בשלב מסוים טראמפ עבר לתקוף את המפגינים הפרו-פלסטינים ברחבי ארה"ב ובקמפוסים, ואמר כי הם תומכי ג'יהאד שמסתננים לארה"ב דרך הגבולות באשמת מדיניות ההגירה של ממשל ביידן. הוא אמר כי כשייבחר לנשיאות הוא יגרש אותם מהמדינה. "אם אתם אוהדי ג׳יהאד - אנחנו לא רוצים אתכם במדינה שלנו, ולא תיכנסו למדינה שלנו", הוא אמר. "אנחנו נבטל את ויזות הסטודנטים של תומכי חמאס בקמפוסים, הם משתלטים על הקמפוסים. כל האזרחים הזרים שלקחו חלק בהפגנות הפרו-ג׳יהאד בחודש הזה, שכמותן אף פעם לא ראינו - ב-2025 אנחנו נמצא אתכם ונגרש אתכם".
"לעולם אל תשכחו את אותם רדיקלים שהורסים פוסטרים של חטופים ישראלים", הוסיף טראמפ. "האם ניתן לדמיין שבאוניברסיטאות שלנו קורעים אותם מהקיר? לא האמנתי לזה. ארה"ב וישראל מייצגות את פסגת הציביליזציה המערבית, וזה בדיוק מה שהאנשים האלה רוצים להרוס. לכן אלה שצועקים 'מוות לישראל' תמיד צועקים 'מוות לאמריקה', וצריך לשים לזה סוף. אנחנו הולכים להרחיק אותם מהמדינה שלנו".
5 צפייה בגלריה
הפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק
הפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק
פרו-פלסטינים חוסמים את גשר ברוקלין. "נגרש אותם"
(מתוך X)
5 צפייה בגלריה
הפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק
הפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק
אנשי נטורי קרתא בהפגנה
(מתוך X)
טראמפ אמר את הדברים בזמן שגם הלילה יותר מ-1,000 מפגינים פרו-פלסטינים צעדו ברחובות ברוקלין בניו יורק וגרמו לסגירת התנועה ב"גשר ברוקלין". במקום הייתה נוכחות גבוהה של שוטרים. בין המוחים השתתפו גם אנשי הפלג האנטי-ציוני נטורי קרתא. הצעדה החלה ליד מוזיאון ברוקלין, ועברה ליד מעוזים יהודיים כמו תנועת חב"ד. המפגינים החזיקו שלטים עם הכיתוב "ציונות היא טרור" ו"ביידן מממן רצח עם". חלק מהמוחים טיפסו על עמודי הגשר, וקראו "מהנהר לים פלסטין תהיה חופשית".
לפני כשבועיים וחצי, חמישה ימים אחרי מתקפת הטרור הקטלנית, טראמפ תקף בחריפות את נתניהו, את שר הביטחון גלנט ואת הכשל המודיעיני שקדם למלחמה. הוא אמר כי "ישראל לא הייתה מוכנה", ואמר שנתניהו "אכזב אותו". הוא התייחס לחיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני ב-2020, וטען כי ראש הממשלה נתניהו סירב לספק לארה"ב סיוע: "אף פעם לא אשכח שביבי נתניהו אכזב אותנו. זה היה דבר נורא. היינו מאוד מאוכזבים, אבל עשינו את העבודה בעצמנו, וזו הייתה עבודה מדויקת, נהדרת, נפלאה. ואז ביבי ניסה לקחת על זה קרדיט. זה לא גרם לי להרגשה טובה, אבל בסדר".
טראמפ בביקורת על ישראל ונתניהו

"כשאתה מדבר על המודיעין או על דברים שכשלו בשבוע האחרון, הם חייבים לסדר את זה בגלל שהם לוחמים בכוח שעלול להיות חזק מאוד. הם נלחמים, פוטנציאלית, באיראן", הוסיף טראמפ באותו נאום בפאלם ביץ'.
"שמעתי את בכירי הביטחון של ביידן שאמרו שלשום – 'אנחנו מקווים שחיזבאללה לא יתקוף מהצפון, זו נקודת התורפה'", הוסיף טראמפ, ומתח ביקורת - תוך שייתכן כי הוא מתכוון לשר הביטחון יואב גלנט: "חיזבאללה מאוד חכמים, ולהם יש איזה שר הגנה לאומי או משהו שאומר – אני מקווה שחיזבאללה לא יתקוף אותנו מהצפון. מי שמע על אידיוט שאומר דבר כזה".
גם בריאיון ל"פוקס ניוז" תקף טראמפ את נתניהו, ואמר כי ראש הממשלה "נפגע מאוד" עקב המתקפה. "הוא לא היה מוכן. הוא לא היה מוכן וישראל לא הייתה מוכנה. ותחת טראמפ, הם לא היו צריכים להיות מוכנים".
טראמפ, נזכיר, שומר טינה לנתניהו עוד מאז שבנובמבר 2020 הוא התקשר לברך את ביידן על ניצחונו בבחירות, שטראמפ טוען שוב ושוב – תוך שהוא מפזר שקרים וטענות לא-מוכחות – שתוצאותיהן זויפו.