לפיד דרש הבהרות מראש המוסד, יזמן את נתניהו לשיחת עדכון נוספת

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים שיחת הבהרה עם ראש המוסד דדי ברנע, והבהיר לו שחרג מדף המסרים בנושא איראן בתדרוכים שמסר ביום חמישי האחרון. מאותם תדרוכים השתמע שברנע יוצא במתקפה חריפה נגד ארה"ב, ובעקבות דרישת לפיד המוסד ביקש לרכך את הדברים שיוחסו לו. התדרוך אמנם היה מתואם, אך ראש הממשלה הופתע מתוכן הדברים - וביקש מברנע להתיישר עם הקו הרשמי של הממשלה, כך שכל הגורמים המתבטאים בנושא הסכם הגרעין ידברו בקול אחד. בינתיים, בכיר אמריקני אמר הערב ל-ynet כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יקיים בקרוב שיחה עם לפיד, על רקע הסכם הגרעין המסתמן.
7 צפייה בגלריה
דדי ברנע ויאיר לפיד
דדי ברנע ויאיר לפיד
לפיד וברנע. רה"מ ביקש הבהרות
בתוך כך, לפיד מתכוון לזמן בימים הקרובים את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לשיחת עדכון נוספת בעקבות הסכם הגרעין המתגבש וההתקרבות בין איראן לארה"ב, שמדאיגה מאוד את ירושלים. אחרי פרסום הדיווח על כוונת לפיד לזמנו, התקשר ראש המטה של נתניהו צחי ברוורמן למזכיר הצבאי במטרה לתאם פגישה בין השניים. זאת תהיה שיחת התדרוך השנייה שמתקיימת בין השניים מאז שנכנס לפיד ללשכת ראש הממשלה. נתניהו, נזכיר, סירב לקבל תדרוכים מלפיד ודרש שהמזכיר הצבאי יעדכן אותו - אך במבצע "עלות השחר" התרצה, והתקיימה בין השניים שיחת עדכון ראשונה.
בינתיים, ישראל ממשיכה ללחוץ על ארה"ב להקשיח עמדות מול איראן. אתמול נועד שר הביטחון בני גנץ עם היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן בבית הלבן והביע את התנגדותה של ממשלת ישראל להסכם המתהווה עם איראן. גורם ביטחוני בכיר אמר כי "אנחנו מתמודדים עם מציאות מורכבת, שנקלענו אליה בעקבות היציאה מהסכם הגרעין, וכתוצאה מכך תוכנית הגרעין התרחבה והגיעה לנקודה משמעותית ומאתגרת". הגורם הוסיף כי גנץ הבהיר שאופציה צבאית אמריקנית צריכה להיות על השולחן. לדבריו, "המסר נקלט, יש עוד מרחב תמרון".
7 צפייה בגלריה
בני גנץ וג'ייק סאליבן
בני גנץ וג'ייק סאליבן
גנץ וסאליבן
(צילום: יוסי מאי)

כוכב "רמזור" נירו לוי נפצע קשה בתאונת אופנוע בתל אביב

השחקן נירו לוי, שכיכב בין היתר בסדרת הטלוויזיה "רמזור", נפצע באורח קשה אתמול בתאונת דרכים בתל אביב. הוא פונה לבית החולים איכילוב, שם הוא נותח עד לשעות הערב ומצבו התייצב. התאונה אירעה אתמול אחר הצהריים, כשהשחקן רכב על אופנוע ברחוב הרב שלמה גורן בעיר ונפגע מרכב. החשד שנבדק הוא שנהג הטנדר שפגע בו פנה שמאלה מדרך נמיר לדרום, לכיוון מחלף ההלכה, ועבר באור אדום. רכב נוסף מאחורי הטנדר פגע אף הוא בלוי.
7 צפייה בגלריה
נירו לוי
נירו לוי
נירו לוי
(צילום: טל שחר)

דיווח: ישראל השמידה מחסן טילים איראני בחמישי

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם עדכן היום כי בתקיפה שיוחסה לישראל ביום חמישי בערב באזור מסיאף שבמערב סוריה הושמד מחסן טילים ששימש את משמרות המהפכה. מרכז המעקב העריך שבמחסן היו "יותר מאלף טילים", וציין כי פיצוצי המשנה אחרי התקיפה נמשכו כשש שעות. "במקום אוחסנו טילי קרקע-קרקע לטווח בינוני, שיוצרו במרכז למחקרים מדעיים במקום, תחת פיקוח של קצינים איראנים", דיווח מרכז המעקב, והדגיש כי "במקום היו גם טילים איראניים, שמועברים למחסן כבר חודשים".
תיעוד התקיפה באזור מסיאף

צה"ל: מחבלים ירו לעבר רכב ביטחון בשומרון, אין נפגעים

מחבלים פתחו באש אמש לעבר רכב ביטחון שאינו צבאי, שנסע סמוך להתנחלות שבי שומרון שמצפון-מערב לשכם. לא היו נפגעים. דובר צה"ל מסר כי הכוחות פתחו בסריקות אחר היורים. הפלסטינים דיווחו כי היה יותר מיורה אחד.

יו"ר ועדת הכספים: "תקציב החינוך גבוה מהביטחון - והתוצאות כמו עולם שלישי"

יו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו, הדהד היום את מסריו של ראש מפלגתו, שר האוצר אביגדור ליברמן, ותקף בחריפות את הסתדרות המורים על האופן שבו לדבריו היא מנהלת את המשא ומתן על הסכם השכר החדש. "זה שיש בחירות לא אומר שאפשר לסחוט אותנו", טען קושניר באירוע "שבתרבות" ברמת השרון, כשברקע איומי השביתה של המורים. "התקציב של המערכת יותר גבוה ממשרד הביטחון, התוצאות של התלמידים הם ברמת עולם שלישי, וכולם מתנהלים במדיניות בת יענה".

נחשף: מרגלת רוסייה הסתננה למעגל הקרוב של אנשי נאט"ו

ארגון התחקירים העצמאי Bellingcat, הפועל לחשוף שקרים ומזימות של שלטונות רוסיה, דיווח בסוף השבוע כי הצליח לחשוף מרגלת רוסייה שהסתננה אל המעגל הקרוב של אנשי נאט"ו המוצבים באיטליה, תוך שהיא מתחזה למעצבת תכשיטים מפרו. לפי הדיווח, שפורסם במקביל בכמה עיתונים אירופיים בכירים, בהם "דר שפיגל" הגרמני ו"לה רפובליקה" האיטלקי, במשך שנים הצליחה המרגלת להיכנס לאירועים יוקרתיים של נאט"ו ושל הצי האמריקני ולרקום קשרים וחברויות עם אנשי הברית הצפון-אטלנטית, בהם כאלה החשופים למידע סודי.
7 צפייה בגלריה
מרגלת לכאורה של רוסיה שהתקרבה ל אנשי נאט"ו באיטליה אולגה קולובובה השתמשה בשם מריה אדלה קוהפלדט ריברה
מרגלת לכאורה של רוסיה שהתקרבה ל אנשי נאט"ו באיטליה אולגה קולובובה השתמשה בשם מריה אדלה קוהפלדט ריברה
הסוכנת הרוסייה שלפי התחקיר הסתננה לאירועי נאט"ו ויצרה קשרים

הפשיטה על אחוזת טראמפ: "נמצאו מסמכים שעלולים לסכן מקורות מודיעין"

משרד המשפטים האמריקני פרסם אמש את הגרסה המצונזרת של תצהיר צו החיפוש לאחוזת מאר א-לאגו שבבעלות נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. הפשיטה נערכה לאחר שבמשרד חשדו שהמסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו עלולים לסכן מקורות או סוכנים סודיים. בנוסח שהוגש לבית המשפט נכתב כי "אילו המסמכים היו נופלים לידיים הלא נכונות, הם היו יכולים לחשוף פרטים רגישים על מקורות מודיעין אנושיים או שיטות עבודה של סוכנויות ריגול".
7 צפייה בגלריה
תצהיר החיפוש שערך ה-FBI באחוזת טראמפ
תצהיר החיפוש שערך ה-FBI באחוזת טראמפ
תצהיר החיפוש שערך ה-FBI באחוזת טראמפ
(צילום: AP)

מוסקבה שורפת גז שיועד לאירופה: "אין לה למי למכור"

רוסיה החלה בחודשים האחרונים לשרוף כמויות עצומות של גז במתקן סמוך לגבול שלה עם פינלנד. כך דיווחה אמש רשת BBC, על סמך תחקיר של מומחים ששותף עמה. הגז, כך מעריכים אותם מומחים, היה מיועד במקור עבור גרמניה – שאליה ואל מדינות רבות אחרות באירופה התלויות בגז הרוסי צמצמה מוסקבה באופן משמעותי את אספקתו, בצעד שבמערב בטוחים כי מטרתו לנקום על הסנקציות שהוטלו עליה בעקבות פלישתה לאוקראינה. מיגל ברגר, שגריר גרמניה בבריטניה, אמר ל-BBC כי הוא סבור שהסיבה היא שרוסיה מתקשה למצוא לקוחות אחרים לגז שלה.
7 צפייה בגלריה
להבת אש שנגרמת משריפה של גז ב רוסיה באזור פורטוביה כפי שהיא נראית מ מפרץ פינלנד
להבת אש שנגרמת משריפה של גז ב רוסיה באזור פורטוביה כפי שהיא נראית מ מפרץ פינלנד
גז שנשרף במתקן הרוסי בפורטוביה, בצילום ממפרץ פינלנד הסמוך
(צילום: רויטרס)

ילדה נפצעה קל-בינוני מפגיעת קליע תועה בבנימין

בת 6 נפצעה באורח קל-בינוני מפגיעת קליע בזמן ששיחקה בחצר ביתה. לפי צה"ל, ככל הנראה מדובר בירי תועה מכיוון קלנדיה. במד"א מסרו שהילדה פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים כשהיא "בהכרה מלאה ויציבה".

סמים בשווי 2 מיליון שקל נתפסו בגבול מצרים

לוחמי צה"ל מהחטיבה המרחבית פארן סיכלו הבוקר ניסיון הברחת סמים נוסף בגבול עם מצרים. דובר צה"ל מסר כי הלוחמים תפסו שני שקים שבהם נמצאו כ-50 ק"ג סמים בשווי מוערך של כשני מיליון שקלים. לפי תמונות השקים שפרסם צה"ל, על אחד מהם נכתב בערבית כי הוא מכיל פולי קפה. הסמים הועברו למשטרת ישראל, אך לא נמסר באילו סמים בדיוק מדובר.
7 צפייה בגלריה
חצאים השקים שנתפסו על ידי הלוחמים
חצאים השקים שנתפסו על ידי הלוחמים
השקים שנתפסו בגבול מצרים, ובתוכם הסמים בשווי שני מיליון שקלים
(צילום: דובר צה"ל )

יחמור תקף מטייל שניסה לצלם אותו במעיין בהרי ירושלים

רשות הטבע והגנים דיווחה הבוקר כי מטייל בשמורת הטבע הר הטייסים שבהרי ירושלים נפצע באורח קל, כאשר הותקף על ידי יחמור במעיין במקום. המטייל הותקף כשהתקרב אל היחמור על מנת לצלם אותו, בזמן שזה שתה מים מהמעיין. האיש נפצע בידיו וטופל במקום, בלי שנזקק לפינוי לבית חולים. לפי רשות הטבע והגנים, היחמור נמצא כעת בעונת הייחום שלו.
יחמור תקף מבקר בשמורת הטבע עין טייסים
(צילום: דוברות רשות הטבע והגנים)

תחזית מזג האוויר: עומס חום כבד וממושך

לאחר ההתחממות היום, עומס החום יתגבר מדי יום בשבוע הבא. רביעי יהיה היום החם ביותר מאז תחילת הקיץ. הטמפרטורות החזויות הלילה: ירושלים 21, תל אביב 26, חיפה 24, באר שבע 22, צפת 22, קצרין 24, טבריה 24, נצרת 23, עפולה 24, בית שאן 25, לוד 24, אשדוד 26, עין גדי 29, מצפה רמון 21, אילת 26.