ראש הממשלה נפתלי בנט יצא אתמול (יום ראשון) למתקפה בעקבות "תחקיר הטייק-אווי" של אילה חסון בחדשות רשת, והציג נתונים שלפיהם הוצאותיה של משפחתו על חשבון המדינה הן כשליש מהוצאותיה של משפחת נתניהו. אחרי מתקפת הנגד מצד הליכוד, אמר הבוקר שר התפוצות נחמן שי כי בנט לא חי חיים ראוותניים - אך הדגיש כי אינו יכול לבטל את הטענות: "מדובר בכסף ציבורי, אני מקווה שזה ייבדק ויידון בפורומים המתאימים".
3 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
"לראות את הדברים בהקשר רחב יותר". נחמן שי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
טקס חנוכת המרכז הרפואי לשיקום עדי נגב נחלת ערן
טקס חנוכת המרכז הרפואי לשיקום עדי נגב נחלת ערן
בליכוד זעמו על ההשוואה לנתניהו. בנט
(צילום: חיים הורנשטיין)
לדברי שי, "אני מאוד לא אוהב את העיסוק בנושא הזה. עם כל הכבוד, אני מאמין שלמדינת ישראל יש נושאים חשובים יותר לדון בהם. עם זאת, מדובר בכסף ציבורי, ולכן אני לא יכול לבטל את זה. אני מכיר את בנט ויכול להעיר שהוא אדם צנוע, שלא חי בדרך ראוותנית. מעולם לא הבחנתי בגינונים כאלה אצלו, אבל שוב - איני יודע, ורמת הדיון בנושא הזה הגיעה לפרטים מאוד אישיים".
שי הוסיף: "אני מרגיש שהסוגיה חשובה בדרכה, כי דין פרוטה כדין מאה, וצריכים להיות כללים ברורים ופיקוח. אבל בנקודה הזו אני מפסיק וחושב שצריך לעסוק בענייני המדינה, שבסופו של דבר - בפרופורציה - יותר חשובים ומרכזיים. אני לא מבטל את הסוגיה, אבל צריך לראות את הדברים בהקשר הרחב יותר".
שי התייחס גם לכך שחבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה כינה אותו "דובר אש"ף", אחרי שטען בריאיון שהסטטוס-קוו בהר הבית השתנה בעקבות עלייה של יותר יהודים אליו. "להר הבית יש כללים, מתי נכנסים ואיך נכנסים. אלה כללים שנקבעו מזמן ואסור לשנות אותם כי הר הבית הוא מקום רגיש. רוב הציבור לא יודע את זה בכלל, אז צריך להזכיר. יש שעות מסוימות שבהן מותר להיכנס להר הבית בקיץ ובחורף, בימים מסוימים, עם מה מותר להיכנס ואיך. בדברים האלה יש חשש לשינוי ועל זה יצא הקצף, ואנחנו צריכים להרגיע את הרוחות כי אין לנו עניין בהתלקחות והתפוצצות בהר הבית. יש פה וויכוח דתי ארוך ימים עם היהודים שמבקשים לעלות להר ולא מקבלים את הפסיקה הרבנית שאוסרת על זה".
עם זאת, שי הדגיש כי עליית היהודים אינה סיבה למהומות ולעימותים אלימים. "היסטורית, לצעירים הערבים תמיד הייתה נטייה למהומות ולהתפרעויות, התמודדנו עם זה עשרות שנים", אמר. "חייבים לטפל במתבצרים בהר הבית ביד חזקה פעמיים, כי הם עושים טרור במקום הקדוש ביותר וכי הם פועלים לערער את כל הסדרים והחיים המשותפים. המשטרה פעלה שם בזהירות, הייתי מעדיף שלא תיכנס לתוך המסגד אבל לא הייתה ברירה. הולכים שם על קצות האצבעות".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד התייחס הבוקר באולפן לפער בין ההוצאות של משפחת בנט להוצאות של משפחת נתניהו וטען כי "יש כאן אדם שהפך את הבית הפרטי שלו למעון רשמי, בניגוד לחוק, ובזבז על זה כבר 50 מיליון שקל. אין בבית הזה אירועים רשמיים או פגישות רשמיות. במעון של נתניהו בבלפור היו אירועים רשמיים ופגישות, זה תפקידו של ראש הממשלה. יחי ההבדל הקטן. בנט מבזבז עשרות אלפי שקלים בחודש על טייק-אווי למשפחה שלו, לצרכי חזירות בלבד".
יש להדגיש כי בניגוד לטענות הליכוד, עלות שיפוץ הבית ברעננה לא עומדת על 50 מיליון שקלים, אלא על 15-13 מיליון שקלים, וממילא לא מדובר בשיפוץ הבית הפרטי עצמו, אלא שיפוץ שנוגע לאבטחה ולאמצעי תקשורת. הליכוד טוען גם שהמדינה השקיעה אפס שקלים בשיפוץ ביתו של נתניהו, וגם טענה זו לא נכונה. לפי פרסומים שונים, שלא הוכחשו, משרד רה"מ בתקופת נתניהו השקיע מיליוני שקלים בשיפוץ ביתו הפרטי בקיסריה, ובתיקונים שדרשה משפחת נתניהו כמו בבריכה ובתריסים.
3 צפייה בגלריה
ח"כ שלמה קרעי
ח"כ שלמה קרעי
"בנט איבד את כל הגבולות". ח"כ קרעי
(צילום: אבי מועלם)
לטענת קרעי, בנט "משביח את הנכס הפרטי שלו ברעננה במקום לדפוק על השולחן ולהגיד שראש ממשלת ישראל צריך לגור בבלפור, שם המעון הרשמי". לדבריו, "עד היום, שנה שלמה, לא נקפו אצבע בשיפוץ בבלפור - וסיימו כבר להתאים את הבית הפרטי של בנט ברעננה. זאת אומרת, יש כאן יד מכוונת. אתה לא יכול לגור בבית פרטי ולבזבז עשרות אלפי שקלים מהציבור כשאתה טוען שאתה לא זקוק לשקל מהמדינה".
כשנשאל אם בנט צריך להחזיר את הכספים האלה, השיב כי "טוב אם בנט היה קם ואומר 'טעינו, החשבוניות הוגשו לא בידיעתי, אני עוצר את זה כאן ועכשיו, אני לא מאכיל את המשפחה הפרטית שלי על חשבון הציבור בבית הפרטי שלי ברעננה'. במקום זאת הוא אישר את הנתונים ולמעשה אמר 'כן אנחנו נהנתנים, אבל ביבי'. זה מגוחך".
על אמירתו של בנט, שלפיה "אני לא ביבי, רעייתי לא שרה, ילדיי אינם יאיר", אמר קרעי: "הוא היה רוצה להיות ביבי, ורעייתו וילדיו היו רוצים להיות רעייתו וילדיו של נתניהו. במקום להגיב באופן ענייני בנט משמיץ את אשתו וילדיו של נתניהו, הדבר הזה הוא פשוט מראה לאיזה דיוטה תחתונה האיש הזה ירד. הוא איבד את כל הגבולות ולא מסוגל להתמודד עם ביקורת עיתונאית פשוטה בלי לרדת לרפש ולביבים של התכתשות עם אשתו וילדיו של נתניהו".
כשנאמר לקרעי על כך שנתניהו עצמו התעסק באשתו, בילדיו ובאביו של בנט, ובין היתר דרש לקדם כתבות נגדם בוואלה, השיב קרעי: "אני לא זוכר את הפרטים המדויקים, הוא התייחס למשהו שאשתו - כמי שמייצג את הציונות הדתית - עשתה משהו שלא ראוי כשאת ראש הציונות הדתית. העיסוק היה בצלחת שהיא הכינה, לא במה שהיא אוכלת".
המעון הרשמי בבלפור, נזכיר, עומד נטוש מאז חודש יולי, אז פינה אותו נתניהו. מאז חלפו תשעה חודשים, אך השיפוצים במקום שכבר אושרו בעלות של כ-35 מליון בכלל לא החלו - ותקועים בשלב התכנוני. התירוץ הרשמי הוא שהליכי התכנון ועבודת השיפוצים תקועים בגלל עיצומים במשרד הביטחון, אך מבקריו של בנט טוענים כי הסיבה לכך היא שהוא כלל לא מעוניין לעבור למעון הרשמי.