השקט הופר: חרדי נדקר בשער שכם, המחבל נורה במקום

צעיר חרדי נדקר זמן קצר לפני צאת השבת בשער שכם בירושלים. המחבל נורה למוות בעודו שוכב על הקרקע ע"י לוחמי מג"ב שהיו באזור. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום טיפלו בפצוע ופינו אותו לבית החולים שערי צדק.

11 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפיגוע בירושלים, המחבל מנוטרל[
תיעוד מזירת הפיגוע בירושלים, המחבל מנוטרל[
המחבל המנוטרל שוכב על הקרקע
במקום התפתחו הפרות סדר מול כוחות הביטחון, והמשטרה פיזרה את המתפרעים עם רימוני הלם.

סוף שבוע מדמם בכבישים

מאתמול בצהריים נהרגו שמונה בני אדם בכבישי ישראל. כמעט חצי שעה לפני צאת השבת, רכב ישראלי ורכב פלסטיני התנגשו בצומת עופרים שבבנימין, לאחר שככל הנראה הרכב הפלסטיני ביצע פרסה במקום עם קו הפרדה רצוף - והרכב הישראלי התנגש בו בעוצמה. במקום נקבע מותם של שלושה בני אדם: אחמד סאלם שלש ובן דודו זיאד אבראהים שהגיעו מכיוון הכפר שוקבא, וילד ישראלי בן 3 שהיה ברכב עם משפחתו.

11 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת תאונת הדרכים בצומת עופרים
תיעוד מזירת תאונת הדרכים בצומת עופרים
זירת התאונה בבנימין
(צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש)
11 צפייה בגלריה
אחמד סאלם עוד שלשל וזיאד אבראהים שלש
אחמד סאלם עוד שלשל וזיאד אבראהים שלש
נהרגו במקום. אחמד סאלם זיאד אבראהים שלש
11 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת תאונת הדרכים בצומת עופרים
תיעוד מזירת תאונת הדרכים בצומת עופרים
(צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש)
אחותו של הילד, כבת 9, פונתה במצב קריטי לבית החולים בילינסון יחד עם אביה שהיה במצב קשה. האם, שנמצאת בהריון מתקדם, פונתה לבית החולים תל השומר במצב קשה גם כן. במהלך סוף השבוע נאבקו הרופאים על חייהם. מצבו של האב, שנותח בבילינסון, התייצב מעט - אך עדיין מוגדר קשה.
בשעות הלילה המאוחרות נהרגו שלושה צעירים מחיפה, ראג'ח חיג'אזי, מאהר חמאד ומחמוד קלק, שהתהפכו עם ג'יפ מסוג BMW בחזרה מבילוי בכביש 70, סמוך לטמרה שבגליל התחתון. המשטרה מסרה כי מחקירת התאונה עלה שהרכב סטה מהנתיב, פגע במדרכה ובמעקה בטיחות ובהמשך פגע בעמוד בטון והתהפך.
11 צפייה בגלריה
ראג'ח חיג'אזי, מאהר חמאד ומחמוד קלק שנהרגו בתאונת הדרכים בצומת טמרה
ראג'ח חיג'אזי, מאהר חמאד ומחמוד קלק שנהרגו בתאונת הדרכים בצומת טמרה
נהרגו בחזרה מבילוי. ראג'ח חיג'אזי, מאהר חמאד ומחמוד קלק
11 צפייה בגלריה
הרכב המחוץ בזירת התאונה
הרכב המחוץ בזירת התאונה
הרכב המעוך של שלושת הצעירים
11 צפייה בגלריה
הטרקטור שהתהפך
הטרקטור שהתהפך
אמין בדארנה וזירת התאונה בעראבה
ביום שישי בצהריים נהרג אלחמדה סעיד סולימן, בן 58 משגב שלום שהתהפך עם רכבו בצומת אוהלים שמדרום לבאר שבע, ומותו נקבע במקום. כמו כן, אמין בדארנה שנפצע אנושות בהתהפכות טרקטור ביישוב עראבה שבגליל מת מפצעיו כעבור כמה שעות במרכז הרפואי לגליל בנהריה.

הגבלות באירופה לקראת חג המולד

כמה ממדינות אירופה הודיעו על הגבלות חדשות לקראת חג המולד כדי למנוע התפשטות נרחבת עוד יותר של הנגיף. בגרמניה, שם אובחנו ביממה האחרונה יותר מ-64 אלף מאומים, הזהיר שר הבריאות מפני "שיא עצוב" במספר חולי הקורונה במצב קשה שעלול להגיע לקראת החג. ברלין הכריזה כי החל מיום רביעי הקרוב לא-מחוסנים לא יוכלו להיכנס לשוקי חג המולד. המועדונים בברלין יישארו פתוחים, אך המבקרים לא יוכלו לרקוד בהם. בבלגיה החליטה הממשלה לסגור את בתי הספר שבוע מוקדם יותר ולהוציא את התלמידים לחופשה, בעוד שגם באירלנד ייסגרו המועדונים.
11 צפייה בגלריה
שלט הנחיות בכניסה לשוק חג המולד בברלין
שלט הנחיות בכניסה לשוק חג המולד בברלין
עמדת בידוק בשוק חג המולד של ברלין
(צילום: EPA)
בנורבגיה, שם אובחנו 13 חיוביים לזן האומיקרון במסיבת חג המולד באוסלו בשבוע שעבר, הודיעו כי הם חווים תסמינים קלים בלבד. למרות זאת, הממשלה החליטה להטיל הגבלות באוסלו והאזור כדי למנוע התפשטות נרחבת יותר של הזן. במקביל, באיטליה דיווחו על עובד במערכת הבריאות שניסה להתחמק מחיסון נגד קורונה - והתייצב במתחם חיסונים עם זרוע מסיליקון. בעיתון האיטלקי "לה רפובליקה" דווח כי לא מדובר במקרה הראשון שבו ניסו להשתמש באיברים מדומים כדי להימנע מקבלת החיסון.
אך יש גם מסר מרגיע: בארגון הבריאות העולמי מדווחים כי עד כה לא דווח על מקרה מוות כתוצאה מזן האומיקרון. המדענית הראשית של הארגון, סומיה סוומינתן, אמרה כי המצב בעולם שונה מאוד מזה שהיה לפני כשנה, אף שלפי שעה לא ברור בוודאות מה הם מאפייני הזן החדש, או אם הוא מצליח להתגבר על החיסונים. "הווריאנט מידבק מאוד", אמרה סוומינתן, בהתבססה על המידע שהגיע מדרום אפריקה שבה אותר הזן לראשונה אך הוסיפה כי "לא צריך להיכנס לפאניקה".

אווירה פסימית בשיחות הגרעין. ארה"ב: "איראן לא רצינית"

אחרי הלחץ הכבד מצד ישראל, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן הבהיר בסוף היום החמישי לסבב השיחות בין איראן למעצמות כי וושינגטון לא תאפשר לטהרן לגרור את השיחות בזמן שהיא מתקדמת בתוכנית הגרעין שלה. גם בבית הלבן אמרו שהאיראנים לא פועלים למציאת פתרון.

בלינקן אמר כי "סבב השיחות הסתיים כי איראן לא מתנהגת ברצינות בכל הנוגע לחידוש הסכם הגרעין", והזהיר כי אם המגעים המדיניים ייכשלו - לוושינגטון "יש אפשרות אחרות". גם נשיא צרפת עמנואל מקרון, שנפגש לאחרונה עם שר החוץ יאיר לפיד, הודה שהוא מתקשה לראות כיצד מגבשים הסכם מבלי שישראל ומדינות המפרץ יהיו מעורבות. עם זאת, שליח האיחוד האירופי וסגן הממונה על יחסי החוץ, אנריקה מורה, אמר כי השיחות יתחדשו במהלך השבוע הבא - וכי מבחינתו הזמן לכך אינו מוגבל. האיראנים עצמם מתכוונים להישאר בווינה לקראת הפגישות הבאות.

דיווח: טלפונים של עובדי מחלקת המדינה נפרצו ע"י תוכנה של NSO

סוכנות הידיעות רויטרס חשפה אמש כי לפחות תשעה עובדים של מחלקת המדינה האמריקנית היו תחת מעקב בחודשים האחרונים לאחר שהאייפונים שברשותם נפרצו על-ידי תוכנת ריגול שפותחה על-ידי חברת NSO הישראלית, שרק לאחרונה הוכרזה כפועלת בניגוד לאינטרסים של ארצות הברית.
מדובר בפריצה הנרחבת ביותר שהתבצעה נגד עובדי הממשל האמריקני באמצעות תוכנה של NSO, שהצהירה בעבר כי כלי הריגול שלה נועדו למאבק בטרור או בפשיעה חמורה, אך לא ידוע עדיין מי הזמין את המעקב עצמו. בחברה הצהירו כבר בעבר כי תוכנת הפריצה לא פועלת על מכשירי טלפון אמריקניים עם הקידומת 1+ של ארצות הברית, אולם במקרה המדובר הטלפונים שהיו תחת מעקב היו עם מספר מקומי של אוגנדה. עם זאת, שני גורמים המעורים בפרטים אמרו כי מכשירי האייפון שנפרצו היו מזוהים עם עובדי ממשל, כיוון שהיו מקושרים לכתובות מייל עם סיומת רשמית של מחלקת המדינה.
בחברה מסרו בתגובה כי "התחייבנו בעבר שבכל מקרה בו יעלה חשד כי לקוח החברה עשה שימוש לרעה במערכות שנמכרו לו, תפתח החברה בחקירה ותנתק את המערכות באם יתברר כי החשד נכון. אמש, לאחר שקיבלנו תלונה כי קיים חשד שטלפונים אוגנדיים הנמצאים בשימוש נציגי ממשל אמריקנים במדינה נפרצו, פתחנו בחקירה ועוד בטרם השלמתה ועל רקע חומרת הטענות, ניתקנו באופן מיידי את הלקוחות הרלוונטיים לתלונה.
"ניתוק מיידי זה התבצע למרות שלא קיימת שום אינדיקציה כי הם נפרצו ע"י טכנולוגיה שלנו. גם בטענות שהועברו ע"י כלל הגורמים המעורבים, צוין מפורשות כי לא קיימת כל אינדיקציה וודאי שלא קיימת כל הוכחה לשימוש בטכנולוגיה שלנו ע"י הלקוחות. יודגש כי תוכנת פגסוס מותקנת על בסיס מספרי טלפונים וזו שלנו מנועה טכנולוגית מלפעול על מספרים אמריקניים. במקרה זה אין המדובר במספרים אמריקניים ואין ולא היתה לחברה כל דרך לדעת מי הגורמים שנוטרו ע"י לקוחותינו. באם הדברים יתבררו כנכונים, נפעל מול הלקוחות הרלוונטיים בהליכים משפטיים נוספים".

שלושה חודשים אחרי שהובא ללא רשות לארץ: איתן בירן שב לאיטליה

איתן בירן בן ה-6, שאיבד לפני כחצי שנה את הוריו עמית וטל ואת אחיו הקטן טום באסון הרכבל, עזב אמש את ישראל יחד עם דודתו מצד האב והמריא איתה אל ביתה באיטליה.
11 צפייה בגלריה
משפחת בירן על רקע מקום האסון
משפחת בירן על רקע מקום האסון
משפחת בירן
(צילום: EPA)
"אחרי 84 ימים מאז שהורחק מביתו שלא כדין, ישוב כעת איתן לשגרת חייו, לכל המסגרות הרפואיות, הטיפוליות והחינוכיות, לחבריו בשכונה ובבית הספר, לקהילה שבה גדל, ולחתול האהוב שלו אוליבר", נמסר מטעמה של הדודה, איה בירן-נירקו. במשפחה הוסיפו כי "איתן חוזר לאיטליה יחד עם האפוטרופוסית החוקית שלו, בעלה ובנותיהם. הוא חוזר לבית דודתו, שנמצא סמוך לבית שבו גדל מאז שהיה בן חודש ימים, בית הוריו המנוחים, אשר בנוסף צמוד גם לבית סבו וסבתו מצד אביו הממתינים שם לשובו"

השף טום אביב נחקר שתקף גבר שתקף כלב

השף המוכר עוכב על-ידי המשטרה לאחר שהיכה גבר שתקף את כלבו מחוץ למסעדה שבבעלותו בתל אביב. כעבור כמה שעות שוחררו השניים לביתם.
11 צפייה בגלריה
הפוסט שפרסם טום אביב באינסטגרם
הפוסט שפרסם טום אביב באינסטגרם
אביב פרסם את תמונת הכלב שהוכה
(צילום: אביגיל עוזי, מתוך אינסטגרם)
בפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו כתב אביב כי "אומנם נגד אלימות מכל סוג שהיא, אך לפעמים היא הכרחית. אדם המתעלל בבעל חיים חסר ישע עובר מבחינתי גבול שאין עליו מחילה. משטרת ישראל פעלה כשורה ובצורה מכובדת ורק עשתה את עבודתה, אך הבעיה הגדולה היא בחוק. בעלי הכלב שהתעלל נעצר גם הוא, אבל לצערי על-פי חוק הכלב יחזור אליו מיידית. במדינת ישראל, כאשר יש חשד לתקיפה או איומים בין בני אדם, צו הרחקה הוא הדבר הראשון שעושים, אך לצערי היחס של החוק לחיות הוא שונה. אני מתנצל, לא בגלל מה שעשיתי, אלא בגלל שזה לא ישנה כלום".