9 צפייה בגלריה
לידר סויסה יפה  סיגל אטיאס  פולינה וייסמן  דריה לייטל  ורה פליצנטה   אדיסי אלבנה ביאן עבאס
לידר סויסה יפה  סיגל אטיאס  פולינה וייסמן  דריה לייטל  ורה פליצנטה   אדיסי אלבנה ביאן עבאס
שמונה הנרצחות - שלוש מהן נרצחו רק בשמונת הימים האחרונים
(צילום: shutterstock)
אדיסי אלבנה (29) נמצאה ללא רוח חיים ביום שישי האחרון בדירה בקריית אתא. לפי החשד בן זוגה בן ה-39 התנפל עליה ודקר אותה דקירות מרובות בכל חלקי גופה. בחקירתו, הוא קשר עצמו לרצח. לטענתו, פגע בבת זוגו בעקבות ויכוח שהתגלע בין השניים. אלבנה, שעלתה לארץ מאתיופיה לפני כשנה, הותירה אחריה בן - נער בן 13, שנמצא עדיין באתיופיה.
אלבנה היא הנרצחת השמינית מתחילת השנה, והממשלה, שנמצאת במרתון חקיקה סביב המהפכה המשפטית, לא קידמה עד כה שום צעד כדי למנוע את הרצח הבא, ולא ברור אם מאבק זה בכלל נוכח בסדר העדיפויות הממשלתי. שלוש מתוך שמונה הנשים, נרצחו רק בשמונת הימים האחרונים. אלו הנרצחות מתחילת השנה.

9 צפייה בגלריה
לידר סוויסה יפה ז"ל
לידר סוויסה יפה ז"ל
נרצחה מחוץ לדירתה בלוד על פי החשד בידי השכן, לידר סוויסה יפה
לידר סוויסה ז"ל, 33, נרצחה מחוץ לדירתה בלוד על פי החשד בידי השכן יעקב חיימוביץ' (41). חיימוביץ' מואשם ברצח בנסיבות מחמירות, ובאישום מתואר כי דקר למוות את סוויסה לאחר שהתלונן פעמים רבות על "רעש" שעלה מדירתה. אמה, שהמתינה לה כדי לקחת אותה לטיפולי פוריות בבית החולים, זיהתה שמשהו מתרחש ונכנסה פנימה - ואז ראתה את בתה מוטלת ללא רוח חיים בחדר המדרגות.
9 צפייה בגלריה
משה אטיאס
משה אטיאס
נרצחה בביתה בלוד על ידי בעלה, סיגל ברכה אטיאס
סיגל ברכה אטיאס ז"ל, 53, נרצחה בביתה בלוד על ידי בעלה משה אטיאס (53). מכתב האישום עולה כי בבוקר הרצח בשעות הבוקר המוקדמות, החליט הבעל על פי החשד להמית את אשתו באמצעות משקולת של חמישה ק"ג המיועדת לאימוני כושר. בזמן שישנה במיטתם, הטיח בעוצמה את המשקולת בראשה כשבע פעמים. בהמשך לקח סכין מהמטבח, חזר לחדר השינה ודקר אותה בפניה, בצווארה ובחזה על מנת לוודא את מותה.
9 צפייה בגלריה
צללית של אישה
צללית של אישה
נרצחה בביתה בנס ציונה על ידי אחיה, אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
צעירה בת 27, ששמה אסור לפרסום נרצחה בביתה בנס ציונה על ידי אחיה. מכתב האישום עולה כי בחודש שעבר הנאשם חשד באחותו שהיא גונבת ממנו קנאביס ולכן החליט לגרום למותה. על פי החשד, לקח סכין מאחת ממגירות המטבח תוך שהוא מקלל אותה: "תפסיקי לשקר לי". היא הצליחה להשתחרר מאחיזתו ורצה לחדרה תוך שהוא רודף אחריה. השניים הגיעו לחדרה - שם הוא רצח אותה.
9 צפייה בגלריה
פולינה וייסמן
פולינה וייסמן
נרצחה בביתה באשדוד על ידי צעיר על רקע סכסוך כספי, פולינה וייסמן
פולינה ויסמן ז"ל, 41, נרצחה על פי החשד על ידי ישראל אלישע (23) בביתה באשדוד לפני כחודש. היא אותרה כשעל גופה סימני אלימות ומותה נקבע בבית החולים. מחקירת המשטרה עלה כי ביום הרצח התעורר ויכוח כספי בין השניים, הוא עזב את דירתה של ויסמן ושב אליה לאחר זמן קצר, לאחר שהצטייד בכובע, כפפות וכלי הרצח והרג אותה.
9 צפייה בגלריה
ביאן עבאס שנורתה מכדור תועה בביתה בכפר כנא
ביאן עבאס שנורתה מכדור תועה בביתה בכפר כנא
נורתה למוות בביתה בכפר כנא מירי תועה מול ילדיה, ביאן עבאס
ביאן עבאס, 29, נורתה למוות בביתה בכפר כנא מירי תועה מול ילדיה. תושבי הכפר סיפרו כי בימים הסמוכים למותה התרחשו באותה שכונה כמה מקרי ירי לעבר בתים וכלי רכב כחלק מסכסוך דמים מתמשך, ומנהיגי הקהילה ניסו ללא הצלחה להרגיע את הרוחות.
9 צפייה בגלריה
דריה לייטל
דריה לייטל
נרצחה על פי החשד על ידי בעלה בביתה בחיפה, כששלוש בנותיהם בחדר סמוך, דריה לייטל
( מתוך פייסבוק)
דריה לייטל ז"ל, 31, נרצחה על פי החשד על ידי בעלה ג'וסיה דניאל לייטל, כששלוש בנותיהם הקטנות ישנות בחדר הסמוך בביתם בחיפה. בעבר כבר נאשם הבעל באיומים על דריה. בכתב האישום בגין איומים שהוגש נגדו נכתב כי הוא איים עליה "אני ממש רוצה להרוג אותך, יש לך מזל שהבנות פה". בדיון האחרון בפרשה, בינואר, הבעל הודה במעשה - ונשלח לקבלת תסקיר שירות מבחן.
9 צפייה בגלריה
ורה פלצינטה נרצחה על-ידי בן זוגה
ורה פלצינטה נרצחה על-ידי בן זוגה
נרצחה בביתה בתל אביב על פי החשד בידי בן זוגה, ורה פלצינטה
(צילום: מתוך פייסבוק)
ורה פלצניטה ז"ל, 61, נרצחה על פי החשד בדירתה בתל אביב על ידי בן זוגה ולדימיר מישין. היא נמצאה מוטלת בחדר המדרגות עם חבלות ראש קשות והייתה מאושפזת במשך שבוע ימים בבית החולים איכילוב עד שנאלצו לקבוע את מותה. בתה אמרה כי "ידעתי שאמא נמצאת במערכת יחסים אלימה. היא תמיד הגנה עליו, ומאוד נרתעה מהרעיון לדווח למשטרה".
9 צפייה בגלריה
אדיסי אלבה
אדיסי אלבה
על פי החשד, נדקרה למוות על ידי בן זוגה ביום שישי האחרון, אדיסי אלבנה
אדיסי אלבנה ז"ל, 29, נמצאה ללא רוח חיים בדירתה בקריית־אתא. לפי החשד גרמה זארו, בן זוגה בן ה־39, התנפל עליה ודקר אותה דקירות מרובות בכל חלקי גופה. בחקירתו טען שפגע בה בעקבות ויכוח. לדברי המשטרה לא היו תלונות קודמות בין בני הזוג, אך נגד החשוד התלוננה בעבר בת זוג קודמת.