1 צפייה בגלריה
ד"ר גיא רופא וארבע מהנשים
ד"ר גיא רופא וארבע מהנשים
ד"ר גיא רופא והמתלוננות
(מתוך פייסבוק)
נושמות לרווחה, בינתיים: 21 נשים סיפרו עד כה את החוויה הקשה שחוו בתוך ומחוץ לחדר הטיפולים של הגינקולוג ד"ר גיא רופא, שנודע בין היתר בזכות חשבון אינסטגרם שבו השיב לעשרות אלפי עוקבות על שאלות, שמונה תלונות הוגשו למשרד הבריאות ושלוש למשטרה - אך רופא ממשיך להכחיש ומגדיר זאת כהוצאת לשון הרע.
הערב (ראשון), רופא ביטל את כל התורים שנקבעו לתקופה הקרובה, והודיע למטופלות הרשומות אצלו הוא מפסיק את שירותי הרפואה בשל "סיבות אישיות". בהודעת SMS ששלח רופא לא ציין אם מדובר בהפסקה זמנית או קבועה. "צר לי על עוגמת הנפש הנגרמת לכן מכך", כתב. "אשתדל לתת מענה במייל כמיטב יכולתי".

העדויות נגד רופא - כתבות נוספות

מעשיו לכאורה של רופא, נזכיר, נחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" לאחר שמטופלות רבות סיפרו על הודעות מטרידות ופניות בעלות תוכן מיני ששלח להן ברשתות החברתיות, לצד מעשים פסולים לכאורה במהלך הבדיקות הרפואיות עצמן.
"הלב שלי קצת יותר שקט עכשיו", אמרה הדר, אחת המטופלות של רופא. "זה צעד משמח וראוי בדרך לחשיפת האמת הכואבת שלי ושל רבות אחרות כמות. זו אבן דרך שאני כל כך שמחה שהצלחנו להגיע אליה, כי לפני הפן הפלילי - צריך להזהיר ולשמור על בנות אחרות. וזה קורה, סוף סוף".

יולי, שסיפרה גם היא על פגיעה מצד הגינקולוג המוערך, נאחזת גם היא בתקווה שמטופלות נוספות התוודעו למעשיו - אך אינה מסתפקת בהודעה ששלח. "גיא רופא הפסיק את עבודתו הפרונטלית בקליניקה, אך ממשיך לתת ייעוצים במייל ויכול לתחזק קשרים ולהמשיך את פעולותיו בדרכים נוספות", אמרה.
"עצוב לי שהוא לא לוקח אחריות על המעשים ומתנצל על עוגמת הנפש מביטולי התורים, אך לא על העוול שנעשה למטופלות הנפגעות. נשאר רק לקוות שהמטופלות שלו התוודעו גם כן לכל המקרים וידעו להיזהר ולהישמר". מירב, שסיפרה אף היא על מעשיו של רופא, הסכימה עם יולי ואמרה כי היא שמחה על כך שנשים נוספות ניצלו מרופא עכשיו.

גל, שטופלה גם היא על-ידי רופא, אמרה שהיא מברכת על כך שהוא הפסיק את הטיפולים בקליניקה, אך הדגישה כי אדם שמנצל את סמכותו כדי לפגוע בנשים חייב להיות מטופל במישור המשפטי.
נפגעת נוספת בשם אביגיל, שרק אתמול הגישה נגדו תלונה, אמרה כי זהו עוד צעד קטן בדרך לאמת והצדק. "כל הפעולות שד"ר רופא נוקט בהן מצביעות על אשמה", אמרה. "אני מקווה שהצדק אכן ייעשה בסופו של דבר, ואני סומכת על בעלי התפקידים שיבצעו את עבודתם וימנעו את המשך הפגיעה. מקווה שכל התפתחות כזו מעודדת את הנפגעות הנוספות לפעול ואני מחזקת אותן לצאת להתלונן. הוא היה צריך מזמן לעזוב את התחום, כי רופא לא אמור להיות חבר של הפציינטית, אלא נטו רופא שמטפל בבעיה".
אנה, שהעידה אף היא על פגיעה מצד רופא, אמרה בתגובה להפסקת עבודתו: "זה משמח, במיוחד בשביל נשים שעוד מטופלות אצלו ושאולי עוד לא נחשפו לעדויות המזעזעות נגדו. כל הנשים שאזרו אומץ וחשפו את העדויות שלהן, עזרו לעוד נשים להבין מה קרה ועזרו למנוע את המקרים הבאים.
"מצד שני, אין פה ניצחון, מכעיס לראות את ההודעה הזו ולראות איך הוא ממשיך להכחיש את המעשים שלו ולהסיר מעצמו אחריות, את איכילוב הוא עזב לפני כמעט שנה בתנאים שלו, בלי שום התרעה למטופלות ושום אחריות אתית להמשך הטיפול בעשרות מטופלות אנדומטריוזיס, שמרפאת הכאב הייתה העזרה הרפואית היחידה שלהן. מכעיס שלקח שנה עד שהסיפור יצא לאור ושאיכילוב אפשרו לו לעזוב בשקט ולהמשיך לפגוע בנשים. עכשיו כשהסיפור בתקשורת ואין לו הרבה ברירה, הוא 'מחליט' להפסיק. ההודעה שלו ממשיכה להדגים בצורה בוטה חוסר אתיקה, חוסר אחריות והתכחשות מוחלטת למעשים שלו, אני מקווה שבעתיד הקרוב ד"ר גיא רופא יישאר רק רופא ולא ד"ר".