2 צפייה בגלריה
סא"ל דן שרוני בהארכת מעצר
סא"ל דן שרוני בהארכת מעצר
סא"ל דן שרוני
(צילום: יאיר שגיא)
בית הדין הצבאי המחוזי קבע אתמול (חמישי) כי סא"ל דן שרוני, שנאשם בכ-70 עבירות מין בגין צילום חיילות בסתר, ימשיך לשהות במעצר עד סיום שמיעת עדויות הנפגעות ממנו, או עד 1 ביוני - ולאחר מכן ישוחרר למעצר בית בפיקוח. התביעה הצבאית עדיין לא החליטה אם להגיש ערעור על ההחלטה, שהתקבלה בעקבות בחינת תסקיר מעצר עדכני של שירות המבחן בעניינו של שרוני.
שרוני נמצא במעצר זה כשנה וארבעה חודשים וחצי, מאז נובמבר 2021. הוא יצא לשתי חופשות, בנות 52 שעות ו-10 שעות. משפטו, שמתנהל כיום בפני בית הדין הצבאי, מצוי בשלב ההוכחות - ועד כה נשמעו 11 עדי תביעה, מהם שש נפגעות. דיונים רבים נוספים צפויים בפרשה. במטרה למנוע את עדותן בפני בית המשפט, הוחלט כי כ-20 מהנפגעות יגישו עדויות כתובות לבית הדין.
טרם ההחלטה המורה על שחרורו של שרוני למעצר בית נערך בעניינו תסקיר מעצר משלים. התביעה הצבאית התנגדה להפנייתו של שרוני לתסקיר משלים לשם בחינת השחרור למעצר בית.
2 צפייה בגלריה
החיילות שנפגעו בהארכת המעצר לסא"ל דן שרוני בבית הדין הצבאי בקריה תל אביב
החיילות שנפגעו בהארכת המעצר לסא"ל דן שרוני בבית הדין הצבאי בקריה תל אביב
כמה מהמתלוננות בדיון הראשון להארכת המעצר של שרוני, ב-2021
(צילום: יריב כץ)
בספטמבר האחרון הפרקליטות הצבאית חזרה בה מהסדר הטיעון עימו, שלפיו יתאפשר לו להשלים שנתיים נוספות בצבא ללא תפקיד כדי להיות זכאי לפנסיה צבאית.
לשרוני יוחסו עשרות פרטי אישום של פגיעה בפרטיות ועשרות פרטי אישום של מעשה מגונה. בנוסף, הוא מואשם בשלושה פרטי אישום של חדירה לחומר מחשב, פרט אישום של הפרעה לשוטר צבאי ופרט אישום של התנהגות שאינה הולמת. בתיק כולו ישנן 49 נפגעות ונפגעי עבירה בתיק, בהם 40 משרתות ומשרתים בצבא ותשעה אזרחים ואזרחיות. עם הנפגעים נמנים כמה חיילים ואזרחים שתועדו על ידי שרוני במצבים אינטימיים עם בנות זוגם. ברשותו של שרוני נמצאו מאות תמונות וסרטונים אינטימיים שאותם שמר באמצעי אחסון ניידים.