שלום, צעיר בן 28 מירושלים, נקלע יחד עם אשתו ובנו בן השבעה חודשים לזירת התאונה הטרגית אמש (חמישי) בירושלים, בה נהרגו אם ושתי בנותיה מאופקים. שלום, שמתנדב בזק"א, הבחין בצעירה, בת-שבע פלאי, שנפצעה באורח קשה בתאונה וניגש לטפל בה. לדבריו, היא סבלה מחבלות קשות מאוד ברגליה, ובאמצעות הציצית שלבש הוא שם לה חוסם עורקים - והציל את חייה.
בריאיון ל-ynet הוא שחזר את הרגעים הקשים: "הייתי בתחנה שנפגעה עם אשתי והילד. פתאום שמעתי רעש וראיתי אוטובוס דוהר ומעיף כל דבר שזז. אחזתי באשתי ובתינוק ולקחתי אותם משם. התחנה הייתה מלאה. האוטובוס נעצר והתחלתי לשמוע צרחות של ילדים שיוצאים מתחת לאוטובוס". הוא אמר לאשתו כי הוא הולך לבדוק האם יש פצועים מתחת לאוטובוס: "ראיתי שם אישה ותינוקת שכבר לא היו בחיים. זה מחזה קשה".
5 צפייה בגלריה
מתנדב זק"א מוציא את הציצית ומשתמש בה כחוסם עורקים לפצועה מהידרדרות האוטובוס
מתנדב זק"א מוציא את הציצית ומשתמש בה כחוסם עורקים לפצועה מהידרדרות האוטובוס
מתנדב זק"א מוציא את הציצית, רגע לפני הטיפול בבת-שבע
5 צפייה בגלריה
שלום תושב ירושלים מתנדב זק"א טיפל בפצועה בתאונת אוטובוס
שלום תושב ירושלים מתנדב זק"א טיפל בפצועה בתאונת אוטובוס
שלום, הצעיר מירושלים שטיפל בפצועה. "האוטובוס דהר והעיף כל דבר שזז"
לדבריו, לאחר מכן הבחין בפצועה הצעירה שהייתה בצד האוטובוס. "היא נפצעה בשתי הרגליים במצב קשה מאוד", אמר, "הוצאתי את הציצית שלי ועשיתי לה חוסם עורקים לרגל. אז הגיע עוד כונן ושם לה חסם עורקים ברגל השנייה והיא פונתה במצב קשה". בדרך לבית החולים היא איבדה את הכרתה, אך קרוב משפחתה שוחח עם שלום בן ה-28, ועדכן אותו שרופאיה אמרו להם שחוסם העורקים ששם לה "הציל לה את החיים".
הלל פלאי, שהפצועה קשה היא כלתו, אמר בשיחה עם ynet: "אנחנו מקווים שהשבת תביא את הבשורות והישועות ואור גדול. אנחנו מתפללים שבת-שבע תרגיש טוב. אנחנו מקבלים המון כוח ותמיכה והתגייסות של כל עם ישראל שמתפלל לרפואת בת-שבע". הוא עדכן כי מצבה עדיין מוגדר קשה, ובשעות האחרונות הוא מתחיל להתייצב: "היא מגיבה אלינו. עדיין לא מדברת אבל יש התקדמות. דיברתי עם שלום והוא סיפר לי על מה שקרה. אני מודה לו. מה שהוא עשה באמת ראוי להערכה רבה".
5 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
"מחזה קשה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
תיעוד התאונה
תיעוד התאונה
תיעוד התאונה

בתאונה נהרגו כאמור שלוש בנות משפחה, שושנה גלושטיין מאופקים, בת 40 שהייתה בהיריון מתקדם, ושתי בנותיה חיה-שרה (בת 7) וחנה (בת 3). הן הובאו היום בצהריים למנוחות בבית העלמין שמגר בירושלים, בנוכחות מאות בני אדם. במקביל, נחקר באזהרה נהג האוטובוס בחשד לגרימת מוות ברשלנות.
החשד הראשוני היה שהנהג לא הרים את בלם החניה (בלם היד), אבל הפרטים כולם עדיין אינם ברורים, כמעט יממה אחרי התאונה. הנהג שוחרר למעצר בית לחמישה ימים, מבלי שהובא מול שופט, לאחר שנחקר באזהרה. בחקירתו סיפר שהייתה תקלה בדלת תא המטען של האוטובוס, ולכן הוא הוריד את הנוסעים והעביר אותם לאוטובוס אחר. במטרה להתגבר על התקלה הוא סיפר כי נגע במערכת חירום חשמלית, מה שלפי גרסתו שחרר את הבלמים וגרם לאוטובוס להידרדר במורד הרחוב - עד הפגיעה הקטלנית בתחנת האוטובוס. נושא זה נמצא בבדיקה, ובוחני התנועה של מחוז ירושלים ממשיכים בחקירה.
5 צפייה בגלריה
יואב חדרי תושב אופקים נהרג ה כאשר סייע לנפגעים בתאונת דרכים
יואב חדרי תושב אופקים נהרג ה כאשר סייע לנפגעים בתאונת דרכים
יואב חדרי וחנוך טלקר
(באדיבות משפחתו של יואב)
כמה שעות לאחר התאונה בירושלים, נהרגו שני תושבי אופקים נוספים - נהגי האוטובוס חנוך טלקר ויואב חדרי שיצאו לסייע לנהג שנפצע בתאונה בכביש 4 סמוך ליד מרדכי, ונדרסו למוות. חדרי הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. ממשפחתו נמסר כי "הוא השאיר מורשת של שמירת מצוות וסיוע לזולת".
יואב הובא למנוחות היום אחר הצהריים, רגע לפני כניסת השבת. מאות פקדו את בית העלמין באופקים כדי ללוות את בן ה-61 בדרכו האחרונה. הוא וטלקר בן ה-50 היו בדרכם הביתה לאחר משמרת באגד היסעים. אחד ממכריו אמר בהלווייתו: "במערב הפרוע לא היו מתים ככה אנשים כמו בדרום". הלוויתו של חנוך טלקר תתקיים בבית העלמין באופקים במוצאי השבת בשעה 22:30.