2 צפייה בגלריה
קובי שבתאי, איתמר בן גביר
קובי שבתאי, איתמר בן גביר
האם ימצאו את הדרך לפיוס? שבתאי ובן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן)
מקום 5 בעוצמה יהודית, תא"ל במיל וחבר הכנסת לעתיד צביקה פוגל, אמר הבוקר (ראשון) ב-ynet radio לקראת הפגישה הצפויה מחר של יו"ר מפלגתו איתמר בן גביר עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כי "אני מניח שבן גביר ימשיך להתעקש על תיק ביטחון הפנים. דרך התיק הזה אפשר ליישם את ההבטחות שנתנו לציבור". בהנחה שבן גביר אכן ימונה לשר לביטחון הפנים, נשאלת השאלה איך ייראו היחסים שלו עם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי.
על רקע הפרסום ב-ynet וב-"ידיעות אחרונות" כי קצינים בכירים במשטרה ומקורבים לשבתאי פנו לסביבתו של בן גביר במטרה לקדם מפגש פיוס בין השניים, אמר פוגל כי "מי שעומד בראש הפירמידה ולא יהיה מסוגל לממש את התוכנית של הממשלה, אני מצפה ממנו שיקום ויגיד שהוא הולך". עם זאת, ציין כי "הכרתי את שבתאי מתפקידו במשמר הגבול, ולדעתי הבחירה בו הייתה לא רעה".
הבקשה מצד שבתאי לפגישת פיוס באה בעקבות חילופי דברים קשים בינו לבין גביר, שמתח עליו ביקורת קשה, קרא לפיטוריו כמה פעמים ואף איים לתבוע אותו בעבר. שבתאי מצידו האשים בעבר את בן גביר בהצתת המהומות בערים המעורבות במבצע "שומר החומות". פוגל התייחס לכך ואמר כי "אני לא בוחן מה המפכ"ל אמר אחריו מינויו. הוא יצטרך לעמוד מול השר לביטחון הפנים, לשמוע מה התוכניות שלו, ולהגיד אם הוא יכול לעשות את זה או שלא".
2 צפייה בגלריה
צביקה פוגל
צביקה פוגל
"צריך לתת לשוטר את האפשרות להתפרנס בכבוד וגם להתפתח". צביקה פוגל
(צילום: אביהו שפירא)
לפוגל עצמו יש רעיונות רבים בנוגע לתוכניות שבן גביר יוכל לממש בתור שר הבט"פ. "הדבר הכי חשוב זה להקים את המשמר הלאומי ומהר - זה התנאי לממש את הבטחת המשילות. להמשיך להטיל את כל המשימות המרובות האלו על המשטרה זה בלתי אפשרי", אמר פוגל. "אילו זה היה תלוי בי, הקמת המשמר הלאומי הייתה תנאי להקמת הקואליציה".
אמנם ההחלטה על ההקמה של משמר לאומי התרחשה לפני כחצי שנה בתקופתו של נפתלי בנט כראש ממשלה, אך פוגל ציין כי "עוד אין חטיבות ופלוגות בשטח. אין כוח אמיתי שזו המשימה שלו". הוא הוסיף כי "צריך לגייס לעניין הזה את האנשים הכי טובים עם הכי הרבה משמעת שעשו שירות קרבי בצבא, ללמד אותם להיות שוטרים, ולשלם להם משכורת ראויה".
לדברי פוגל, עניין המשכורת הוא משמעותי לא רק עבור גיוס למשמר הלאומי, אלא גם עבור שימור כוח האדם במשטרה. "יש מפקדים מדהימים במשטרה ויש שוטרים נהדרים. אם ייתנו להם קצת יותר משכורת ויאפשרו להם להתפתח כמו שעושים את זה בצבא, השוטרים שלנו יהיו יותר טובים", אמר פוגל. "שוטר הוא בקבע. צריך לתת לו את האפשרות גם לפרנס את המשפחה בכבוד וגם להתפתח".
"אבקש לכהן כשר הבט"פ": בן גביר במסיבת עיתונאים
(צילום: דוברות עוצמה יהודית)

אם אכן ימונה לשר לביטחון הפנים, בן גביר צפוי לדרוש תוספת של שישה מיליארד שקלים לתקציב המשרד - שתיועד בין היתר להעלאת שכר השוטרים עד דרגת רפ"ק בכ-3,000 עד 4,000 שקלים. לצד המשכורת, פוגל גם אמר שפשוט חייבים להוסיף עוד שוטרים.
היה גיוס מואץ של שוטרים גם במהלך הקדנציה הזו ורבים מהמתגייסים הם מהחברה הערבית "ברור לי שצריך להיות סטנדרט לתנאים לקבלת שוטר למשטרה ושהדרך צריכה להיות פתוחה לכולם. יחד עם זאת, בואו נשים את הדברים על השולחן. לשים שוטר ערבי בתוך יישוב ערבי זה להוסיף חטא על פשע ולכן את זה צריך לנסות לראות איך פותרים אחרת. אנחנו מטילים עליהם עומס קשה מדי. אני שומע אותם מדברים. השוטר הערבי הוא חלק מהמגזר ומסתכלים עליו כעל פושע שעכשיו גם משתף פעולה עם המגזר היהודי. צריך להיות רגישים לדברים האלה".
אתה מבין את החשש של הערבים מבן גביר? "קודם כל אני מבין את החשש ואני אנצל את ההזדמנות כדי להוריד את החשש. מי שצריך לחשוש מהכניסה שלנו למערכת הפוליטית זה כל מי שלא מכיר בזכות קיומה של מדינת ישראל ופועל לחורבנה. כל מי שאוחז בנשק בלתי-חוקי ומתכוון להשתמש בו יש לו סיבה לחשוש. אני הייתי ראש המועצה הממונה בטובא זנגריה אני יודע ששמונים וחמישה אחוז מהציבור שם רוצה להשתלב במרקם החיים של ישראל. אני ניסיתי לעשות הכל כדי שזה יקרה ואני אמשיך לעשות הכל כדי שזה יקרה כי זה לא מקשה אחת".