אחרי יותר מחודש שבו נהנינו בעיקר מכדורגל אירופי אבל גם סבלנו (שוב הנבחרת שברה לנו את הלב), הגיע הזמן לחזור לשגרה – ליגת העל. ואין דרך יותר חגיגית להרים את המסך ממפגש לוהט בין שתי הקבוצות שפתחו בסערה את שלב הבתים בליגה האירופית רק לפני שלושה ימים: מכבי ת"א שתארח הערב (21.00) בבלומפילד את הפועל באר־שבע. האמת, התגעגענו.
תקופת הסגר נראתה כמו נצח, ויחסית לעובדה שהשחקנים והקבוצות היו בהקפאה לא שיעמם פה אפילו לרגע. חלק מהסיפורים שעלו לכותרות צפויים להשליך על המשך העונה, בתקווה שלא תיעצר שוב. להלן תקציר האירועים:
7 צפייה בגלריה
מה עבר על הקבוצות בסגר האחרון?
מה עבר על הקבוצות בסגר האחרון?
מה עבר על הקבוצות בסגר האחרון?
(איור: ליאו אטלמן)

בכר מתחזק

הכיס העמוק של יעקב שחר העניק לברק בכר את כל התנאים כדי לבצע שדרוג רציני ולזכות סוף־סוף באליפות. אמנם השביעייה שספגה מכבי חיפה במהלך הסגר מול טוטנהאם עדיין מהדהדת, אבל על פי המשחקים הראשונים העונה נראה שלמכבי ת"א יש הפעם יריבה רצינית מאוד.
בעיצומה של תקופת שפל כלכלית בכר קיבל תקציב של 350 אלף שקל ויצא למחנה אימונים בסרביה – צ'ופר שאף קבוצה לא זכתה לו. בנוסף, הוא הספיק להתחזק בשלושה שחקנים: הבלם הסרבי בוגדן פלאניץ', הקשר הספרדי חוסה רודריגס והחלוץ הגנאי גודסוויי דוניו, שמצטרפים לשלד המצוין מתקופת מרקו בלבול, עם תותחים כמו ניקיטה רוקאביצה וצ'ארון שרי, וישראלים שתפסו מקום בנבחרת (מוחמד אבו־פאני, נטע לביא ועופרי ארד). הדובדבן במסע הרכש של שחר הוא המגן השמאלי הטוב בכדורגל הישראלי, טאלב טואטחה, שאמור להיות נשק שובר שוויון.
7 צפייה בגלריה
בכר ואשכנזי
בכר ואשכנזי
קיבל קארט בלאנש. ברק בכר
(צילום: רויטרס)
כרגע חיפה מובילה בפער של חמש נקודות על היריבה הגדולה, אותה תפגוש ביום שני הבא בסמי עופר, אבל ההצלחה תימדד רק במאי: אליפות או כישלון נוסף.

המרד של חוגג

משה חוגג היה ממובילי המחאה נגד ההחלטה להשבית את הכדורגל הישראלי, אבל יזם פתרונות לא יצירתיים ובעיקר לא ישימים. "ליגת המנותקים", ולאחר מכן ה"6 על 6", היו יותר קוריוז ותקיעת אצבע בעין מאשר רעיונות ממשיים, דבר שהרגיז מאוד את ראשי משרד הבריאות. הבעלים של בית"ר הלך צעד אחד רחוק מדי, כשדרש מיו"ר המינהלת ארז כלפון להתפטר, כינה את פרופ' איתמר גרוטו "פוטין", למרות שמהר מאוד חזר בו, וגם החזיר את הקבוצה לאימונים כנגד ההנחיות.
7 צפייה בגלריה
תמונה של משה חוגג
תמונה של משה חוגג
הצעות לא ישימות. משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
מבחינה מקצועית בית"ר שיחקה רק משחק אחד, אי־שם ב־30 באוגוסט, ובשבת הקרובה אמורים סוף־סוף סלובודן דראפיץ' ושי ברדה לערוך הופעה על הקווים, בבלומפילד מול הפועל ת"א. וזו הולכת להיות קבוצה כמעט חדשה. חוגג שלח הביתה חמישה שחקנים: שלומי אזולאי וחנן ממן (הגיע איתם להסדר), דן איינבינדר, דיוגו ורדסקה ואור זהבי (דורשים פיצוי), ומנגד שם את כל הקלפים על ירדן שועה, שנחשב לאחד הכישרונות הגדולים בכדורגל הישראלי, אבל גם למלך השערוריות.

ההימור של אברמוב

גם ברק אברמוב התאהב בפוזיציה של המנהל המקצועי. אחרי שמינה קליברים כמו יוסי אבוקסיס ואלישע לוי, הבעלים של בני־יהודה החליט כנראה להיות מעורב יותר.
לא, אין כאן כוונה לרדת לספסל, אלא למנות מאמן צעיר שמעולם לא עמד על הקווים בליגה הבכירה, אחד שיהיה לו אולי יותר קל לעבוד איתו. אברמוב הימר על ניר ברקוביץ', שקיבל הזדמנות מאחיו איל כשזה היה הבעלים של הפועל ראשל"צ, וכמעט הצליח לעלות איתה ליגה.
7 צפייה בגלריה
נפטר מאלישע. ברק אברמוב
נפטר מאלישע. ברק אברמוב
נפטר מאלישע. ברק אברמוב
(צילום: ראובן שוורץ)
בהמשך הוא נדד בין הפועל ר"ג, אום אל־פאחם (הדיח את מכבי ת"א בגביע) ואחי נצרת, ועכשיו מקבל את הצ'אנס הגדול מאברמוב, המיודד מאוד עם האח הגדול.

ליגת קורונה

שתי הנציגות באירופה, מכבי ת"א ובאר־שבע, חטפו מכה קשה מהנגיף, אבל על פי הניצחונות ביום חמישי נראה שהן התאוששו יפה. אצל הצהובים נדבקו 12 שחקנים, ומספר דומה ספרו בבאר־שבע, שהתחלואה אצלם תפסה תאוצה בשלב מאוחר יותר.
מכבי הספיקה להנחית בארץ שני שחקנים, החלוץ הסרבי אלכסנדר פשיץ' והבלם הספרדי לואיס הרננדס, ולקבל בחזרה את כל המאומתים. מהצד השני, אבוקסיס, שנדבק בעצמו, מתפאר בבחירת זרים מדויקת ובסגל שיכול לעשות צרות למכבי ת"א ולמכבי חיפה. הערב בבלומפילד נקבל רמז ראשון.
7 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס עצבני
יוסי אבוקסיס עצבני
נדבק והתאושש בזמן. יוסי אבוקסיס
(צילום: AFP)

זעזועים בדוחא

אלדד שביט קיבל בעונה שעברה את סכנין כשהיא קרובה יותר לליגה א', והעלה אותה לליגת העל אחרי מסע קסם.
מאז הוא הספיק לעמוד על הקווים במשחק אחד בלבד, אחריו נדבק בקורונה וראה מהבית את מי שנשאר מהקבוצה שלו (חצי נמצאו חיוביים) סופג שביעייה מנתניה. בשבוע שעבר הוא החליט לעזוב על רקע מתיחות עם היו"ר מוחמד אבו־יונס, והרומן הסתיים באופן רשמי.
7 צפייה בגלריה
אלדד שביט
אלדד שביט
נמאס לו. אלדד שביט
(צילום: עוז מועלם)

הפועל חל"ת ת"א

הפועל ת"א מציגה: כאוס ניהולי והחלטות שלומיאליות. הנחתת זרים על הצוות המקצועי, ביטול חוזים במעמד צד אחד, בוררויות והוצאה לחל"ת שעה לפני הודעת המינהלת על חזרה לאימונים.
השחקנים עוד שקלו לפתוח בשביתה, אבל בינתיים ארגון השחקנים נכנס לתמונה בניסיון להגיע לפשרה.
7 צפייה בגלריה
האחים ניסנוב
האחים ניסנוב
האחים ניסנוב
(צילום: אורן אהרוני)
פורסם לראשונה: 13:01, 25.10.20