האליפות חזרה הערב (שלישי) לארון הצהוב, אחרי 1:2 על הפועל ת"א בסדרת גמר מותחת ורוויית אמוציות, אבל את בניית הסגל לעונה הבאה החלה מכבי ת"א כבר במהלך זו שהסתיימה לה הערב.
אוהדי מכבי ת"א מודעים לכך שהשלד הגדול יישאר לעונה נוספת, מה שמבטיח להם שבשריקת הפתיחה של 2023/24 יזכו לראות פנים מוכרות על הפרקט בהיכל מנורה מבטחים. בטח לאור הקיץ האחרון, בו לא פחות מ-10 שחקנים חדשים הצטרפו לצהובים. כעת, רגע לאחר הנפת הצלחת, זה הזמן לעשות סדר ולבחון כיצד ייראו הצהובים בעונה הבאה.
7 צפייה בגלריה
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א עם ג'וש ניבו
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א עם ג'וש ניבו
השלד הגדול של מכבי ת"א ימשיך גם בעונה הבאה
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
סורקין
סורקין
סורקין, זיו והצלחת
(צילום: יאיר שגיא)

לא הולכים לשום מקום

כצעד ראשון מיהר הצוות המקצועי לסגור עם שחקנים שבאירופה כבר לוטשים לעברם עיניים או עם כאלה שהמניה שלהם נמצאת בעלייה. לורנזו בראון חתם לשלוש עונות נוספות בלי סעיף יציאה, ווייד בולדווין ימשיך עוד שנתיים, כמו גם בונזי קולסון וגם הישראלי רומן סורקין חתם על חוזה משודרג לשנתיים נוספות.
בנוסף, רפי מנקו, ג'וש ניבו ואלכס פוית'רס מחזיקים בחוזה לעונה הבאה. מנקו וניבו צפויים להישאר עונה נוספת, והחלטה לגבי פוית'רס תתקבל בכפוף לרצון של הצוות המקצועי לחזק את הקו הקדמי ולתנאי שוק ההעברות במהלך הפגרה. השאיפה היא להחתים שחקן אחר במקומו או כזה שישחק לצדו. הדברים נכונים גם לגבי ג'ייק כהן. במכבי מאוד מרוצים מהיכולת שהוא הציג העונה, אך גם במקרה שלו תתקבל החלטה על פי תנאי השוק.
7 צפייה בגלריה
בראון
בראון
מיהרו להחתים אותו. בראון
(צילום: עוז מועלם)

על שולחן המו"מ

במכבי ת"א כבר החלו במגעים להארכת חוזה עם ג'רל מרטין וג'ון דיברתולומיאו. במקרה של מרטין, בקבוצה מרוצים מההשתלבות המהירה שלו על הפרקט ובחדר ההלבשה. לגבי דיברתולומיאו, קיים קונצנזוס מוחלט על הרצון להשאיר אותו לשנתיים נוספות. ההערכה היא שהצדדים יגיעו להסכמה.

הרכש הראשון

אקס נס ציונה בראיין אנגולה (29, 1.98 מ'), גארד-פורוורד שמשחק העונה בקרשיאקה הטורקית, הוא הרכש הראשון של מכבי ת"א לעונה הבאה. הקולומביאני סיכם את תנאיו ויגיע במקום ג'יילן אדאמס, שסיים את העונה לפני מספר חודשים בשל פציעה.
7 צפייה בגלריה
בראין אנגולה
בראין אנגולה
כבר סיכם. אנגולה
(צילום: עוז מועלם)

עוד בלאט יגיע למכבי?

מי שנמצא בתוכניות של הצהובים ובעיקר של קטש הוא לא אחר מאשר הגארד תמיר בלאט, שמסיים חוזה באלבה ברלין. נכון לעכשיו המכשול היחידי (והמשמעותי) להצטרפותו הוא ריבוי השחקנים על העמדה שלו. האם יאחד כוחות בקבוצה עם אביו דייויד? ימים יגידו.
7 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
על הכוונת. בלאט
(צילום: getty images)

לא צפויים להמשיך

דארן היליארד פתח את העונה עם יכולת מגומגמת וגם היחסים עם קטש עלו על שרטון. בחודשים האחרונים, קיבל השחקן קצת יותר קרדיט מהמאמן, אך נראה שחוסר האמון במהלך רוב שלבי העונה לא ממש מיטיבים עם הרצון של השחקן להישאר עונה נוספת.
מקרה דומה הוא של אוסטין הולינס, שחתם בקול תרועה אך סופסל לחלוטין ולאחר מכן גם נפצע וגמר את העונה. שחקן נוסף שצפוי לעזוב הוא יפתח זיו: לאחר שנתיים הפכפכות, נראה ששני הצדדים מיצו את הקשר.
7 צפייה בגלריה
אוסטין הולינס שחקן מכבי ת"א
אוסטין הולינס שחקן מכבי ת"א
בדרך לארוז את המזוודות הולינס
(צילום: עוז מועלם)

נשאר על הקווים

זה לא סוד שעודד קטש חתם בקיץ שעבר לקדנציה שנייה במכבי ת"א כסוג של ברירת מחדל, לאחר שצ'אבי פסקוואל לא שוחרר מזניט סנט פטרסבורג. בהנהלה הטילו ספק ביכולתו של המאמן להצעיד את הקבוצה להצלחה באירופה, בשל חוסר הניסיון שלו ביורוליג. זאת הסיבה לכך שמימוש האופציה איתו לעונה הבאה היה מותנה בין היתר בסעיפי יציאה כגון עלייה לרבע גמר היורוליג וזכייה באליפות המדינה - מטרות שכמובן הושגו.
אחרי פתיחת עונה בינונית והפסד בגמר הגביע להפועל ירושלים עלו קולות שביקשו לפטרו, אך אלה נדחו גם בשל מחסור באלטרנטיבות ראויות. התפנית במחזורי הנעילה של היורוליג, וההעפלה לפלייאוף חיזקו משמעותית את המניה של קטש, והוא חתם לעונה נוספת. הרכש החדש אנגולה, למשל, הוא שחקן שעודד אישית רצה.
7 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
מישהו זוכר שעוד היה מועמד לפיטורין? קטש
(צילום: EPA)

פרידה בגיל 39?

כשגיא פניני חתם בקיץ האחרון במכבי ת"א היה ברור לכולם שהוא חוזר לעונת פרישה במועדון שבו גדל. ליורוליג הוא לא נרשם, בעונה הסדירה קיבל רק 13.2 דקות בהן קלע 3.3 נקודות למשחק, ובפלייאוף שותף בחמישה משחקים בלבד ותרם 1.6 נקודות בממוצע. כעת הפורוורד בן ה-39 נמצא בצומת דרכים. לא מן הנמנע שיודיע בקרוב על פרישה ויקבל תפקיד ניהולי במועדון, אך גם הוא עשוי להמשיך לעונה אחרונה בהחלט בצהוב.