"אורוגוואי זו מעצמת כדורגל, כל שנה מייצרת שחקנים. יהיה משחק קשה, אבל לא נרים ידיים", אמר המאמן אופיר חיים במסיבת עיתונאים שנערכה היום (רביעי), לקראת משחק חצי גמר המונדיאליטו מחר (20:30) נגד אורוגוואי, "אנחנו מאמינים בעצמנו ונעשה הכל כדי להיות בגמר".
"אני חשוב ששתי הנבחרות יגיעו עם רצון אדיר וככה זה צריך להיות בכל משחק ובכל ענף. בדבר אחד אני לא רוצה להפסיד את המשחק, בנחישות ובהקרבה. אני מוכן להפסיד בכדורגל אבל לא על הנחישות. יש מדינה שלמה שעומדת מאחורינו ודוחפת אותנו, במשחק היסטורי, ואנחנו רוצים להביא להם עוד רגע של אושר".
2 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
"שומר לעצמי את החסרונות של אורוגוואי". חיים
(Andres Larrovere / AFP)
כשנשאל על פערי הסגנון בין הנבחרת, השיב חיים: "סגנון משחק שלנו הוא החזקת כדור, אנחנו אוהבים להניע אותו למטה מהגנה והמגרש הוא לא מספיק טוב, אבל זה לא תירוץ ולא יהווה תירוץ. בתנאים האלה נעשה מה שצריך בשביל לנצח את המשחק".
על החסרונות של נבחרת אורוגוואי אמר המאמן: "אני אשמור לעצמי את זה. יש להם יותר מדי תכונות מסוכנות, אנחנו יודעים איפה החוזקות שלהם ואיפה החולשות. נצטרך לעשות התאמות גם בחלק ההגנתי וגם בחלק ההתקפי אם אנחנו רוצים לעלות לגמר. לא תהיה אופוריה בעקבות הניצחון על ברזיל, נבוא מוכנים.
"זאת מעצמת כדורגל ואנחנו מתקנאים בשחקנים שיוצאים משם, מדינה קטנה שעושה נפלאות. בלי קשר לזה, הם פייבוריטיים, אבל אנחנו באים לנצח את המשחק".
הבלם סתיו למקין, הוסיף: "אני חושב שזה אחד הרגעים הגדולים בקריירה שלי. היינו במעמד דומה בשנה שעברה נגד צרפת ביורו. אנחנו עם הפנים למשחק הזה ואני חושב ששתי הנבחרות יגיעו עם רצון אדיר.
"אני לא מוכן להפסיד ברצון ובנחישות. אם תהיה נבחרת טובה יותר, אין בעיה. יש לנו גב של מדינה שלמה. נעשה הכל כדי לגרום לכמה רגעי אושר אנחנו באמת רוצים להודות לכל מי שמגיע למשחקים ותומכים בנו, זה עוזר לנו מאוד בטורניר. אני חושב שאם זה ימשך אנחנו נדאג לשמח את כולם".