יממה לא פשוטה עברה על מוחמד אבו-פאני. אתמול (שני) בטדי, עם כניסתו של הקשר למשחק במחצית השנייה מול אנדורה (1:2), נשמעו קריאות נאצה ובוז מהיציע הדרומי. הקריאות נמשכו בכל נגיעה של השחקן בכדור, כשבין היתר צעקו לעברו אוהדים: "מחבל, מחבל".
אבו-פאני, שעבר לאחרונה לפרנצווארוש ההונגרית, רץ מיד עם שריקת הסיום לחדר ההלבשה, התפרק בבכי ואמר לקפטן אלי דסה שליווה אותו: "אני לא מאמין שאוהדי נבחרת ישראל קוראים לי מחבל. אני בא לתת את כולי, ותראה את ההתנהגות כלפיי".
4 צפייה בגלריה
אבו פאני
אבו פאני
התפרק בבכי. אבו-פאני
(צילום: Filip Filipovic/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
טואטחה
טואטחה
זהבי מנסה להרגיע את טואטחה בעקבות קריאות דומות
(צילום: יאיר שגיא)
טאלב טואטחה, מגן בני סכנין ששיחק בעברו בנבחרת ישראל - 22 הופעות ושער במדים הלאומיים - ונחשב לחבר קרוב של אבו-פאני, התייחס לקריאות הגזעניות כלפי חברו. "זה כואב, שחקן בא מפוקס במשחק עצמו, רוצה להיות טוב ולעזור לנבחרת להוציא תוצאה טובה, אבל שומע קללות מהאוהדים שאמורים לתמוך בו. אם זה מאוהדי היריבה זה קשה אבל מילא, כשזה מגיע מאוהדי הנבחרת שלך זה כואב כפליים", אמר השחקן, שבעונה החולפת ספג קללות גזעניות מכוערות מקומץ של אוהדי מכבי ת"א ולא יכול היה לעצור את הדמעות בתבוסה של קבוצתו בבלומפילד.
"אבו-פאני צעיר, הוא דוגמה לשחקנים צעירים מהמגזר", המשיך טואטחה. "הוא צריך להמשיך ולהראות חוזקה, לא לעזוב את הנבחרת בתקווה שדברים ישתנו. אם ימשיכו לקלל הוא צריך לחשב מסלול מחדש, אבל כרגע הוא צריך להמשיך למרות שזה קשה לעבור את מה שהוא עבר".
קשר העבר עבאס סואן, שרשם 12 הופעות ושער במדי הנבחרת, אמר: "אני היחיד שעבר את אותו הדבר בטדי. אסור לו להישבר, ההתאחדות צריכה לגנות את הקריאות האלה מקיר לקיר, לבוא ולהגיד בפומבי שהיא מוקיעה את כל הפנאטים ואת כל מי שיקלל ושרק בוז לאחד שמייצג בכבוד גדול את המדינה.
4 צפייה בגלריה
נגואן גרייב
נגואן גרייב
"צריך ענישה קשה". גרייב
(צילום: אלעד גרשגורן)
"את המקרה של אבופאני עברתי בעצמי והמשכתי הלאה, מי שצריך לחזק אותו זו הסביבה, החברים שלו, ההתאחדות לכדורגל. על קריאות גזעניות כמו 'מוות לערבים' אוהד צריך לשלם את המחיר אבל לצערי אף אחד לא משלם בישראל. צריך ענישה קשה, כולל ישיבה בבית הסוהר, וככה כל אוהד יחשוב פעמיים לפני שהוא מוציא מילים פוגעניות מהפה שלו".
גם מגן העבר נג'ואן גרייב, עוד כוכב מהמגזר ששיחק בנבחרת ישראל - ארבעה שערים ב-18 הופעות - התייחס לסערה: "מקרים כמו של אבו-פאני הולכים ומתרבים. אני חושב שבמדינה שלנו הרבה אנשים הולכים לכיוון של הימין הקיצוני ביותר ואלו התוצאות. בעבר היו קריאות גזעניות, אבל לא במימדים כאלה. בעבר היה ימין ושמאל, היום הרוב במדינה זה ימין קיצוני בצורה מובהקת וזה משפיע על כלל האוכלוסייה, מרגישים את זה ברחוב.
"שחקן נבחרת נותן את הדם שלו כדי שהנבחרת תנצח וזו התודה שהוא מקבל? הוא בחור זהב, אני מכיר אותו וזה לא מגיע לו ולאף אחד אחר. זה קרה למונס דאבור ולאחרים וזה עצוב מאוד. זה היה בעבר בקבוצות אבל לא הגיע למשחקי נבחרת, זו חציית קו אדום. אני לא יודע מה הוא מרגיש אבל זה לא נעים ולא יפה - בטח כשזה בא מאוהדים שלך ולא מאוהדי היריבה. חבל שמביאים את הפוליטיקה למגרשים, זה עושה עוול לשחקנים, לכדורגל כולו. באירופה נלחמים בדברים האלה ופה זה נהיה גרוע יותר מיום ליום".
4 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת ישראל
אוהדי נבחרת ישראל
אוהדי בית"ר ירושלים במשחק של נבחרת ישראל, אתמול
(צילום: עוז מועלם)
עאיד חבשי, בלם עירוני קריית שמונה שרשם ארבע הופעות במדי הנבחרת ונכלל בסגל לצמד המשחקים האחרונים אך נפצע באימון ונופה, דווקא משדר אופטימיות: "הייתי חלק מהנבחרת הנוכחית, חדר ההלבשה במצב מעולה. גדלנו ביחד, והשחקנים מגנים עליו. אי אפשר לדעת מי האוהדים האלה, אם הם אוהדי בית"ר או חיפה או ת"א, ואי אפשר לקיים משחק נבחרת בלי אוהדים ככה שאי אפשר להעניש".
פורסם לראשונה: 18:39, 20.06.23