אוהדי בית"ר מפגינים ליד ביתו של ניר רשף
ההפגנות של אוהדי בית"ר ירושלים מול ביתו של נשיא בית הדין העליון, אמנון סטרשנוב, עלו מדרגה. זאת לטענת ההתאחדות לכדורגל, שהודיעה היום (שלישי) כי "עודכנו כי במהלך הפגנה שהתקיימה אמש מול ביתו של נשיא בית הדין העליון, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, נוקבו במכשיר חד ארבעת צמיגי רכבו. תלונה הוגשה במשטרת ישראל".
עוד נאמר בהודעה: "נדגיש שוב לטובת כל מי שטועה לחשוב אחרת: עצמאות בתי הדין מלאה ומוחלטת. דבר לא ישנה זאת. המקום היחיד בו יכולה להשתנות החלטה - לקולא או לחומרא - היא אך ורק במסגרת הדין. אנחנו מחזקים את ידי הדיינים במוסדות השיפוט, את כלל אנשי ונשות המקצוע המצוינים של המערכת המשפטית ובטוחים כי ימשיכו לפעול ללא מורא".
2 צפייה בגלריה
נשיא בית הדין העליון, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב
נשיא בית הדין העליון, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב
נשיא בית הדין העליון, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב
(צילום: שאול גולן)
"הקו האדום כבר נחצה. הדרישה ממשטרת ישראל ומערכת המשפט ברורה - מיצוי הדין עם העבריינים, עם מי שאינם אלא חוליגנים חסרי עכבות וגבולות".
מאז נודע על העונש לבית"ר ירושלים בעקבות אירועי גמר הגביע, שבו פוצצו האוהדים את טקס ההנפה, החלו מחאות חריפות נגד הדיינים ותובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף. תחילה הפגינו האוהדים מתחת לבתיהם, כבר אחרי העונש המקורי שהטילו דייני בית הדין - הרחקה מהקונפרנס-ליג בעונה הבאה. האוהדים אף חסמו את צומת אלוף שדה, ופונו משם על-ידי המשטרה כעבור זמן קצר.
בהמשך הודיעה אופ"א כי אין בסמכות בית הדין להטיל עונש כזה על בית"ר, אלא אם ישלול ממנה את הזכייה בגביע. בעקבות זאת, ההתאחדות ובית"ר ירושלים הגישו ערעור לבית הדין העליון, שבו נענש המועדון בהפחתת שלוש נקודות ממאזנו וכן הורחק מהשתתפות בגביע בעונה הבאה.
מפגש השר בן גביר בעקבות הסערה סביב רצון אוהדי בית"ר לפרוץ למגרש במשחק הנבחרת
(צילום: אריק מרמור)
העונש החדש עורר מחאה נרחבת מצד אוהדים. חלקם ניסו להתארגן כדי לשבש את משחק הנבחרת נגד אנדורה, שנערך אתמול באצטדיון טדי, צעד שגרם להפסקה של מספר ימים במכירת הכרטיסים, לדיון בנושא אצל השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר ולהיערכות נרחבת וחסרת תקדים של המשטרה. המשחק בסופו של דבר עבר בשלום מהבחינה הזאת, ואיש מאוהדי בית"ר לא פרץ למגרש, אך ההפגנות מתחת לבתיהם של הדיינים נמשכו בימים האחרונים. ניקוב צמיגי מכוניתו של נשיא בית הדין העליון היא עליית מדרגה ברורה וחמורה מצד האוהדים.

האיומים של אברמוב

במקביל לסערת האוהדים, הראיון הבלעדי שהעניק בעלי בית"ר ירושלים, ברק אברמוב, ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet, בו הסביר כי במידה והחלטת בית הדין העליון (הרחקת המועדון מגביע המדינה בעונה הקרובה והפחתת שלוש נקודות ליגה) הוא יפסיק לאלתר את פעילות המועדון, מחלקת הנוער והבוגרים - מלחיץ את הכדורגל הישראלי.
ההתבטאות של אברמוב שמשמעותה גם הפסקת פעילותה של בית"ר, תבוא לידי מבחן בימים הקרובים. הקבוצה הגישה כבר בשבוע שעבר את הערעור בבית הדין העליון, אולם למרות שהייתה אמורה לקבל תשובה כבר שלשום - זה לא קרה והיא עדיין ממתינה.
2 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
יעזוב את בית"ר? אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
עוד לפני שאברמוב יכנס מסיבת עיתונאים, בה יסביר על ההחלטה כי "בית"ר תעזוב את הכדורגל הישראלי", במידה והענישה לא תשונה, תעשה פניhה לבית המשפט המחוזי במטרה להמתיק את העונש.
פורסם לראשונה: 09:30, 20.06.23