אחרי המסע המוצלח למערב ארגנטינה, שממנו חזרה עם הכרטיס לחצי גמר אליפות העולם עד גיל 20, נבחרת ישראל שוכנה הפעם במלון הרשמי של פיפ"א בלה־פלאטה, מרחק שעת נסיעה מבואנוס־איירס, בסמוך לאצטדיון שאירח אותה בשני המשחקים הראשונים בטורניר. באצטדיון, שנקרא על שמו של דייגו מראדונה האגדי, יתקיימו ארבעת קרבות ההכרעה של המונדיאליטו: מחר ייערכו משחקי חצי הגמר וביום ראשון יתקיימו בו הגמר והמשחק על המקום השלישי. לישראל מצפים בכל מקרה שני משחקים, והתקווה היא שביום ראשון היא תתייצב למשחק המאוחר יותר, זה שייפתח בחצות שעון ישראל.
מסע הקסם במונדיאליטו - כתבות נוספות
אוהדי אורוגוואי וישראל יצבעו מחר (20.30) את היציעים בכחול־לבן, אבל הנבחרת הישראלית צבועה גם באדום. ככה זה כשחמישה שחקנים מהפועל ת"א הפכו לשחקנים דומיננטיים במסע האדיר של הנבחרת. הפועל ת"א הייתה העונה מודל לשיתוף צעירים וחמשת נציגיה קיבלו במצטבר כמעט 5,000 דקות משחק ו־50 משחקים בהרכב. גם אם זה עלה לה בקרבות תחתית בשל חוסר הניסיון של השחקנים, היא הרוויחה אותם לעונה הבאה או לכל הפחות תעשה עוד אקזיטים על החבורה, אחרי שבקיץ שעבר קיבלה 14 מיליון שקל על מכירת שחקני בית.
3 צפייה בגלריה
למקין וישראלוב
למקין וישראלוב
למקין וישראלוב
(צילום: LUIS ROBAYO / AFP)
אינפו אור ישרלוב
אינפו סתיו למקין

השראה ממראדונה

עומר סניור הפך לקלף המנצח של אופיר חיים, רן בנימין הוא גרזן ואל־ים קנצפולסקי אס משמעותי במרכז המגרש, אבל שני החשובים ביותר הם הבלמים סתיו למקין ואור ישראלוב. הם שיחקו ביחד בקבוצת הנוער ועלו לבוגרים, כך שהכימיה ביניהם התבשלה בוולפסון ומתפרצת בארגנטינה.
עומר בוקסנבוים, עד לא מזמן המנהל המקצועי של מחלקת הנוער האדומה, ניצל לפני ארבע שנים שאננות אצל מכבי ת"א והצליח להעביר את הכביש כישרונות גדולים שלא קיבלו דקות משחק בקריית־שלום. בין היתר מדובר בסניור, תאי עבד ולמקין, שנראה כי יהפוך בקרוב מאוד לבלם הטוב בכדורגל הישראלי. לא בכדי הוא יהיה גם הבלם המוביל של הנבחרת הצעירה ביורו הקרוב. כדי לשכנע אותם להגיע, בוקסנבוים היה צריך להבטיח להם שלא יערים קשיים אם הם ירצו להמשיך הלאה. לעבד הוא הבטיח שחרור ללא תמורה לחו"ל, וכך הפך הקשר למלך השערים והבישולים של איינדהובן. סעיף היציאה של למקין עומד על 750 אלף יורו בלבד, בזמן שלשחקנים אחרים בטורניר יש תגי מחיר שעוברים רף של 10 מיליון יורו. במקרה של ישראלוב מדובר במיליון יורו וחצי.
שלשום הגיעו השניים יחד עם כל שחקני הנבחרת לביקור במקדש הכדורגל בבואנוס־איירס, אצטדיון הבומבונרה של בוקה ג'וניורס. הם חלפו על פני הפסל של מראדונה שמוצב שם בתקווה לקבל השראה לקראת חצי הגמר מול אורוגוואי, יריבה מרה של הארגנטינאים, שמאוד לא רוצים לראות את השכנים זוכים בתואר על אדמתם. למקין התראיין אתמול בארגנטינה וחשף קעקוע של אלילו לאו מסי, שעשה אחרי המונדיאל וגם ממנו הוא מקבל השראה.

שונאים הפסדים

עד כה למקין וישראלוב מציגים חיבור מושלם, שהפך את ההגנה לקשוחה למרות שספגה שישה שערים וסיימה משחק אחד בלבד ללא ספיגה, מול אוזבקיסטן. ממול תתייצב מחר אחת ההגנות הקשוחות בעולם, שמשחקת עם שלושה בלמים וספגה עד עכשיו רק מאנגליה. בצד השני יש לה בהתקפה שחקנים מהירים, ואיתם יצטרכו להסתדר הבלמים של הפועל ת"א.
3 צפייה בגלריה
עבד
עבד
לוחם אמיתי. ישראלוב
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת הנוער של ישראל סתיו למקין
שחקן נבחרת הנוער של ישראל סתיו למקין
נאום שהפך לנבואה. למקין
(Hector Vivas/Getty Images)
החיבור בין השניים יוצר קו בלמים מצוין למרות, ואולי דווקא בגלל, השוני ביניהם על המגרש ומחוצה לו. למקין שמאלי ברגל, מהיר ומוחצן, אחד שהפך לכוכב טיקטוק עם הריקודים סטייל ממפיס. ישראלוב מנגד ימני, מניע את הכדור מצוין, אגרסיבי, לוחם אמיתי אבל נחבא אל הכלים. ביחד, השניים מנצחים במרבית המאבקים על הכדור, באוויר וגם על הקרקע, ויש להם אחוזי חילוצים גבוהים.
למקין הוא אחד המנהיגים של הנבחרת. כשהיא ירדה להפסקה בפיגור 1:0 מול יפן, אחרי חוסר הבנה בינו לבין השוער תומר צרפתי, למקין צעק בחדר ההלבשה: "אנחנו לא עוזבים את ארגנטינה, לא נסענו את כל הדרך הזאת כדי להשיג נקודה אחת ולחזור הביתה, אנחנו עולים לפרק אותם ונשארים פה לעוד הרבה זמן", נאום שהפך לנבואה מוצלחת.
אחד הדברים המשותפים לשניהם הוא שנאת ההפסדים, מה שגרם ללמקין לפציעה בכתף בזמן משחק טניס־רגל באחד האימונים. "ישראלוב, למקין וקנצפולסקי לא יכולים להפסיד גם במשחקון פנימי, זו ווינריות שהגיעה גם לנבחרת. אם הם מפסידים, הם מתחילים להתעצבן, להשתגע", אמרו בהפועל ת"א.
מחר השניים ינסו לעצור את ההתקפה המהירה של אורוגוואי, ואין ספק שהחומה מוולפסון תהיה קריטית מאוד למשחק ההגנה. למקין מצידו הוכיח שיש לו מה לתרום גם למשחק ההתקפה, כשבמשחק מול יפן הוא היה זה שבנה את שער הניצחון עם כניסה לרחבה ומסירה לדור תורג'מן ומשם ישירות לסניור, שהעלה את הנבחרת לשמינית הגמר.