12 יום בלבד נותרו עד פתיחת מונדיאל 2022, ורבים כבר כמובן מתעסקים בניחושים וסימולציות בנסיון לחזות מי יהיו שתי הנבחרות שיגיעו לגמר. אנגליה וברזיל? ארגנטינה וגרמניה? אולי דווקא בלגיה וצרפת? לא לא אומר סמואל אטו, אגדת העבר, שחושב שאלו יהיו דווקא מרוקו וקמרון.
מונדיאל 2022 בקטאר: הספירה לאחור
מעבר להיותו קמרוני, אטו גם מכהן כנשיא התאחדות הכדורגל של המדינה, כך שאי אפשר לצפות ממנו לאובייקטיביות. ובכל זאת, זה קצת מוגזם. קמרון משחקת בבית ז' עם ברזיל, שוויץ וסרביה - וזאת תהיה הפתעה אם היא לא תסיים אחרונה. אם תפעיל לשמינית הגמר, מדובר יהיה בהישג ענק.
2 צפייה בגלריה
סמואטל אטו
סמואטל אטו
"לאפריקה תמיד יש את הפוטנציאל". אטו
(צילום: גטי אימג'ס )
גם זהות היריבה של קמרון בגמר לפי התחזית של אטו, מרוקו, היא בעלת סיכויים נמוכים לעבור את שלב הבתים. אך אטו לא הסתפק רק בזה, הוא גם העריך כי כל חמש הנציגות של יבשת אפריקה בטורניר יעברו את שלב הבתים - קמרון, מרוקו, סנגל, טוניסיה וגאנה. סנגל בבית א' עם הולנד, אקוודור והמארחת קטאר; טוניסיה בבית ד' עם צרפת, דנמרק ואוסטרליה; מרוקו בבית ו' עם קרואטיה, בלגיה וקנדה; קמרון בבית ז' עם ברזיל, סרביה ושוויץ; וגאנה בבית ח' עם פורטוגל, אורוגוואי ודרום קוריאה.
"לאפריקה תמיד יש את הפוטנציאל להופעות חזקות בגביע העולם, אבל עד כה לא תמיד הראינו את הצד הכי טוב שלנו", אמר אטו בריאיון. "במהלך השנים האחרונות, נבחרות אפריקאיות צברו עוד ועוד ניסיון. אני מאמין שהן מסוגלות לא רק להראות את זה בגביע העולם, אלא גם לזכות בו. קמרון תעבור את בלגיה ברבע הגמר ואת סנגל בחצי הגמר. מרוקו תעבור את פורטוגל ברבע הגמר ואת צרפת בחצי הגמר".
עד כה בהיסטוריה של הגביע העולמי אף נבחרת אפריקאית לא עברה את רבע הגמר, והאחרונה שהגיעה למעמד זה הייתה גאנה באחד של 2010. אז כזכור היא ספגה הפסד כואב לאורגוואי בפנדלים (שניצלה על ידי לואיס סוארס שבעזרת ידו מנע שער בדקה ה-120). גאנה תפגוש את אורגוואי ב-2 בדצמבר במסגרת המחזור השלישי של שלב הבתים, ותקווה להשיג נקמה.
2 צפייה בגלריה
סוארס מונע שער בעזרת ידו ברבע הגמר של 2010
סוארס מונע שער בעזרת ידו ברבע הגמר של 2010
סוארס מונע שער בעזרת ידו ברבע הגמר של 2010
(רויטרס)