באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
נבחרת ברזיל פתחה היטב את משחקי גביע העולם כשניצחה 0:2 את סרביה תוך כדי הצגת עליונות ברורה על היריבה מהבלקן. אמנם אנו אחרי משחק אחד בלבד בטורניר, אבל בהחלט אפשר להסיק ממנו לגבי כוח האש שיש לסלסאו - המועמדים מספר 1 לזכייה בטורניר.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
עם זאת, בימים האחרונים עוסקים במולדת הסמבה בעיקר בניימאר, ולא מהסיבות הנכונות. שוב. הכוכב של הנבחרת של צ'יצ'ה נפגע ברגלו במהלך ההתמודדות עם הסרבים, בפציעה שתגרום לו להיעדר במשך כל שלב הבתים. בימים האחרונים התעוררו ביקורות נוקבות כלפי שחקן ההתקפה של פריז סן ז'רמן, שרובן כלל אינן קשורות לכדורגל.
1 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
שוב על המוקד. ניימאר
(צילום: AP)
בברזיל נערכו בחודש שעבר הבחירות לנשיאות, כאשר מקום הנשיא שכיהן בארבע השנים האחרונות ז'איר בולוסנרו נבחר לואיז אינסיו דה סילבה. איך זה קשור לענייננו? ובכן, ניימאר הביע תמיכה בבולסונרו לפני ובמהלך קמפיין הבחירות האחרון, מה שגרם לכעס רב ממתנגדיו של הנשיא היוצא, שמחזיק בדעות שנויות במחלקות בנוגע לנושאים כמו הפלות ונישואים חד-מיניים וגם בנוגע למגיפת הקורונה.
האש שספג ניימאר סביב נושא התמיכה בבולסונרו הייתה בכלל לפני כחודשיים, אך הקולות נגדו עלו שוב בעקבות הפציעה האחרונה, כאשר נרשמה גם שמחה לאידו. בנוסף, עלו שוב גם הקולות שעולים וחוזרים מידי פעם, שהזכירו את העובדה שהוא עדיין לא זכה עם ברזיל באף תואר, על היותו נהנתן ועוד ביקורות שספג במהלך הקריירה.
ניימאר ענה לביקורות בנוגע לתמיכתו בבולסונרו בסרטון טיקטוק בסוף חודש ספטמבר: "הם מדברים על דמוקרטיה והרבה דברים, אבל כשלמישהו יש דעה שונה משלהם הם תוקפים אותו והם עוד מדברים על דמוקרטיה". עם זאת, הפעם היו אלה חבריו לנבחרת ראפיניה ורישרליסון וכוכב העבר האגדי, רונאלדו, שיצאו להגנתו.

התמיכה מרונאלדו

בפוסט חריף שהעלה ברשתות החברתיות, כתב ראפיניה: "כמה עצוב. הטעות הכי גדולה בקריירה של ניימאר היתה להיוולד ברזילאי. למדינה הזו לא מגיע את הכישרון ואת יכולות הכדורגל שלו. אוהדי ארגנטינה מתייחסים למסי כמו אל אלוהים. אוהדי פורטוגל מתייחסים לרונאלדו כמלך. בברזיל מחכים שניימאר ישבור את הרגל".
רונאלדו, שהוליך את ברזיל לזכייה במונדיאל 2022, בו היה גם מלך השערים, הביע תמיכה בניימאר: "אתה ענק. אני בטוח שרוב הברזילאים מעריצים אותך ואוהבים אותך כמוני. הכישרון שלך הביא אותך כל כך רחוק, שההערצה אליך נמצאת בכל פינה בעולם. בגלל ההצלחה שלך, יש סביבך גם הרבה קנאה ורוע, ברמה שיש כאלה ששמחים על כך שנפצעת".
לסיום כתב כוכב ריאל מדריד, ברצלונה, אינטר ומילאן לשעבר: "אתה תהפוך את השנאה שלהם לדלק". רונאלדו פנה גם לאוהדי הנבחרת: "אל תפארו את הפחדנים והקנאים. תחגגו את האהבה שמגיעה מרוב החלקים במדינה".