לואיס רובילאס, נשיא ההתאחדות הספרדית בכדורגל, התפטר מתפקידו. זאת לאחר הנשיקה הכוחנית לכוכבת הנבחרת הספרדית, ג'ני הרמוסו, על הפודיום בגמר גביע העולם לנשים בחודש שעבר, התלונה הפלילית שהגישה נגדו בשבוע שעבר וכמובן הלחץ הציבורי בעקבות המקרה.
האירוע, שהתרחש בעת ששחקניות אלופת העולם עלו על הבמה לקבלת מדליות הזהב, רגע לפני הנפה, עורר תגובות נזעמות בספרד וברחבי העולם. רוביאלס סירב תחילה להתפטר מתפקידו, ואף התעקש שהנשיקה הייתה בהסכמה. אולם היום הוא אמר בריאיון כי "הוא אינו יכול להמשיך בעבודתו". בהצהרה ששחרר לרשתות החברתיות הוסיף: "אני בטוח באמת שלי ובכך שאני חף מפשע, להאשים אותי ללא הוכחות לא יתרום שום דבר". מאוחר יותר אישרה ההתאחדות הספרדית כי הוא אכן עזב את תפקידו.
3 צפייה בגלריה
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס וג'ני הרמוסו
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
ביום רביעי האחרון, הרמוסו הגישה תלונה רשמית נגד רוביאלס והאשימה אותו ב"תקיפה מינית". לאורך כל הדרך טענה הרמוסו כי הנשיקה לא הייתה בהסכמה. נשיא ההתאחדות טוען כאמור לחפותו. הוא הודה כי נעשו "כמה טעויות ברורות", שעליהן הוא מתחרט, אך "בשום צורה לא הייתה תוקפנות או אי נוחות בעת הנשיקה".
בשבוע שעבר ההתאחדות הספרדית החליטה לפטר את חורחה וילדה, מאמן הנבחרת ומי שנחשב למקורבו של רוביאלס. זאת למרות הזכייה ההיסטורית במונדיאל. במקומו מונתה העוזרת שלו מונטסה תומה האוסטרית, שהפכה לאישה הראשונה אי פעם בתפקיד.
3 צפייה בגלריה
לואיס רוביאלס
לואיס רוביאלס
סוף לפרשה? רוביאלס
(צילום: AP Photo/Amr Nabil)
3 צפייה בגלריה
ההפגנות בספרד נגד לואיס רוביאלס
ההפגנות בספרד נגד לואיס רוביאלס
אחת ההפגנות בספרד בשבועות האחרונים נגד לואיס רוביאלס
(צילום: REUTERS/Isabel Infantes)
הסירוב ההוא של רוביאלס לעזוב את תפקידו גרר תגובות נזעמות מצד מספר רב של גורמים. 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם כל שחקניות הסגל של אלופת העולם הטריה, הודיעו כי לא יופיעו במדי הנבחרת עד אשר רוביאלס יודח מתפקידו.