הכדורגל הספרדי קם הבוקר (שני) לשחר של יום חדש, אחרי שנשיא התאחדות הכדורגל לואיס רובילאס התפטר אתמול מתפקידו. זאת לאחר הנשיקה הכוחנית לכוכבת הנבחרת הספרדית ג'ני הרמוסו על הפודיום בגמר גביע העולם לנשים בחודש שעבר, התלונה הפלילית שהגישה נגדו בשבוע שעבר וכמובן הלחץ הציבורי בעקבות המקרה.
הלילה, רגע אחרי שרובילאס הודיע על התפטרותו, חזרה הרמוסו לקבוצתה המקסיקנית פאצ'וקה לראשונה מאז שהפכה לאלופת העולם - וזכתה למחווה מרגשת. הרמוסו בת ה-33 עלתה לדשא לפני משחק הליגה נגד פומאס כשהיא עונדת את מדליית הזהב שלה, במועדון העניקו לה חולצה מספר 10 ממוסגרת עם הכיתוב "אלופת העולם", שחקניות שתי הקבוצות קיבלו את פניה במסדר כבוד, וביציעים נחשפה כרזה ענקית שלה מניפה את גביע העולם.
4 צפייה בגלריה
ג'ני הרמוסו
ג'ני הרמוסו
הרמוסו על רקע הכרזה הענקית שלה
(צילום: AP Photo/Eduardo Verdugo)
4 צפייה בגלריה
ג'ני הרמוסו
ג'ני הרמוסו
"אלופת העולם"
(צילום: AP Photo/Eduardo Verdugo)
4 צפייה בגלריה
ג'ני הרמוסו
ג'ני הרמוסו
מסדר הכבוד
(צילום: Jaime LOPEZ / AFP)
בשער של "מארקה" הופיע הבוקר המשפט "אני לא מתכוון להתפטר" מספר פעמים על רקע תמונתו של רוביאלס, ובשורה האחרונה נכתב: "ובסוף הוא התפטר". כזכור, נשיא ההתאחדות היוצא טען בתוקף לחפותו, ואף התעקש שהנשיקה הייתה בהסכמה, אבל הלחץ הכריע והוא החליט לסיים את תפקידו אחרי שהושעה על ידי פיפ"א.
במכתבו מסר רוביאלס: "ערב טוב, הערב הגשתי את התפטרותו לממלא מקום הנשיא וכך עשיתי גם בפני אופ"א, כדי שתפקידי שם כסגן נשיא יוכל להיות מאויש. אחרי ההשעיה המהירה על ידי פיפ"א וההליכים שפתחו נגדי, זה ברור שלא אוכל לחזור לתפקידי. להתעקש לחכות ולהיאחז בכך לא יתרום דבר להתאחדות ולכדורגל הספרדי, כי יש עובדות שימנעו את חזרתי".
4 צפייה בגלריה
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
רובילאס מחבק את הרמוסו על הפודיום
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
הוא גם התייחס למועמדות של ספרד ומרוקו לאירוח משותף של מונדיאל 2030: "איני רוצה שהכדורגל הספרדי ייפגע מהקמפיין חסר הפרופורציות הזה ומעל הכל, קיבלתי החלטה זו אחרי שווידאתי שעזיבתי תתרום לכך שאירופה ואפריקה יישארו מאוחדות סביב חלום 2030, שיאפשר להביא למדינה שלנו את האירוע הגדול ביותר בעולם".
רוביאלס הוסיף: "עליי להביט קדימה. אני מאמין באמת ואעשה כל שביכולתי כדי שזו תנצח. בנותיי, משפחתי והאנשים שאוהבים אותי סבלו מהשפעת המרדף המוגזם אחריי ומהשקרים הרבים, אבל מנגד נכון לומר שהאמת הולכת ומנצחת ברחוב. מוסר לכל העובדים, חברי ההנהלה ואנשי הכדורגל בכלל חיבוק חזק ומאחל להם הצלחה גדולה. תודה לכל מי שתמך בי בזמנים אלה".