גמר מונדיאל הנשים באוגוסט האחרון זכור לא רק בזכות הזכייה היסטורית של ספרד בתואר, אלא גם בשל "שערוריית הנשיקה" שהסעירה את הכדורגל העולמי והייתה בראש הכותרות גם שבועות רבים אחרי אותו ניצחון 0:1 על אנגליה בקרב על התואר.
שניים עמדו במרכזה של אותה פרשה: יו"ר ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס, שלבסוף התפטר מתפקידו וג'ני הרמוסו - כוכבת הנבחרת, אותה נישק רוביאלס בפה בסיום הגמר ומי שהחליטה להגיש נגדו תלונה על תקיפה מינית.
2 צפייה בגלריה
הרמוסו
הרמוסו
הרמוסו חוגגת את שער הניצחון הדרמטי
(צילום: Ivan Romano/Getty Images)
מאז אותו יום באוסטרליה - ולמרות ניקוי האורוות בכדורגל הנשים הספרדי בעקבות המקרה - הרמוסו לא נכללה בסגל ספרד. עד אתמול (שישי), אז שבה השחקנית למדים הלאומיים ועשתה זאת בדרך הכי מרגשת שיש - עם שער ניצחון דרמטי בדקה ה-89 ב-0:1 על איטליה בליגת האומות.
הרמוסו בכלל נכנסה כמחליפה בדקה ה-68, אבל ממש לפני השריקה השתלטה על ריבאונד ובעטה לרשת את שערה ה-52 בנבחרת ב-102 הופעות. ספרד נותרה בראש הבית עם 9 נקודות מ-9 אפשריות.
2 צפייה בגלריה
הרמוסו
הרמוסו
"החיים לפעמים נותנים לך מתנות קטנות". הרמוסו
(צילום: Ivan Romano/Getty Images)
"אני יכולה להגיד לכם שחשבתי על הרבה דברים בזמן המשחק, אבל החיים לפעמים נותנים לך מתנות קטנות", אמרה הרמוסו בסיום. "היום חשבתי על הרבה אנשים, כי בזכותם נהניתי שוב מכדורגל".
"כולנו שמחים מאוד בגלל שהצלחנו לנצח ובגלל שהיא הבקיעה את השער הזה", הוסיפה מאמנת נבחרת ספרד, מונטסה טומה. "ראינו את ג'ני מחייכת, וכולנו מחייכות איתה".
כזכור, במשך כל התקופה מאז האירוע חזרה וטענה הרמוסו כי הנשיקה ההיא של רוביאלס נעשתה בניגוד לרצונה. בכתב הגנה שפרסם אז, טוען רוביאלס בן ה-42 שנעשו "כמה טעויות ברורות", שעליהן הוא מתחרט, אך "בשום צורה לא הייתה תוקפנות או אי נוחות בעת הנשיקה".