רק לפני חודש חגגו בספרד את הזכייה ההיסטורית בגביע העולם לנשים, אבל הבלגן בנבחרת ממשיך לחגוג. על-פי דיווח ברשת ABC, מונטסה טומה, המאמנת החדשה, תפוטר מתפקידה אחרי 10 ימים בתפקיד.
בפרסום נטען כי טומה, שמונתה במקומו של חורחה וילדה והפכה למאמנת האישה הראשונה של הנבחרת, תקיים את שני המשחקים הקרובים של ספרד בליגת האומות - מחר (שישי) מול שוודיה ובשלישי הבא נגד שווייץ, ולאחר מכן תוזז מתפקידה לבקשת השחקניות.
4 צפייה בגלריה
מונטסה טומה
מונטסה טומה
תפוטר? טומה
(צילום: AP Photo/Alberto Saiz)
לבקשת השחקניות? כן, מסתבר שרובן פנה למועצת הספורט הלאומית בספרד - גוף ממשלתי - וקיבל הבטחה כי טומה תוחלף. 21 מ-23 אלופות העולם הטריות זומנו לסגל, למרות בקשתן לא להיכלל בו - והן מאשימות בכך את טומה. אגב, מי שאמורה להחליף אותה היא אינהואה טריאפו, שוערת העבר של בילבאו והנבחרת, המקובלת על-ידי השחקניות.
על פי חוק הספורט הספרדי, ספורטאים או ספורטאיות מחויבים להיענות לקריאת זימון לנבחרת הלאומית, אלא אם יש נסיבות שמפריעות להם/ן לשחק, כמו פציעה למשל. לכן השחקניות זעמו בימים האחרונים דווקא על טומה ש"העמידה אותן במצב בלתי אפשרי".
4 צפייה בגלריה
מונטסה טומה
מונטסה טומה
טומה במהלך הצגתה בשבוע שעבר
(צילום: EPA/Rodrigo Jimenez)
4 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת ספרד
שחקניות נבחרת ספרד
השחקניות בכלל הופתעו שזומנו לסגל
(צילום: EPA/Biel Alino)
על אף ההליכים נגד לואיס רוביאלס והתפטרותו מתפקידו כנשיא ההתאחדות הספרדית בעקבות שערוריית הנשיקה, ולמרות פיטוריו של המאמן וילדה, מקורבו של רוביאלס והמאמן איתו היה לחלקן סכסוך - 39 מהכדורגלניות הבכירות בספרד, בהן אותן 21 אלופות עולם, הודיעו מהרגע הראשון: לנבחרת אנחנו לא חוזרות עד אשר ימולאו כל הדרישות שלנו, שכללו, בין השאר, סביבה "מקצוענית יותר" והשוואת התנאים למקבילה הגברית.
אתמול, אחרי ועידת פסגה ארוכה במלון שבעיירה אוליביה, שהסתיימה ב-4:40 לפנות בוקר - ונמשכה שבע שעות - התרצו השחקניות ונציגיהן. החרם הוסר וההתאחדות הודיעה: "נבצע שינויים מידיים ועמוקים". על-פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, מספר בכירים בהתאחדות כבר התבקשו לעזוב את תפקידם ויפוטרו במסגרת ההסכם עם השחקניות.
4 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת ספרד
שחקניות נבחרת ספרד
רק לפני חודש זכו במונדיאל הנשים
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
כזכור, כל הסערה החלה בטקס הנפת הגביע לפני חודש, כשרוביאלס נישק את הרמוסו על שפתיה ללא רצונה בסיום אותו משחק בו הוכתרו הספרדיות כאלופות העולם, ומאז הושעה על ידי פיפ"א ל-90 יום. רבים במדינה יצאו נגדו ודרשו ממנו להתפטר. מה שלבסוף קרה.
לאחר שסירב להתפטר במשך זמן רב ואף טען כי נעשה לו עוול, הודיע ביום ראשון שעבר רוביאלס כי יעזוב את התפקיד, מה שלא מנע ממנו לעמוד לדין בעקבות התלונה שהגישה נגדו הרמוסו. השחקנית טוענת כי במשך כל התקופה הופעל עליה ועל משפחתה לחץ כבד להגיד שהנשיקה הייתה בהסכמה, אך היא מתעקשת כי הדבר נכפה עליה. לא ברור אם יש קשר, אבל טומה לא הכלילה את הרמוסו בסגל שפרסמה ביום שני וטענה כי היא רק "רוצה להגן עליה".