11 צפייה בגלריה
סיכום 2020 בערוץ החופש
סיכום 2020 בערוץ החופש
סיכום 2020 בערוץ החופש
(צילומים: shutterstock ויעקב שקולניק)
מוקדם יותר החודש ישראל כוננה יחסים דיפלומטיים מלאים עם ממלכת בהוטן. כתב התעופה איתי בלומנטל מיהר לספר לנו על קיומו של נמל התעופה הבינלאומי פארו שנמצא בליבו של רכס הרים בגובה של 5,500 מטרים ומתגלה שניות ספורות לפני הנחיתה.
בגלל תנאי הטופוגרפיה והעובדה שאין במקום מערכות מכ"ם ואפשרות לבצע נחיתת מכשירים (ILS) מספר מצומצם של פחות מעשרים טייסים בלבד מורשים לנחות בנמל בצורה ידנית, גם זאת בתנאי שמדובר בשעות האור ובמזג אוויר בהיר שמאפשר זאת.
11 צפייה בגלריה
נמל התעופה פארו בבהוטן
נמל התעופה פארו בבהוטן
נמל התעופה פארו בבהוטן
(צילום: shutterstock)
11 צפייה בגלריה
נמל התעופה פארו בבהוטן
נמל התעופה פארו בבהוטן
העננים הם רק חלק מהבעיות במקום
(צילום: shutterstock)
כיום, פועלות שתי חברות תעופה בלבד להטסת נוסעים לנמל פארו: דרוק אייר, חברת התעופה הלאומית-מלכותית של המדינה, וחברת התעופה הפרטית בהוטן איירליינס. שתי החברות מפעילות טיסות למספר יעדים מצומצם בהודו, בנפאל, בסינגפור, בבנגלדש ובתאילנד. לסיפור המלא – הקליקו.
ישראלים שטסו בחודש נובמבר לסיישל, היעד ה"ירוק" היחיד באותם ימים שניתן היה לטוס אליו ללא צורך בבידוד בהלוך ובחזור, עברו כמה חוויות לא נעימות בדרך.
"כשנכנסנו לשדה התעופה, לקחו אותי לתשאול במחלקת הגירה, לא נלחצתי", סיפרה לירון אורלב בשיחה עם ynet. "פתאום ראיתי מאחוריי את ניר בעלי ואת אלה, בתי בת העשר, מתבקשים להיכנס לחדר צדדי שכתוב עליו באנגלית 'חדר בידוד'. בזמן הזה שני ילדיי הגדולים יותר, אריאל ואמילי, יושבים בחוץ ללא שום השגחה ואני תקועה עם הפקידה מההגירה.
"אחרי שנייה שמעתי את הצווחות של אלה בכל שדה התעופה והיא נעלמה מעיניי לתוך החדר הזה. צעקתי לבני אריאל שייכנס לחדר לבדוק מה קורה שם והוא מנסה להיכנס ונבלם על ידי שומרת. אני מבקשת לגשת מיד לילדה ופקידת ההגירה לא מסכימה ועוד זועפת. אחרי כמה דקות אלה יוצאת מהחדר לבד, בדמעות ובהיסטריה". לסיפור המלא – הקליקו.
11 צפייה בגלריה
תצפית על איי סיישל
תצפית על איי סיישל
ישראלים בסיישל: הדרך ל"גן עדן" יכולה להפוך לסיוט
(צילום: Shutterstock)
בחודש יולי דיווחנו כי מטוס התובלה האסטרטגי הכבד ביותר שנבנה אי פעם, האנטונוב An-225 המכונה באוקראינית "מריאה" (חלום או השראה), צפוי לנחות בנמל התעופה בן גוריון בעוד כמה ימים. המטוס הענק, שפועל תחת הרישום UR-82060, נבנה בסוף שנות ה-80 במטרה לסייע בהובלה אווירית של מעבורת החלל "בוראן" של ברית המועצות.
בחודשים האחרונים, כך דיווחנו, מסייע המטוס בהעברת ציוד רפואי וציוד מיגון להתמודדות עם נגיף הקורונה מסין למדינות רבות ברחבי הגלובוס. המטוס אכן נחת לבסוף בארץ. לסיפור המלא – הקליקו.
בחודש אוקטובר, לאחר הסגר השני, ניתן היה שוב לרכוש כרטיסי טיסה ולטוס לחו"ל. לאחר שבזמן אותו סגר חלו שינויים בין צבעי המדינות - עשינו סדר בשמיים – לאן אפשר לטוס מבלי להיכנס לבידוד ביעד ובארץ, אילו מדינות נחשבות אדומות אך מקבלות תיירים מישראל וגם - כמה טיפים חשובים שכדאי לדעת לפני שטסים.
כעת הכתבה כמובן לא רלוונטית יותר, אך באותם ימים היא עוררה עניין רב. אתם מוזמנים להקליק ולהיזכר.
11 צפייה בגלריה
לינדוס רודוס יוון
לינדוס רודוס יוון
רודוס, יוון. היו ימים
(צילום: shutterstock)
בחודש אפריל, שנראה כעת כמו היסטוריה רחוקה, פרסמנו את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולפיהם בחודש מרץ 2020 נרשמו 87 אלף כניסות מבקרים לישראל, זאת לעומת 456 אלף מבקרים שנכנסו לישראל בחודש המקביל אשתקד.
מספר כניסות התיירים הגבוה ביותר במרץ 2020 היה מארצות הברית – 21 אלף כניסות, זאת לעומת 89 אלף כניסות שנרשמו במרץ 2019. נתון זה, הזהרנו אז, צריך לעורר חשש נוכח העובדה שמספר חולי הקורונה בארה"ב היה באותם ימים הגבוה בעולם ועמד על 349 אלף, מתוכם 8,830 במצב קשה וקריטי. לכתבה המלאה – הקליקו.
11 צפייה בגלריה
המונים ממתינים בצפיפות בתורים בנתב"ג
המונים ממתינים בצפיפות בתורים בנתב"ג
המונים ממתינים בצפיפות בתורים בנתב"ג, מוקדם יותר החודש
(צילום: יואב לימור)
במהלך הקיץ עלה לכותרות הסיפור על אודות המאבק על נחל האסי העובר בשטח קיבוץ ניר דוד. ביקשנו לבדוק אילו עוד פינות חמד נדירות חסומות לציבור והרכבנו רשימה נאה שכללה, בין היתר, את מבצר עתלית שנכבש על ידי שייטת 13, בריכת עין ג'ונס שצמודה לחמת גדר ובריכת ימק"א המגודרת בכינרת. לכתבה המלאה – הקליקו.
11 צפייה בגלריה
מבצר עתלית
מבצר עתלית
מבצר עתלית
(צילום: shutterstock)
דובאי הפכה השנה ללהיט התיירותי של הישראלים ואינספור כתבות ומדריכים פורסמו בנושא. ערב החתימה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין בחרנו לספר לכם על כמה חוקים לא נעימים שחייבים להכיר לפני שמזמינים כרטיס. על הפרק: קוד לבוש, מגבלות על האלכוהול ואיסור על יחסי מין "שלא כדרך הטבע" ומחוץ לנישואים. לכתבה המלאה – הקליקו.
11 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
דובאי, לא הכל ורוד
(צילום: shutterstock)
הכתבה שהגיעה למקום השלישי היא המשך ישיר לכתבת החוקים הנוקשים. אדיר ינקו, שליח ynet ו"ידיעות אחרונות" לאיחוד האמירויות, חזר מביקור במפרץ וביקש להעביר מסר לתיירים הישראלים: "מדובר במדינה שבה חוק הוא חוק. לא המלצה או הוראה גמישה שנתונה לפרשנות, פשוט חוק. גם הפאר הרב שנראה בכל מקום והגאווה של התושבים המקומיים במדינתם לא יצליחו להסתיר זאת".
"האם זו דיקטטורה בכסות של מדינה מודרנית או משמעת אזרחית מבורכת? כל אחד יחליט בעצמו, אך זהו הדבר הראשון שניתן לשים אליו לאחר ההגעה לאיחוד האמירויות ושיש להבין אותו לקראת ביקור במדינה". לכתבה המלאה – הקליקו.
11 צפייה בגלריה
אדיר ינקו באיחוד האמירויות
אדיר ינקו באיחוד האמירויות
אדיר ינקו באיחוד האמירויות
ונמשיך עם משהו שמח יותר. במשך שבועיים וחצי תיעד הצלם והאמן איתן אסרף את הטבע שסובב את אילת. התוצאה: סרט טבע מרהיב ומפתיע שחושף את יופיו ואת ייחודו של הקצה הדרומי של ישראל. אתם מוזמנים להתרשם מהסרטון שמופיע בתחילת הכתבה.
את כל הצילומים עשה אסרף באמצעות הטלפון הנייד ובאמצעות רחפן. "הייתי בצילומים כל יום מ-4 וחצי בבוקר ועד 23:00 בלילה. הגעתי לכל אזור ולמדתי אותו, צילמתי וגם הנחתי אייפונים בכמה נקודות בשטח", סיפר.
11 צפייה בגלריה
סרטן על רקע המצפה התת-ימי
סרטן על רקע המצפה התת-ימי
סרטן על רקע המצפה התת-ימי
(צילום: האמן והיוצר איתן אסרף - החיים בזווית שלא הכרתם)
בין היתר, ביקר אסרף במסלולי טיול בהרי אילת כמו נחל שלמה, עמודי עמרם, נחל עתק, הקניון האדום, הר יהורם והר יואש, וכן בחולות סמר ושמורת עברונה שבערבה הדרומית. אסרף הגיע גם לחי בר יטבתה, פארק תמנע, פארק הצפרות ובריכות המלח שמצפון לאילת, וכן לחוות הגמלים ולגן הבוטני. בנוסף, הוא צילם גם את היופי שמתחת למים במפרץ אילת – סמוך למצפה התת ימי, בריף הדולפינים, בשמורת האלמוגים, בחוף קצא"א וברצועת הכרית. לכתבה המלאה – הקליקו.
כתבת ערוץ החופש שזכתה להכי הרבה הקלקות בשנת 2020 עסקה בטיולים מרעננים בארץ. בחודש יולי ריכזנו עבורכם שלל מקורות מים שנמצאים סמוך לכביש ומתאימים למי שמבקש להימנע ממסע רגלי ארוך בדרך אל הטבילה: מהמג'רסה שבצפון, דרך עין לימון שבמרכז ועד לעין ירקעם שבדרום. לכתבה המלאה – הקליקו.
11 צפייה בגלריה
עין טמיר
עין טמיר
עין טמיר
(צילום: אמיר ירחי)
לכתבות ערוץ החופש שהכי עניינו אתכם ב-2019 - הקליקו.